Call for proposals, Praktijkgericht onderzoek Maatregelen COVID-19, Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek

Handleiding Praktijkgericht onderzoek

Maatregelen COVID-19

indieningsronde januari 2021

Utrecht, december 2020

Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek

(onderdeel van NWO)

Inhoud

1.

Inleiding

1

 

1.1

Achtergrond

1

 

1.2

Beschikbaar budget

1

 

1.3

Geldigheidsduur call for proposals

1

2.

Doel

2

3.

Richtlijnen voor aanvragers

2

 

3.1

Wie kan subsidie aanvragen

2

 

3.2

Wanneer kan aangevraagd worden

2

 

3.3

Hoe wordt de aanvraag opgesteld en ingediend

2

 

3.4

Subsidievoorwaarden

3

 

3.5

Financiële voorwaarden

4

4.

Procedure

6

 

4.1

In behandeling nem en aanvraag

6

 

4.2

Procedure beoordeling

6

 

4.3

Beoordelingscriteria

7

 

4.4

Besluitvorming

8

 

4.5

Tijdpad

8

5.

Uitvoering

8

6.

Contact en overige informatie

8

1. Inleiding

1.1 Achtergrond

Regieorgaan SIA, onderdeel van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO), heeft als taak de ontwikkeling en impact van het praktijkgericht onderzoek van hogescholen te stimuleren en daarom voeren we onder andere de regeling Praktijkgericht onderzoek Maatregelen COVID-19 uit.

Praktijkgericht onderzoek rondom COVID-19

Momenteel heerst een pandemie van het coronavirus SARS-CoV-2 dat de infectieziekte COVID-19 kan veroorzaken. Deze pandemie en de daarmee samenhangende maatschappelijke maatregelen om verspreiding te voorkomen, hebben een grote impact op de gezondheid en het welzijn van mensen. Om deze situatie het hoofd te bieden, is kennis nodig met een directe koppeling naar praktisch toepasbare oplossingen. Hogescholen zijn bij uitstek geschikt om met praktijkgericht onderzoek deze bijdrage te leveren.

Het kabinet besloot dit voorjaar een bedrag te reserveren voor onderzoek naar de meest urgente coronavragen. Een groot deel van dit bedrag is uitgezet door ZonMW en NWO. Met deze regeling draagt Regieorgaan SIA hier eveneens aan bij. Regieorgaan SIA stimuleert hiermee dat praktijkgericht onderzoek een sterkere positie kan verwerven in het reeds ontstane landelijke COVID-19 onderzoeksnetwerk.

1.2 Beschikbaar budget

Het beschikbare budget voor deze call is € 600.000 (subsidieplafond). Per subsidieaanvraag (hierna aanvraag genoemd) kunt u maximaal € 150.000 aanvragen.

1.3 Geldigheidsduur call for proposals

Deze call for proposals is geldig voor de indieningsronde januari 2021.

De deadline voor het indienen van aanvragen is 15 januari 2021, 14:00:00 uur CE(S)T.

2. Doel

Regieorgaan SIA ondersteunt met deze regeling praktijkgericht onderzoek naar de invloed van de maatschappelijke maatregelen om verspreiding van het COVID-19-virus te voorkomen op de gezondheid en het welzijn van kwetsbare groepen.

Onder de maatschappelijke maatregelen verstaan wij de advisering en wetgeving vanuit de Nederlandse overheid. Gezondheid is hierbij gedefinieerd als het vermogen zich aan te passen en een eigen regie te voeren in het licht van de fysieke, emotionele en sociale uitdagingen van het leven (Huber 2011). Welzijn is omschreven als lichamelijk, geestelijk en sociaal welbevinden.

Met kwetsbare groepen wordt bedoeld mensen die door de maatregelen een hoger risico lopen op negatieve gevolgen voor hun gezondheid en welzijn.

