Vastgesteld bestemmingsplan en verleende omgevingsvergunning Molecatenlaan 15 en Ugchelseweg 201 Ugchelen

Logo Apeldoorn

 

Burgemeester en wethouders van Apeldoorn maken bekend dat met toepassing van de coördinatieregeling ex artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening de volgende besluiten in samenhang zijn genomen:

1. Besluit tot vaststellen bestemmingsplan Molecatenlaan 15 en Ugchelseweg 201 Ugchelen met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1397-vas1;

2. Besluit tot verlenen omgevingsvergunning voor de activiteiten bouw, kap en de aanleg en/ of wijziging van de uitritten.

Het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning betreffen de bouw van negen patiowoningen op het perceel Ugchelseweg 201 en de bouw van een appartementengebouw met 20 appartementen op het perceel Molecatenlaan 15 te Ugchelen.

Bestemmingsplan

Vanaf 11 maart 2021 ligt gedurende 6 weken ter inzage het bij raadsbesluit van 11 februari 2021 vastgestelde bestemmingsplan Molecatenlaan 15 en Ugchelseweg 201 Ugchelen met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1397-vas1. Het plan betreft de bouw van negen patiowoningen op perceel Ugchelseweg 201 en de bouw van een appartementengebouw met 20 appartementen op perceel Molecatenlaan 15 te Ugchelen. Het bestemmingsplan is ongewijzigd vastgesteld.

Omgevingsvergunning

Vanaf 11 maart 2021 ligt gedurende 6 weken ter inzage het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 4 maart 2021 tot het verlenen van omgevingsvergunning voor de activiteiten voor de activiteiten bouw, kap en de aanleg en/ of wijziging van de uitritten, die met bovengenoemd bestemmingsplan mogelijk worden gemaakt.

Met betrekking tot het ontwerpbestemmingsplan en de ontwerp-omgevingsvergunning zijn zienswijzen ingebracht en deze hebben niet geleid tot aanpassing van genoemde stukken.

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wet ruimtelijke ordening worden het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning voor de mogelijkheid van beroep als één (gecoördineerd) besluit gezien. Tegen het gecoördineerde besluit kan beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State door:

∙ een belanghebbende die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad heeft ingebracht;

∙ een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad in te brengen.

Tot en met 22 april 2021 kunt u uw beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Wij wijzen u er op dat dit bestemmingsplan een project betreft waarvoor afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing is. Daarom moet u de beroepsgronden in uw beroepschrift opnemen en kunt u de beroepsgronden na afloop van de beroepstermijn niet meer aanvullen.

Het instellen van beroep schorst het besluit niet. Degene die beroep instelt kan daarnaast een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het digitale bestemmingsplan is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/inzage, onder het kopje Ter inzage, Bestemmingsplannen.

Het besluit tot verlenen omgevingsvergunning kan op verzoek digitaal worden toegezonden door een mail te sturen aan infoomgevingsloket@apeldoorn.nl

Het vastgestelde bestemmingsplan en de verleende omgevingsvergunning liggen ook ter inzage bij het Omgevingsloket. Vanwege het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus willen wij het aantal afspraken in het stadhuis beperken. Daarom is het op dit moment niet mogelijk om (online) een fysieke afspraak te maken bij het Omgevingsloket. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer L.C. de Coninck op telefoonnummer 14055 of via mail l.deconinck@apeldoorn.nl

Apeldoorn, 10 maart 2021

Naar boven