Vaststelling bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan ‘Mariastraat 35 Cadzand’

Logo Sluis

Burgemeester en wethouders van Sluis maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 25 maart 2021 het bestemmingsplan ‘Mariastraat 35 Cadzand’ gewijzigd heeft vastgesteld. Daarnaast heeft de raad het daarbij behorende beeldkwaliteitsplan vastgesteld.

Het bestemmingsplan voorziet om in het gebied van het voormalige tuincentrum aan de Mariastraat 35 te Cadzand een woongebiedje te realiseren waarin acht woningen komen. Het tuincentrum (Tuincentrum Schuttershof) is feitelijk al jaren weg ter plaatse, maar zal met deze procedure ook planologisch worden verwijderd.

Tevens heeft de raad op grond van artikel 6.12, lid 2 van de Wet ruimtelijke ordening, besloten geen exploitatieplan vast te stellen omdat de kosten anderszins verzekerd zijn.

Ter inzage

Het besluit van de gemeenteraad en het vastgestelde bestemmingsplan ‘Mariastraat 35 Cadzand’ liggen met ingang van 29 april 2021 voor een periode van zes weken (tot en met 9 juni 2021) voor iedereen tijdens openingstijden ter inzage in het Klanten Contact Centrum (KCC), Nieuwstraat 22 te Oostburg. De stukken zijn ook in te zien via de gemeentelijke website www.gemeentesluis.nl en de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl (identificatienummer: NL.IMRO.1714.bpmariastr35-VG01). Op verzoek kunnen de desbetreffende stukken buiten kantooruren worden ingezien. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de heer F. Fassotte van de afdeling Externe Dienstverlening, tel. 140117.

Beroep

Met ingang van 30 april 2021 kan gedurende een termijn van zes weken (tot en met 10 juni 2021) tegen het vaststellingsbesluit van de gemeenteraad beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag door een belanghebbende die tijdig een zienswijze heeft ingediend bij de gemeenteraad tegen het ontwerpbestemmingsplan, alsmede door een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zich tijdig tot de gemeenteraad te wenden.

Het beroepschrift moet zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten: de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaar rust. Zo mogelijk dient een kopie van het bestreden besluit bijgevoegd te worden.

Oostburg, 28 april 2021

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN SLUIS,

De secretaris, S.I. de Kievit-Minnaert

De burgemeester, mr. M.M.D. Vermue

Naar boven