Het onderzoek levert kennis op over de invloed van de maatschappelijke maatregelen om verspreiding van het COVID-19-virus tegen te gaan op de gezondheid en welzijn van kwetsbare groepen. Voorts levert het onderzoek nieuwe inzichten op die vertaald worden in toepasbare adviezen, richtlijnen, strategieën of interventies waarmee de gezondheid en het welzijn van kwetsbare groepen beter geborgd kunnen worden.

3. Richtlijnen voor aanvragers

3.1 Wie kan subsidie aanvragen

Aanvrager

De aanvrager dient een door de overheid bekostigde hogeschool (hierna te noemen aanvrager) te zijn, zoals bedoeld in artikel 1.8 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW).

De persoon die de aanvraag indient in ISAAC wordt geacht hiertoe te zijn gemachtigd door het College van Bestuur van de aanvragende hogeschool.

De aanvrager ontvangt alle correspondentie met betrekking tot de aangevraagde subsidie.

Mede-aanvrager: hogescholen en universiteiten

De hogescholen, zoals bedoeld in artikel 1.8 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW), en universiteiten gevestigd in het Koninkrijk der Nederlanden, kunnen mede-aanvragers zijn van de subsidie, maar zij ontvangen de voor de hogescholen en/of universiteiten bestemde subsidie via de aanvrager.

De betrokken hogeschool en/of universiteit dient als mede-aanvrager op het aanvraagformulier te worden aangegeven.

Het subsidiebesluit wordt tevens bekend gemaakt aan de betrokken mede- aanvrager(s).

3.2 Wanneer kan aangevraagd worden

Aanvragen kunnen worden ingediend tot uiterlijk 15 januari 2021, 14:00:00 uur CE(S)T. Aanvragen die na de deadline worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

3.3 Hoe wordt de aanvraag opgesteld en ingediend

Een volledige aanvraag omvat de volgende documenten:

  • het volledig ingevulde en ondertekende aanvraagformulier;

  • het plan van aanpak;

  • de begroting in excel met aangevraagde subsidie, cofinanciering en kostenonderbouwing;

  • overzicht van betrokken projectgroepleden in het kader van de ‘Code omgang met persoonlijke belangen’ van NWO.

Het indienen van een aanvraag gebeurt via het aanvraag- en rapportagesysteem ISAAC.

Het is verplicht de via ISAAC beschikbare documenten te gebruiken. De directe link naar deze call in ISAAC is: https://www.isaac.nwo.nl/subsidieaanvraag?extref=covid19

De aanvrager is verplicht de aanvraag via zijn/haar ISAAC-account in te dienen. Indien de aanvrager nog geen ISAAC-account heeft, dient hij/zij dat minimaal één werkdag voor het indienen van de aanvraag aan te maken in verband met het tijdig kunnen verhelpen van eventuele aanmeldproblemen.

Het inlogscherm ISAAC is bereikbaar via: www.isaac.nwo.nl

De handleiding ISAAC is bereikbaar via: www.isaac.nwo.nl/help

De ISAAC helpdesk is bereikbaar via: isaac.helpdesk@nwo.nl

3.4 Subsidievoorwaarden

Voor alle aanvragen geldt de ‘NWO subsidieregeling 2017’.

Lector

De aanvraag dient te zijn opgesteld onder verantwoordelijkheid van een lector.

Subsidie

De maximaal aan te vragen subsidie is € 150.000. De looptijd van het project is maximaal 24 maanden. Inzet van subsidie buiten de looptijd is niet mogelijk. Het beoogde project dient te starten vanaf 1 maart 2021 met een uiterste startdatum van 15 april 2021. De subsidiegelden zijn uitsluitend bestemd voor het uitvoeren van activiteiten conform de gehonoreerde aanvraag. Subsidiëring van (deel) activiteiten die reeds zijn gefinancierd vanuit andere bronnen, is niet mogelijk.

De subsidie is bestemd voor de aanvragende hogeschool en eventuele projectgroepleden. Projectgroepleden kunnen zijn: hogescholen en/of universiteiten.

