Tweede wijziging Gemeenschappelijke Regeling Tribuut belastingsamenwerking

Logo Epe

 

 

De colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Apeldoorn, Epe, Lochem en Voorst;

 

gelezen de brief van het bestuur van Tribuut belastingsamenwerking d.d. 3 februari 2020;

 

gelet op:

 het bepaalde in artikel 1 van de Wet gemeenschappelijke regelingen en artikel 29 van de Gemeenschappelijke Regeling Tribuut belastingsamenwerking;

 

gezien:

 de toestemming, als bedoeld in art. 1, tweede en derde lid, van de Wet gemeenschappelijke regelingen, die van de gemeenteraden is verkregen voor dit besluit;

 

overwegende dat:

een aanpassing van de Gemeenschappelijke regeling nodig is als gevolg van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren;

 

 

BESLUITEN:

 

 

vast te stellen de navolgende (2e) wijziging van de Gemeenschappelijke regeling Tribuut belastingsamenwerking:

 

 

 

 

Artikel I Wijziging van de regeling

Artikel 6 wordt gewijzigd als volgt:

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Artikel 6 Beperking privaatrechtelijke bevoegdheden

De bedrijfsvoeringsorganisatie is behoudens instemming van de deelnemers niet bevoegd tot:

 

  • a.

    het vestigen van opstal-, pand- en hypotheekrechten;

  • b.

    het afgeven van garanties of andere waarborgen;

  • c.

    het in erfpacht aannemen of uitgeven van roerende of onroerende zaken;

  • d.

    het in eigendom aannemen of uitgeven van onroerende zaken;

  • e.

    dienstverlening aan private partijen of publieke lichamen anders dan de deelnemers.

Artikel 6 Beperking privaatrechtelijke bevoegdheden

 

  • 1.

    De bedrijfsvoeringsorganisatie is behoudens instemming van de deelnemers niet bevoegd tot:

    • a.

      het vestigen van opstal-, pand- en hypotheekrechten;

    • b.

      het afgeven van garanties of andere waarborgen;

    • c.

      het in erfpacht aannemen of uitgeven van roerende of onroerende zaken;

    • d.

      het in eigendom aannemen of uitgeven van onroerende zaken;

    • e.

      dienstverlening aan private partijen of publieke lichamen anders dan de deelnemers.

  • 2.

    Het bestuur kan besluiten tot oprichting van en deelneming in rechtspersonen met inachtneming van het bepaalde in artikel 31a van de wet .

 

 

Artikel 11 wordt gewijzigd als volgt:

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Artikel 11 Taken en bevoegdheden

Aan het bestuur behoren alle taken en bevoegdheden die in deze regeling niet aan de voorzitter zijn opgedragen, waaronder:

  • a.

    de benoeming, schorsing en het ontslag van de directeur en het overige personee

  • b.

    de vaststelling van een regeling omtrent de ambtelijke organisatie van de bedrijfsvoeringsorganisatie alsmede de rechtspositieregelingen voor de directeur en het overige personeel;

  • c.

    de opstelling van een instructie voor de directeur die ten minste de taken van de directeur en de aansturing van het personeel betreft;

  • d.

    het besluiten tot het aangaan van overeenkomsten;

  • e.

    de aanwijzing van een of meer ambtenaren van de bedrijfsvoeringsorganisatie als heffingsambtenaar, invorderingsambtenaar, belastingambtenaar en belastingdeurwaarder;

  • f.

    het stellen van nadere regels met betrekking tot de heffing en invordering van belastingen en rechten;

  • g.

    het vaststellen van instructies en beleidsregels voor de heffingsambtenaar, de invorderingsambtenaar, de belastingambtenaar en de belastingdeurwaarder voor de uitoefening van hun bevoegdheden;

  • h.

    het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van de belasting;

  • i.

    de vervanging van de directeu

Artikel 11 T aken en bevoegdheden

Aan het bestuur behoren alle taken en bevoegdheden die in deze regeling niet aan de voorzitter zijn opgedragen, waaronder:

  • a.

    de vaststelling van een regeling omtrent de ambtelijke organisatie van de bedrijfsvoeringsorganisatie;

  • b.

    de opstelling van een instructie voor de directeur die ten minste de taken van de directeur en de aansturing van het personeel betreft;

  • c.

    het besluiten tot het aangaan van overeenkomsten;

  • d.

    de aanwijzing van een of meer ambtenaren van de bedrijfsvoeringsorganisatie als heffingsambtenaar, invorderingsambtenaar, belastingambtenaar en belastingdeurwaarder;

  • e.

    het stellen van nadere regels met betrekking tot de heffing en invordering van belastingen en rechten;

  • f.

    het vaststellen van instructies en beleidsregels voor de heffingsambtenaar, de invorderingsambtenaar, de belastingambtenaar en de belastingdeurwaarder voor de uitoefening van hun bevoegdheden;

  • g.

    het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van de belasting;

  • h.

    de vervanging van de directeur.

 

 

Hoofdstuk 7, artikel 15 wordt gewijzigd als volgt:

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Hoofdstuk 7 De heffingsambtenaar, de invorderingsambtenaar, de belastingambtenaar en de belastingdeurwaarder

Artikel 15 Personele organisatie

De bedrijfsvoeringsorganisatie heeft één of meer heffingsambtenaren, invorderingsambtenaren, belastingambtenaren en belastingdeurwaarders

Hoofdstuk 7 Personeel

 

Artikel 15 Personele organisatie

  • 1.

    Op het personeel in dienst van de bedrijfsvoeringsorganisatie is de collectieve arbeidsovereenkomst SWGO van toepassing.

  • 2.

    De bedrijfsvoeringsorganisatie heeft één of meer heffingsambtenaren, invorderingsambtenaren, belastingambtenaren en belastingdeurwaarders

 

Artikel II Inwerkintreding

Deze wijziging treedt in werking met ingang de eerste dag die volgt op die waarop de burgemeester en wethouders van Epe deze wijziging hebben bekendgemaakt.

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van Apeldoorn, d.d. 2 februari 2021

 

de secretaris, de burgemeester,

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van Epe, d.d. 21 april 2020

 

de secretaris, de burgemeester,

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van Lochem, d.d. 21 april 2020

 

de secretaris, de burgemeester,

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van Voorst, d.d. 16 maart 2020

 

de secretaris, de burgemeester,

 

 

 

Naar boven