Kennisgeving in het kader van Tracébesluit A7/N7 Zuidelijke Ringweg Groningen, fase 2, Rijkswaterstaat

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat de volgende besluiten zijn genomen.

Welke besluiten zijn genomen en liggen ter inzage?

Voor de uitvoering van het Tracébesluit A7/N7 Zuidelijke Ringweg Groningen, fase 2 zijn onderstaande besluiten genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Gemeente Groningen: Omgevingsvergunning bouwen

Besluit omgevingsvergunning activiteit bouwen voor het bouwen/vervangen van een fietstunnel aan de Papiermolenlaan (kadastrale sectie C, perceel 12423) te Groningen. De aanvraag is geregistreerd onder nummer 202173661.

Gemeente Groningen: Omgevingsvergunning kappen

Besluit omgevingsvergunning activiteit kappen voor het verwijderen van een houtopstand inclusief het vellen van 2 potentieel monu­mentale bomen aan de Papiermolenlaan (kadastrale sectie C, perceel 12423) te Groningen. De aanvraag is geregistreerd onder nummer 202173661.

De aanvraag met de bijbehorende stukken en de ontwerpbesluiten hebben van donderdag 7 oktober 2021 tot en met woensdag 17 november 2021 voor het naar voren brengen van zienswijzen ter inzage gelegen. Naar aanleiding van de ontwerpbesluiten zijn geen zienswijzen naar voren gebracht. Dit heeft ertoe geleid dat de besluiten ongewijzigd zijn ten opzichte van de ontwerpbesluiten.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

De besluiten en de bijbehorende stukken kunnen met ingang van donderdag 9 december 2021 tot en met woensdag 19 januari 2022 worden ingezien:

  • Fysieke inzage van de stukken kan enkel op afspraak bij: Afdeling VTH, Loket Bouwen en Wonen van de gemeente Groningen, Harm Buiterplein 1. Om van die mogelijkheid gebruik te maken kunt u telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 14 050. Of maak een afspraak via: https://gemeente.groningen.nl/bouwdossier-inzien.

  • Wilt u de stukken digitaal ontvangen, dan kunt u contact opnemen met het Loket Bouwen en Wonen via de boven­genoemde contact­gegevens.

Hoe kunt u beroep instellen?

De volgende (rechts)personen kunnen vanaf donderdag 9 december 2021 tot en met woensdag 19 januari 2022 beroep instellen tegen het genoemde besluit:

  • a. Belanghebbenden.

  • b. Niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijze te hebben ingediend.

Beroep instellen doet u bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

of (voor burgers) via het Digitaal Loket: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/.

Actuele informatie over in beroep gaan, vindt u op: www.raadvanstate.nl/bestuursrechtspraak.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat in het beroepschrift moet worden aangegeven wat de beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) via het Digitaal Loket: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Meer informatie?

Voor nadere informatie over de besluiten kunt u contact opnemen met Hester Hak of Herman ter Meulen via telefoonnummer 14 050.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat, namens deze, het afdelingshoofd BJV Projectadvisering bij de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat, W. Warmerdam

Naar boven