In de aanvraag worden de projectgroepleden aangegeven, inclusief hun deskundigheid. U laat hiermee zien dat u de benodigde expertise in huis heeft om het onderzoek uit te voeren.

Uitgesloten zijn aanvragen die zich uitsluitend richten op deskundigheids – bevordering van personeel, het ontwikkelen van een nieuwe opleiding/nieuw curriculum voor de hogeschool en/of behoren tot reguliere activiteiten van een hogeschool.

Cofinanciering is niet vereist.

Afspraken Projectgroep

Binnen de projectgroep dienen afspraken te worden gemaakt over open access publicaties en datamanagement, zoals hieronder weergegeven.

Open Access publicatie

Als ondertekenaar van de Berlin Declarationon Open Access to Knowledge in the Sciences and Humanities (2003) zet NWO zich in om de resultaten van wetenschappelijk onderzoek dat door NWO gefinancierd wordt vrij toegankelijk te maken via internet (open access). Daarmee geeft NWO invulling aan het beleid van de Nederlandse regering om al het publiek gefinancierde onderzoek open access te maken. Alle wetenschappelijke publicaties van onderzoek dat is gefinancierd op basis van toekenningen voortvloeiend uit deze call for proposals dienen daarom onmiddellijk (op het moment van publicatie) open access beschikbaar te zijn.

NWO accepteert daarbij verschillende routes:

  • publicatie in een open access tijdschrift,

  • deponeren van een versie van het artikel in een repository, of

  • publicatie in een hybride tijdschrift waarover de VSNU overeenkomsten heeft gemaakt met uitgevers. Zie daarover: www.openaccess.nl.

Eventuele kosten voor publiceren in open access tijdschriften kunnen worden begroot in de projectbegroting. NWO vergoedt geen kosten voor publicaties in hybride tijdschriften. Deze voorwaarden gelden voor alle vormen van wetenschappelijke publicaties voortkomend uit deze call for proposals. Hierbij zijn inbegrepen wetenschappelijke monografieën, edited volumes, proceedings en hoofdstukken. Voor een nadere toelichting op het open access beleid van NWO zie: www.nwo.nl/openscience.

Datamanagement

Bij goed onderzoek hoort verantwoord datamanagement. Regieorgaan SIA streeft ernaar dat onderzoeksdata, die voortkomen uit onderzoek gefinancierd met publieke middelen, zo veel mogelijk duurzaam beschikbaar komen voor hergebruik door andere onderzoekers. Regieorgaan SIA wil bovendien het bewustzijn bij onderzoekers over het belang van verantwoord datamanagement vergroten. De datamanagementparagraaf maakt daarom deel uit van de aanvraag.

Aanvragers dienen vier vragen te beantwoorden over datamanagement binnen de beoogde onderzoeksactiviteiten. De aanvrager wordt dus gevraagd om reeds voor aanvang van het onderzoek te bedenken hoe de verzamelde data geordend en gecategoriseerd moeten worden zodat deze vrij beschikbaar kunnen worden gesteld. Vaak zullen al bij het tot stand komen van de data en de analyse daarvan maatregelen getroffen moeten worden om opslag en deling later mogelijk te maken. Aanvragers kunnen zelf aangeven welke onderzoeksdata zij voor opslag en hergebruik relevant achten.

De datamanagementparagraaf in de aanvraag wordt niet meegenomen in de beoordeling en derhalve ook niet meegewogen in de beslissing om een aanvraag al of niet te honoreren. De beoordelingscommissie kan wel advies geven met betrekking tot de datamanagementparagraaf.

Datamanagementplan

Na toekenning van de aanvraag dient de penvoerder de datamanagementparagraaf uit te werken tot een datamanagementplan. Uiterlijk vier maanden na de startdatum van het project dient het datamanagementplan via ISAAC te zijn ingediend bij Regieorgaan SlA. Het datamanagementplan vereist goedkeuring door Regieorgaan SlA. Het formulier voor het datamanagementplan is te vinden op www.nwo.nl/datamanagement.

In het subsidiebesluit wordt deze voorwaarde expliciet aangegeven.

