Vastgesteld uitwerkingsplan Torensteepolder fase 1b Numansdorp ter inzage

Logo Hoeksche Waard

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard stelden op 2 maart 2021 het uitwerkingsplan Torensteepolder fase 1b gewijzigd vast.

Inhoud en doel van het uitwerkingsplan

Op 11 juni 2019 is het bestemmingsplan Torensteepolder fase 1b en 1c vastgesteld. In dit bestemmingsplan is aan een (deel van) de gronden de bestemming ‘Woongebied – Uit te werken’ toegekend. Op grond van deze bestemming is nog geen sprake van een bouwtitel. Daarvoor moet deze bestemming eerst worden uitgewerkt. Voorliggend uitwerkingsplan voorziet in de uitwerking van deze bestemming voor het overige deel van Torensteepolder fase 1b en zorgt voor een bouwtitel voor de woningen.

Het ontwerp-uitwerkingsplan heeft vanaf 21 november 2020 voor een periode van 6 weken ter inzage gelegen. We ontvingen tijdens deze periode zienswijzen. Deze zienswijzen gaven geen aanleiding voor aanpassing van het plan. Wel worden (ambtshalve) wijzigingen doorgevoerd zoals opgenomen in de Nota beantwoording zienswijzen.

Ter inzage

Het vaststellingsbesluit, het uitwerkingsplan en alle bijlagen kunt u bekijken via de website www.ruimtelijkeplannen.nl (onder plannummer NL.IMRO.1963.UPTSPfase1bNMD20-VG01).

Beroep indienen

Tegen het besluit van het college om het uitwerkingsplan vast te stellen staat rechtstreeks beroep open bij de Raad van State. De beroepstermijn loopt vanaf 20 maart 2021 voor de duur van 6 weken. Een beroepschrift kan gedurende deze termijn worden ingediend door een belanghebbende die:

  • *

    op tijd een zienswijze tegen het ontwerpbestemmingsplan heeft ingediend;

  • *

    aantoont dat hij/zij redelijkerwijs niet in staat is geweest om een zienswijze tegen het ontwerpbesluit in te dienen;

  • *

    bezwaar heeft tegen de wijzigingen die ten aanzien van het ontwerpbestemmingsplan zijn aangebracht.

In het beroepschrift moeten in ieder geval de volgende gegevens vermeld worden:

  • *

    de naam en adres van de indiener;

  • *

    de datum waarop u de brief verzendt (de dagtekening);

  • *

    een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • *

    een kopie van het besluit;

  • *

    de reden waarom u in beroep gaat;

  • *

    een ondertekening met naam en handtekening.

Het beroepschrift kan worden gestuurd aan:

Raad van State

Afdeling Bestuursrechtspraak

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Mogelijkheid tot uitstellen van het in werking treden van het uitwerkingsplan via een voorlopige voorziening

Het uitwerkingsplan treedt in werking een dag nadat de beroepstermijn is verstreken.

Om te voorkomen dat het uitwerkingsplan in werking treedt, kan een belanghebbende een voorlopige voorziening vragen bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Wanneer een belanghebbende gedurende de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indient bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, wordt de werking van het uitwerkingsplan opgeschort totdat op het verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Vragen?

Wanneer u de stukken in het gemeentehuis of bij een servicepunt wilt inzien of voor vragen over het uitwerkingsplan, kunt u terecht bij Misja Maes via telefoonnummer 088 - 647 1709 of via e-mail misja.maes@gemeentehw.nl.

Naar boven