coördinatieregeling Putterweg 1

Logo Barneveld

Burgemeester en wethouders maken ingevolge artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat voor het project Putterweg 1 in Garderen met toepassing van de coördinatieregeling uit de Wro, de volgende samenhangende besluiten zijn genomen: het bestemmingsplan Putterweg IV (raadsbesluit d.d. 18 maart 2021), het verlenen van de omgevingsvergunning voor de activiteit ‘bouwen’ (collegebesluit d.d. 25 maart 2021) en het hogere waarde besluit (Wet geluidhinder, collegebesluit d.d. 25 maart 2021).

Deze besluiten voorzien in het realiseren van woningbouw en een openbaar parkeerterrein op het perceel Putterweg 1 in Garderen (locatie voormalig dorpshuis De Koepel) en omgeving.

Het woningbouwplan bestaat uit zes patiowoningen en acht gestapelde woningen, waarvoor een aanvraag omgevingsvergunning is ingediend.

Daarnaast wordt in het bestemmingsplan ook een vrijstaande woning aan de Koudhoornseweg mogelijk gemaakt.

Het openbaar parkeerterrein ten behoeve van het centrum van Garderen bestaat uit 40 parkeerplaatsen en een ruimte voor fietsparkeren.

Ter inzage

De besluiten liggen met ingang van 26 maart tot en met 7 mei 2021 ter inzage bij het servicepunt Bouwen, Wonen en Leefomgeving (Raadhuisplein 2).

U vindt de officiële bekendmaking via https://www.barneveld.nl/over-barneveld/bekendmakingen.

Daarnaast is het plan in te zien op de landelijke website:

www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0203.1526-0003

De bronbestanden van het plan zijn beschikbaar via:

https://publiek.tercera-ro.nl/officieel/0203/NL.IMRO.0203.1526-0003

(Mochten bovenstaande links niet werken, wilt u het dan melden bij rodigitaal@barneveld.nl)?

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wro worden het bestemmingsplan, de omgevingsvergunning en het besluit tot vaststelling van een hogere waarde op grond van de Wet geluidhinder voor de mogelijkheid van beroep als één besluit gezien. De termijn voor het instellen van beroep bedraagt zes weken en vangt aan met ingang van de dag na die waarop de besluiten ter inzage zijn gelegd. Een belanghebbende kan volstaan met het indienen van één beroep tegen een of meer van de gecoördineerde besluiten.

Tijdens deze periode kunnen belanghebbenden die tijdig een zienswijze naar voren brachten, beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag). U kunt ook beroep instellen indien u kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat was een zienswijze naar voren te brengen. In het beroepschrift moet u gemotiveerd aangeven waarom u het niet eens bent met de beslissingen, en, indien van toepassing, waarom u destijds geen zienswijze naar voren heeft kunnen brengen.

Ook kan tijdens deze periode een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de genoemde Afdeling bestuursrechtspraak.

De Raad van State stuurt u bericht over het griffierecht dat u moet betalen voor het behandelen van uw beroepschrift en eventueel uw verzoek om voorlopige voorziening.

Op dit besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de beroepstermijn kunnen de beroepsgronden niet meer worden aangevuld.

 

Barneveld, 25 maart 2021.

Naar boven