Meer informatie over het datamanagementprotocol van NWO staat op: www.nwo.nl/beleid/open+science/datamanagement.

Ethische verklaring of vergunning

Een aanvrager is ervoor verantwoordelijk om na te gaan of voor de uitvoering van het voorgestelde onderzoek een ethische verklaring of vergunning noodzakelijk is, en dient ervoor te zorgen dat deze tijdig wordt verkregen bij de relevante ethische commissie. Bij toewijzing wordt de subsidie verleend onder de voorwaarde dat de benodigde ethische verklaring of vergunning vóór de uiterste startdatum van het project is verkregen. Het onderzoeksproject kan niet starten voordat SIA een kopie van de ethische verklaring of vergunning heeft ontvangen.

Nagoya Protocol

Het Nagoya Protocol is op 12 oktober 2014 van kracht geworden en zorgt voor een eerlijke en billijke verdeling van voordelen voortvloeiende uit het gebruik van genetische rijkdommen (Access and Benefit Sharing, ABS). Onderzoekers die voor hun onderzoek gebruikmaken van genetische bronnen in/uit het buitenland dienen zich op de hoogte te stellen van het Nagoya Protocol (http://www.absfocalpoint.nl/). NWO gaat er vanuit dat zij de noodzakelijke acties ten aanzien van het Nagoya Protocol nemen.

Aansluiting op landelijk COVID-onderzoek

Zoals in paragraaf 1.1 aangegeven sluit Regieorgaan SIA met deze regeling aan bij het nationale onderzoeksnetwerk COVID-19.

3.5 Financiële voorwaarden

De kosten die met deze subsidie gefinancierd kunnen worden, betreffen de gemaakte en/of betaalde loonkosten en materiële kosten, gebaseerd op kostprijs, inclusief eventuele niet-verrekenbare btw.

Loonkosten hogescholen

Voor de loonkosten worden de tarieven conform de Handleiding Overheidstarieven (HOT) uit het jaar 2017 gehanteerd. De tarieven 2017 mogen voor de gehele looptijd van de subsidie worden toegepast. De toegestane tarieven in de HOT betreffen uitsluitend de tarieven conform de volgende tabel.

Schaal

Kostendekkend tarief per uur

1

43

2

46

3

48

4

53

5

53

6

56

7

59

8

63

9

68

10

72

11

79

12

87

13

95

14

103

15

111

16

119

17

127

18

136

Deze tarieven zijn integraal toepasbaar en het hanteren van deze tarieven is zonder toelichting of berekening toegestaan.

Het tarief van een medewerker wordt bepaald op basis van de cao hbo inschaling van de betreffende medewerker. Hogere tarieven dan de HOT zijn niet toegestaan. Lagere tarieven dan de HOT zijn wel toegestaan, maar mogen niet willekeurig worden opgevoerd.

Eventuele lagere tarieven moeten worden onderbouwd, bijvoorbeeld op basis van een interne kostprijsberekening. De instellingsaccountant hoeft hier geen accountantscontrole toe te passen; tarieven lager dan de HOT zijn voor Regieorgaan SIA altijd akkoord. Alleen consistente toepassing is vereist.

Kosten studenten

Het is toegestaan studenten, verbonden aan de hogeschool, in te zetten voor het project en de kosten hiervan binnen het project op te voeren.

Per subsidiejaar kan het volgende worden opgevoerd:

  • Inzet van uren van studenten waarbij geldt dat deze geschiedt als onderdeel van de opleiding (de studenten dienen in dat geval ook studiepunten te krijgen voor hun activiteiten). Alleen de stagevergoeding zoals gebruikelijk binnen de instelling is declarabel. Aan het aantal in te zetten uren per student is een maximum verbonden van 1.650.

  • Inzet van uren van studenten die extra-curriculair worden ingezet in het project. Per student kan maximaal 250 uur per subsidiejaar ten laste van het project worden gebracht.

