Vastgesteld wijzigingsplan ‘Hogedijk 39, Zevenhoven’

Logo Nieuwkoop

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het wijzigingsplan ‘Hogedijk 39, Zevenhoven’ met identificatienummer NL.IMRO.0569.wpNWVZHhogedijk39-va01 door het college van burgemeester en wethouders is vastgesteld op 2 maart 2021.

Het wijzigingsplan is ongewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerp.

Beschrijving

Het betreft een wijzigingsplan voor een vormverandering van het bestemmingsvlak betreffende het perceel Hogedijk 39 te Zevenhoven. De vormverandering is gewenst om het bestemmingsvlak efficiënter te kunnen gebruiken. De enkelbestemming van het perceel is ‘Bedrijf’. Daarnaast beschikt het perceel over de functieaanduiding ‘Specifieke vorm van bedrijf – Agrarisch aanverwant bedrijf’.

Aan het toe kunnen passen van de wijzigingsbevoegdheid voor vormverandering van het bestemmingsplan zijn een aantal voorwaarden verbonden. Ten eerste mag de oppervlakte van het bestemmingsvlak niet worden vergroot. Ten tweede moet een vormverandering noodzakelijk zijn voor de toegelaten bedrijfsvoering. Ten derde dienen de te beschermen landschapstypen en de ecologische verbindingsfunctie van de aangrenzende agrarische gronden door een vormaanpassing niet onevenredig aangetast te worden. Ten vierde mag het woon- en leefklimaat in de directe omgeving voor een vormaanpassing niet onevenredig worden aangetast.

Aan bovenstaande voorwaarden is voldaan.

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 25 maart 2021 voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

  • Op de landelijke voorziening: www.ruimtelijkeplannen.nl (ook benaderbaar via www.nieuwkoop.nl)

  • In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: maandag tot en met donderdag van 8:30 tot 17:00 en vrijdag van 8:30 uur tot 13:00 uur.

Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken.

Toelichting op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172.

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • de redenen van uw beroep te geven;

  • het beroepschrift te ondertekenen.

  • tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan;

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd.

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 26 maart 2021. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 7 mei 2021. Indien gedurende de bovenstaande beroepstermijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Naar boven