Gewijzigde vaststelling bestemmingsplan “Van Alphenstraat 11 Nijverdal”

Logo Hellendoorn

Bij de publieksbalie in het Huis voor Cultuur en Bestuur aan de Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van zaterdag 27 februari 2021 gedurende zes weken, dus tot en met zaterdag 10 april 2021 ter inzage het besluit van de raad van de gemeente Hellendoorn van 16 februari 2021 nummer 2021-000383 tot gewijzigde vaststelling van het bestemmingsplan “Van Alphenstraat 11 Nijverdal”.

Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak. Een afspraak maken kan via https://afspraken.hellendoorn.nl/ of neem contact op met de gemeente via het telefoonnummer 0548-630 214.

U kunt het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan met de unieke ID:  NL.IMRO.0163.BPNDALPHENSTRAAT11-VG01 inzien op ruimtelijkeplannen.nl via de link: https://bit.ly/3bA7RPw

Downloaden van het vastgestelde plan is mogelijk via de link: https://bit.ly/3qGahTb

 

Het plan betreft de locatie Van Alphenstraat 11 in Nijverdal en heeft tot doel het transformeren van het kantoorgebouw tot 26 appartementen en de bouw van 10 woningen op hetzelfde terrein, mogelijk te maken. De appartementen zijn verschillend van grootte en levensloopgeschikt.

 

De raad heeft het plan vastgesteld in afwijking van het ter visie gelegde ontwerpbestemmingsplan.

De wijziging betreft het opnemen van de aanduiding ‘maximum aantal aaneen te bouwen wooneenheden’ op de verbeelding.

 

Degene die tijdig een zienswijze heeft kenbaar gemaakt bij de raad, alsmede een belanghebbende die kan aantonen dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest tijdig zijn zienswijze bij de raad kenbaar te maken, kan gedurende de termijn van terinzagelegging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

 

Voor zover de raad bij de vaststelling van het bestemmingsplan daarin wijzigingen heeft aangebracht ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan, kan iedere belanghebbende gedurende de termijn van terinzagelegging tegen deze wijzigingen schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

  • uw naam en adres;

  • een dagtekening;

  • een omschrijving van het bestreden besluit;

  • de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt.

Het is voor een burger ook mogelijk om beroep aan te tekenen via het digitaal loket. Klik voor meer informatie hierover op deze (hyper)link; https://digitaalloket.raadvanstate.nl/ Om daarvan gebruik te kunnen maken, dient u de beschikking te hebben over een Digid-code.

Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

 

Naar boven