In beide situaties geldt dat uitsluitend de werkelijke aan de student uitbetaalde bedragen met een maximaal uurtarief van € 25 als kosten kunnen worden opgevoerd. Uren en uurtarieven boven de genoemde maxima kunnen niet als kosten worden opgevoerd. Aan het aantal in te zetten studenten in het project is geen maximum verbonden.

Loonkosten (overige) projectgroepleden

Bepaling van het uurtarief van de overige projectgroepleden is als volgt:

Projectgroep lid

Uurtarief vastgelegd in

Universiteit: aio’s en postdocs

VSNU-akkoord

Universiteit: overige wetenschappelijke functies

Handleiding Overheidstarieven 2017

Overige partners

Bepaling uurtarief is vrij, met een maximum van € 130 per uur, excl. btw

Onder overige partners worden uitsluitend verstaan:

  • Projectmedewerkers die gedetacheerd zijn bij een hogeschool en die alleen voor dit project worden ingeleend. Een uitzondering geldt voor project – medewerkers die een detacheringsovereenkomst hebben met een hogeschool die niet alleen betrekking heeft op detachering binnen dit project; de kosten van deze projectmedewerkers mogen onder de loonkosten van de hogeschool worden opgevoerd.

Projectmanagement

In de HOT zit een opslag voor overhead. Voor projectmanagement mag daarom maximaal 10% van de totale projectkosten in de begroting als kosten worden opgevoerd en uiteindelijk ook besteed worden.

Materiële kosten

Onder materiële kosten wordt verstaan de aan de uitvoering van het project verbonden kosten als verbruik van materialen, hulpmiddelen, prototypes, testopstellingen en overige kosten zoals dienstreizen en publicaties.

Aanschaffingen van machines en apparatuur worden niet tot de projectkosten gerekend. Voor machines en apparatuur kunnen slechts de aan het project toe te rekenen afschrijvingskosten of leasetermijnen worden opgevoerd.

Afschrijvingstermijnen worden berekend op basis van de historische aanschafprijs exclusief financieringskosten, een lineaire afschrijvingsmethode en een levensduur van vijf jaar. Opvoering van kosten voor gebruik van apparatuur ouder dan vijf jaar is dus niet mogelijk.

Overige voorwaarden

In totaal mag maximaal 25% van het subsidiebedrag ten bate komen aan de universiteiten.

De aangevraagde subsidiebedragen in de ingediende begroting voor loonkosten en materiële kosten gelden als maxima. Verschuivingen tussen en binnen deze posten zijn alleen mogelijk indien hier gedurende de looptijd een wijzigingsverzoek voor wordt ingediend.

4. Procedure

4.1 In behandeling nemen aanvraag

Iedere, via ISAAC, ingediende aanvraag wordt direct geregistreerd door middel van een dossiernummer. Dit dossiernummer geldt als vast kenmerk voor alle verdere correspondentie.

De aanvraag wordt na het verstrijken van de deadline gecontroleerd op de juistheid ten aanzien van volledigheid en vormvereisten. Indien de aanvraag hieraan voldoet, wordt deze in behandeling genomen. De aanvrager ontvangt daarvan bericht.

Voldoet de aanvraag niet aan de volledigheid en vormvereisten, dan wordt de aanvrager de mogelijkheid geboden de ontbrekende en/of incorrecte gegevens binnen een termijn van twee werkdagen te verstrekken en/of te corrigeren.

Indien de ontbrekende gegevens binnen de gestelde termijn worden aangeleverd en akkoord worden bevonden, wordt de aanvraag alsnog in behandeling genomen. De aanvrager ontvangt daarvan bericht.

Indien de ontbrekende en/of incorrecte gegevens niet binnen de gestelde termijn zijn verstrekt of gecorrigeerd, wordt de aanvraag niet in behandeling genomen (in ISAAC: niet-ontvankelijk verklaard). De aanvrager ontvangt daarvan bericht.

