Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Haarlem | Staatscourant 2021, 28059 | Ruimtelijke plannen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Haarlem | Staatscourant 2021, 28059 | Ruimtelijke plannen |
Burgemeester en wethouders van Haarlem maken overeenkomstig artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat voor de ontwikkeling van een Foodhal in het centrum van Schalkwijk, het volgende besluit is genomen:
1. De gemeenteraad van Haarlem heeft op 27 mei 2021 het bestemmingsplan ‘Foodhal centrum Schalkwijk’ (identificatienummer NL.IMRO.0392.BP9120016-va01) gewijzigd vastgesteld.
De ontwikkeling voorziet in de realisatie van een overdekte foodhal (eerder genoemd als markthal) bij het winkelcentrum Schalkwijk (Californiëplein). De realisatie van de foodhal draagt bij aan de vernieuwing en transformatie van het (bestaande) winkelcentrum. De foodhal wordt ingericht als een hal met een open structuur met horecastandplaatsen en een versmarkt gericht op de verkoop van dagverse producten. De loopstructuur krijgt de vorm van een markt en de hal zelf krijgt een open en transparante constructie. Het omliggende terrein zal worden ingericht als openbaar gebied met hoofdzakelijk een verblijfsfunctie met ruimte voor onder meer terrassen.
In de vaststellingsfase zijn wijzigingen aangebracht. Dit betreft o.a. een verbod voor het vestigen van een supermarkt in de Foodhal. Voor een volledig overzicht van de wijzigingen wordt verwezen naar het bij het raadsbesluit behorende wijzigingsoverzicht (bijlage 4).
Het besluit van de gemeenteraad en het bestemmingsplan met de bijbehorende stukken kunnen met ingang van de dag na deze publicatie worden geraadpleegd:
Op de gemeentelijke website: de besluitenlijst van de gemeenteraad van 27 mei 2021 onder besluitpunt 15
In de publiekshal Raakspoort, Zijlvest 39 in Haarlem. De gemeente werkt momenteel uitsluiten dop afspraak. U kunt een afspraak maken bij voorkeur via de website www.haarlem.nl of anders via het telefoonnummer 14023. Wij adviseren u bij het maken van de afspraak rekening te houden met de termijn waarbinnen beroep kan worden ingediend.
Tegen genoemd bestemmingsplan kunnen - naar de huidige stand van het recht - de volgende betrokkenen beroep aantekenen:
Het beroep moet worden ingesteld binnen zes weken ná de dag waarop dit besluit ter inzage is gelegd. Dit moet schriftelijk bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State: Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift dient te worden ondertekend en bevat tenminste: de naam en het adres van de indiener; de dagtekening; een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht; de gronden van het beroep.
Diegene die beroep heeft ingesteld kan bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Een verzoek om voorlopige voorziening dat binnen de beroepstermijn is ingediend schort de werking van het besluit op tot dat op het verzoek is beslist.
Voor de behandeling van zowel een beroepschrift als een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Voor nadere informatie over deze procedure(s) kunt u zich wenden tot de Raad van State (telefoon 070 - 426 44 26).
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-28059.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.