Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Dienst voor het kadaster en de openbare registers | Staatscourant 2021, 34724 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum ondertekening |
---|---|---|---|---|
Dienst voor het kadaster en de openbare registers | Staatscourant 2021, 34724 | ander besluit van algemene strekking |
Het bestuur van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers,
Gelet op artikel 7 van de Organisatiewet Kadaster;
Besluit:
De begripsomschrijvingen opgenomen in artikel 1 van de Organisatiewet Kadaster gelden ook voor het onderhavige besluit.
Het takenpakket van de voorzitter van het bestuur behelst de algemene leiding van de Dienst en omvat in ieder geval:
a. het leiding geven aan het bestuur met inachtneming van hetgeen daarover is bepaald in het Reglement Raad van Bestuur Kadaster 2021;
b. al hetgeen behoort tot de aandachtsgebieden van het bestuur en niet aan de plaatsvervangend voorzitter als taak is opgedragen;
c. het dragen van de primaire verantwoordelijkheid voor de gang van zaken bij de directie Data, Governance en Vernieuwing en de directie Personeel en Organisatie als genoemd in artikel 2, eerste lid van het Reglement inrichting organisatie Kadaster 2021;
d. het dragen van de primaire verantwoordelijkheid voor de gang van zaken bij de stafafdeling Bestuur en Strategie, Audit, de Programmadirectie Tactische Beheerorganisatie Omgevingswet en de Kadasters te Bonaire, Sint Eustatius en Saba als genoemd in artikel 2, eerste lid van het Reglement inrichting organisatie Kadaster 2021;
e. het vervangen van de plaatsvervangend voorzitter bij diens afwezigheid of verhindering.
Het takenpakket van de plaatsvervangend voorzitter van het bestuur omvat in ieder geval:
a. het dragen van de primaire verantwoordelijkheid voor de gang van zaken bij de directie Operatie, Dienstverlening en Registratie, de directie Financiën en Control en de directie Beheer en Ontwikkeling Informatie Technologie als genoemd in artikel 2, eerste lid van het Reglement inrichting organisatie Kadaster 2021;
b. het vervangen van de voorzitter bij diens afwezigheid of verhindering.
Het Besluit portefeuilleverdeling Raad van Bestuur Kadaster 2014 wordt ingetrokken.
Dit besluit zal met de toelichting worden bekendgemaakt in de Staatscourant.
Apeldoorn, 28 juni 2021
Raad van Bestuur, F.L.V.P.L. Tierolff
M.H.T. Jansen
In het onderhavige besluit is de nieuwe verdeling van taken en aandachtsgebieden over de bestuursleden van het Kadaster opgenomen.
In artikel 2 van het besluit is bepaald dat de voorzitter belast is met de algemene leiding; wat daartoe in elk geval behoort wordt gespecificeerd in de onderdelen a tot en met d van dit artikel. De plaatsvervangend voorzitter is primair verantwoordelijk voor de gang van zaken bij de directie Operatie, Dienstverlening en Registratie, de directie Financiën en Control en de directie Beheer en Ontwikkeling Informatie Technologie, zoals verwoord in artikel 3. Vanuit de primaire verantwoordelijkheid voor de directies Financiën en Control én Beheer en Ontwikkeling Informatie Technologie, woont de plaatsvervangend voorzitter de vergaderingen van de Auditcommissie van de Raad van Toezicht bij. Daarnaast is de plaatsvervangend voorzitter belast met de plaatsvervanging van de voorzitter, ingeval deze afwezig of verhinderd is (artikel 3, onderdeel b).
Conform artikel 2 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging leden bestuur Kadaster 2021 hebben de voorzitter en de plaatsvervangend voorzitter mandaat en machtiging tot het nemen van beslissingen op het terrein van het eigen takenpakket. Voor de voorzitter zijn deze taken neergelegd in artikel 2 en voor de plaatsvervangend voorzitter in artikel 3 van het onderhavige besluit. Ten aanzien van de aangelegenheden genoemd in deze artikelen hebben de voorzitter respectievelijk de plaatsvervangend voorzitter dus mandaat en machtiging voor de uitoefening van deze bevoegdheden namens het bestuur van het Kadaster.
Voor privaatrechtelijke rechtshandelingen geldt dat de bestuurders beiden reeds op basis van artikel 8, eerste lid, van de Organisatiewet Kadaster bevoegdheid toekomt de rechtspersoon Kadaster te vertegenwoordigen.
Gelet op het moment van wijziging van de inrichting van de organisatie, wordt voor de inwerkingtreding van dit besluit terugwerkende kracht verleend tot en met 1 juli 2021.
Raad van Bestuur, F.L.V.P.L. Tierolff
M.H.T. Jansen
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-34724.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.