4.2 Procedure beoordeling

Wanneer een aanvraag in behandeling is genomen, wordt de aanvraag voorgelegd aan en beoordeeld door een onafhankelijke beoordelingscommissie. Deze bestaat uit experts afkomstig uit de onderzoekswereld en uit de praktijk.

De beoordelingscommissie beoordeelt elke aanvraag afzonderlijk op basis van de beoordelingscriteria die zijn beschreven in paragraaf 4.3.

In deze call wordt geen gebruik gemaakt van referenten.

De beoordelingscommissie beoordeelt de aanvraag in een eerste ronde.

Deze voorlopige beoordeling wordt schriftelijk onderbouwd aan de aanvrager medegedeeld. De aanvrager heeft, vanuit het principe van hoor en wederhoor, de gelegenheid hier binnen de gestelde termijn schriftelijk op te reageren.

De beoordelingscommissie stelt het eindoordeel voor elke aanvraag afzonderlijk vast, op basis van het plan van aanpak, de voorlopige beoordeling en de eventuele reactie hierop van de aanvrager.

Voor alle bij de beoordeling en/of besluitvorming betrokken personen is de Code omgang met persoonlijke belangenvan NWO van toepassing.

4.3 Beoordelingscriteria

De beoordelingscommissie beoordeelt de aanvragen op de criteria: relevantie en kwaliteit.

Relevantie wordt beoordeeld op een 3-puntsschaal: zeer relevant, relevant en laag relevant. Kwaliteit wordt beoordeeld op een 4-puntsschaal: zeer goed, goed, voldoende en onvoldoende.

Alleen aanvragen met een score zeer relevant en zeer goed en een score zeer relevant en goed komen in aanmerking voor honorering. Deze scores zijn gebaseerd op de scores op de deelcriteria.

Bij elk deelcriterium hanteert de beoordelingscommissie dezelfde beoordelingsschalen. Ranking van de aanvragen die in aanmerking komen voor honorering vindt plaats op basis van de relevantie- en kwaliteitsscores op de deelcriteria.

Relevantie
  • 1. Impact

    De resultaten beogen impact te hebben op de gezondheid en/of het welzijn van kwetsbare doelgroepen. De aanvraag maakt de mogelijke impact duidelijk als ook op welke termijn de resultaten toegepast kunnen worden.

  • 2. Internationaal belang

    Uit de aanvraag komt naar voren dat de resultaten van toegevoegde waarde zijn op het reeds lopende internationale onderzoek rondom de invloed van maatschappelijk maatregelen in het kader van het COVID-19 virus.

  • 3. Opschaalbaarheid

    De beoogde resultaten zijn op zowel regionaal als landelijk niveau toepasbaar.

  • 4. Samenwerking

    Uit de aanvraag komt naar voren dat er sprake is van nauwe samenwerking met vertegenwoordigers van de gekozen doelgroep en relevante stakeholders.

  • 5. Toegevoegde waarde

    De aanvraag maakt duidelijk welke invloed de toepasbare kennis heeft op de gezondheid en/of het welzijn van de doelgroep. Denk hierbij aan vermindering van eenzaamheid, verbetering van leefomgeving of meetbare gezondheidsindicatoren.

Kwaliteit
  • 1. Doelstelling en vraag- of taakstelling

    Er vindt een toetsing plaats op helderheid, reikwijdte en overlap met al lopend of gefinancierd onderzoek. De doelstelling is SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden) geformuleerd. Geef concreet aan wat beoogde opbrengsten zijn en voor wie deze zijn bedoeld.

  • 2. Plan van aanpak

    Het plan van aanpak bevat een heldere doelstelling en een beschrijving van de gekozen methoden en analyses, inclusief een theoretische en/of empirische onderbouwing. De invloed van de maatschappelijke maatregelen op de gezondheid en/of het welzijn van de doelgroep blijkt in het onderzoek uit kwantitatieve data, verkregen voorafgaand en tijdens de pandemie. De fase waarin nieuwe inzichten worden vertaald in toepasbare adviezen, richtlijnen, strategieën of interventies waarmee de gezondheid en het welzijn van de doelgroep beter gebord kunnen worden heeft het karakter van ontwerpend onderzoek. In deze fase vindt nauwe samenwerking met de doelgroep plaats.

