Gemeente Heusden - gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats – Kavreinsestraat 15 Vlijmen

Logo Heusden

Verkeersbesluit met kenmerk 1033279

Burgemeester en wethouders van Heusden,

 

Gelet op:

Artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW); artikel 15 van de WVW; artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer; de mandaatregeling van Heusden 2007 en het besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heusden van 28 april 2008, waarbij het nemen van permanente verkeersbesluiten is gemandateerd aan de behandeld ambtenaar.

 

Overwegende dat:

De aanvrager in het bezit is van een rijbewijs en een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders; de aanvrager niet beschikt over parkeergelegenheid op eigen terrein of daar niet bij kan komen; de parkeerdruk in de directe omgeving van de woning van de aanvrager dusdanig is dat een individuele gehandicaptenparkeerplaats gerechtvaardigd is; de aanleg van de gehandicaptenparkeerplaats niet ten koste gaat van de verkeersveiligheid en doorstroming van het verkeer.

 

Gehoord:

De wettelijke verplichting tot het raadplegen van de politie komt voort uit artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer. De politie geeft aan geen bezwaar te hebben tegen de aanleg van een gereserveerde parkeerplaats, zolang de aanleg van de parkeerplaats geen hinder en/of belemmering voor de doorstroming van het verkeer vormt, in het bijzonder voor de hulpdiensten. Hiervan is geen sprake.

nemen gelet op het voorgaande, het volgende

 

BESLUIT

Ter hoogte van Kavreinsestraat 15 te Vlijmen een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aan te wijzen conform bijgevoegde tekening met als kenmerk 1033279

Bord E6 van Bijlage I van het RVV 1990 alsmede een onderbord met kenteken van het voertuig te plaatsen om de parkeerplaats als zodanig aan te duiden.

 

Bezwaar

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u hiertegen schriftelijk en binnen zes weken na de verzenddatum van dit besluit bij de gemeente een bezwaarschrift indienen. Wilt u het bezwaarschrift ondertekenen en ervoor zorgen dat het in ieder geval de volgende gegevens bevat:

 

  • 1.

    uw naam en adres;

  • 2.

    de datum;

  • 3.

    een omschrijving (of een kopie) van het besluit waartegen u bezwaar maakt;

  • 4.

    argumenten voor het bezwaar;

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen. Kijk hiervoor op www.heusden.nl/Digitale_balie/E_Formulieren. Hiervoor heeft u wel een elektronische handtekening (DigiD) nodig.

 

Voorlopige voorziening

Naast het bezwaarschrift kunt u bij de Rechtbank een voorlopige voorziening en/of schorsing van het besluit vragen. Zo kunt u in een dringend geval, in afwachting van de beslissing op het bezwaarschrift, voorlopig mogelijk nadelige gevolgen van het besluit voorkomen. Een verzoek kunt u doen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht; ook hiervoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Schriftelijk kan ook en wel bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, Sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.

 

Voor vragen kunt u contact opnemen met het cluster Veiligheid en handhaving van de gemeente Heusden, telefoon: (073) 513 1789.

Naar boven