Vastgesteld bestemmingsplan “Well herziening 2020, Maaijenstraat ong.” (BP1209) en vastgesteld beeldkwaliteitsplan “Maaijenstraat Well”, Maasdriel

Logo Maasdriel

Dit bestemmingsplan maakt het mogelijk om maximaal 16 woningen te realiseren op de voormalige korfbalvelden aan de Maaijenstraat in Well. Het betreft drie vrijstaande woningen, vier twee-onder-een-kap woningen, vier patiowoningen en vijf rijwoningen. De watergang langs de Maaijenstraat wordt uitgebreid met een vijver ter hoogte van de inrit naar het plangebied. Het gebied wordt ontsloten door een inrit op de Maaijenstraat. Aan de noordwestzijde en de zuidoostzijde van het plangebied worden openbare parkeerplaatsen ingericht voor de bewoners van de rijwoningen en de bezoekers.

Op het bestemmingsplan is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

Het vastgestelde bestemmingsplan is ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan gedeeltelijk gewijzigd:

 

  • 1.

    Paragraaf 4.1.4 (geur) van de toelichting is aangepast en de berekening van de achtergrondbelasting is als bijlage bij de toelichting opgenomen.

  • 2.

    Er is een paragraaf over gezondheid toegevoegd (paragraaf 4.1.8).

  • 3.

    Het beeldkwaliteitsplan is op verschillende punten aangevuld naar aanleiding van opmerkingen van de Commissie ruimtelijke kwaliteit. Als gevolg hiervan is artikel 6.2.2 sub d aangepast, zodat het realiseren van woningen met een plat dak mogelijk is, met uitzondering van vrijstaande woningen welke gelegen zijn aan de zijde van de Maaijenstraat.

  • 4.

    Het onderzoek naar lichthinder is aangepast op basis van opmerkingen van de omgevingsdienst. In de toelichting is verduidelijkt dat het hoofdveld niet verlicht is en dat er geen plannen zijn om het hoofdveld te gaan verlichten.

Beeldkwaliteitsplan

Voor het plangebied is, aanvullend op regels van het bestemmingsplan, een beeldkwaliteitplan opgesteld. Het beeldkwaliteitplan bevat spelregels en richtlijnen voor de ruimtelijke kwaliteit die de gemeente in het plangebied nastreeft. Het beeldkwaliteitplan vormt na vaststelling door de gemeenteraad het toetsingskader voor de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit bij de beoordeling van in te dienen bouwplannen voor deze locatie. Het beeldkwaliteitsplan is ten opzichte van het ontwerp op verschillende punten aangevuld naar aanleiding van opmerkingen van de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit.

Inzien

Van 17 december 2020 tot en met 28 januari 2021 ligt het vastgestelde bestemmingsplan en het vastgestelde beeldkwaliteitplan en de daarbij horende stukken tijdens de openingstijden voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis aan de Kerkstraat 45 in Kerkdriel.

U kunt het bestemmingsplan ook vinden op;

http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0263.BP1209-VG01

De bronbestanden zijn beschikbaar via:

https://www.ruimtelijkeplannen.nl/documents/NL.IMRO.0263.BP1209-VG01/

Beroep

Tijdens de beroepstermijn kan door belanghebbenden beroep tegen het vastgestelde bestemmingsplan worden ingediend

  • 1.

    door diegenen die tijdig een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpbestemmingsplan

  • 2.

    tegen wijzigingen die bij de vaststelling in het bestemmingsplan zijn aangebracht

  • 3.

    door hen die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest hun zienswijzen bij de gemeenteraad in te dienen.

De beroepstermijn is 6 weken en begint op de dag na die van de eerste dag van de terinzagelegging.

Een beroepschrift moet worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20.019, 2500 EA ’s-Gravenhage.

Als u bevoegd bent beroep in te stellen kunt u naast het indienen van een beroepschrift een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, treedt het bestemmingsplan niet in werking voordat over een voorlopige voorziening is beslist. Voor het indienen van beroep en het aanvragen van een voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven.

Op het besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat

  • 1.

    de belanghebbende in het beroepschrift moet vermelden dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is;

  • 2.

    de belanghebbende binnen de beroepstermijn moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit (na afloop van de beroepstermijn kunnen geen nieuwe gronden meer worden aangevoerd; het beroep is dan niet ontvankelijk);

  • 3.

    de Raad van State het beroepschrift versneld behandeld.

Meer informatie

Bel (14 0418) of mail (info@maasdriel.nl) de gemeente en vraag naar mevrouw Van Lienden.

Kerkdriel, 17 december 2020

Naar boven