  • 3. Haalbaarheid

    Er is een competente onderzoeksgroep beschikbaar om het project binnen enkele weken na honorering te starten. De uitvoering van het project moet haalbaar zijn in de huidige pandemiesituatie. Het moet aannemelijk zijn dat het doel van de aanvraag binnen de gestelde tijd wordt bereikt met de beschikbare expertise, menskracht, faciliteiten en middelen. Als er patiënten of andere deelnemers meedoen in het onderzoek, zijn een recruteringsstrategie en een bijbehorend tijdspad in het plan van aanpak beschreven.

  • 4. Projectgroep

    In de projectgroep zijn relevante deskundigen en waar mogelijk beoogde vertegenwoordigers van de doelgroep vertegenwoordigd. De projectgroep heeft aantoonbaar expertise ten aanzien van zorg en preventie van de gekozen doelgroep.

4.4 Besluitvorming

De beoordelingscommissie brengt verslag uit van haar werkwijze en brengt advies uit aan het bestuur van Regieorgaan SIA.

De beoordelingscommissie adviseert met betrekking tot de honorering en afwijzing van de aanvragen op basis van het door haar gegeven eindoordeel, de goedgekeurde begroting en het maximaal beschikbare budget voor deze call.

Het bestuur van Regieorgaan SIA toetst de gevolgde procedure en besluit op basis van het advies van de beoordelingscommissie.

Het besluit van het bestuur van Regieorgaan SIA wordt schriftelijk meegedeeld. Regieorgaan SIA streeft ernaar het besluit in februari 2021 bekend te maken.

4.5 Tijdpad

Data (tijd CE(S)T)

Processtap

14 januari 2021, 14:00:00 uur CE(S)T

Deadline indiening aanvragen

29 januari 2021

Vergadering beoordelingscommissie

5 februari 2021

Hoor en wederhoor

10 februari 2021

Vergadering beoordelingscommissie

12 februari 2021

Vaststelling beoordeling door beoordelingscommissie en besluitvorming door bestuur Regieorgaan SIA

15 februari 2021

Bekendmaking besluit

Het kan zijn dat Regieorgaan SIA het noodzakelijk acht om tijdens de lopende procedure nog aanpassingen in het tijdpad van deze subsidieronde aan te brengen. Uiteraard ontvangt u hierover op tijd bericht.

5. Uitvoering

De aanvrager is verantwoordelijk voor de uitvoering van het project en treedt op als penvoerder.

De aanvrager benoemt de (beoogde) contactpersoon.

Monitoring

Regieorgaan SIA wenst geïnformeerd te worden over de voortgang van het project. Na afloop van de subsidieperiode wenst Regieorgaan SIA geïnformeerd te worden over de resultaten van het project. De wijze waarop Regieorgaan SIA geïnformeerd wenst te worden, wordt kenbaar gemaakt in het subsidiebesluit dat volgt bij toekenning van subsidie.

6. Contact en overige informatie

Inhoudelijke vragen

Op de pagina Praktijkgericht onderzoek Maatregelen COVID-19op de website van Regieorgaan SIA is de meest recente informatie te vinden. Hier vindt u ook de contactgegevens van de programmamanager. Het aanvraagformulier, het model plan van aanpak, het begrotingsformat en het formulier overzicht betrokken projectgroepleden, worden via ISAAC beschikbaar gesteld.

Vragen van technische aard

Hiertoe verzoeken wij u contact op te nemen met de ISAAC-helpdesk. Wij raden u aan eerst de ISAAC-handleiding door te nemen voordat u contact opneemt met de helpdesk.

De helpdesk van ISAAC is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur, telefoonnummer 020-346 71 79. U kunt ook uw vraag per e-mail sturen naar isaac.helpdesk@nwo.nl. U ontvangt dan binnen twee werkdagen een reactie.

Naar boven