BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN G O U D A
Overwegende,
dat de Zorginstelling ‘GGZ Rivierduinen’ is gevestigd op de locatie Ronsseweg 225;
dat de Zorginstelling regelmatig wordt bezocht door gehandicapten;
dat als gevolg van de parkeerdruk, het voor gehandicapten vaak lastig is om in de nabijheid van genoemd pand te parkeren;
dat in het algemeen verkeersbelang noodzakelijk wordt geacht om één openbare parkeerplaats op te heffen voor één gehandicaptenparkeerplaats algemeen en wel van maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 17:00 uur;
dat overleg met de politie heeft plaatsgevonden, waarbij de politie een positief advies heeft uitgebracht;
Overwegende voorts dat deze maatregel betrekking heeft op een bij de gemeente in beheer zijnde weg;
dat het derhalve in verband met de in artikel 2 van de Wegenverkeerswet genoemde belangen, te weten het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade, wenselijk wordt geachte de in het dictum genoemde besluit te nemen;
gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en de Algemene wet bestuursrecht;
Gelet op het Mandatenbesluit 2012;
BESLUITEN:
door het plaatsen van verkeersbord van conform model E6 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats algemeen van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur, het eerste parkeervak van de veertien parkeervakken die zijn gelegen op de Ronsseweg, ter hoogte van de flatwoningen Ronsseweg nummers 227 t/m 333, (zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening).
GOUDA, 3 december 2020
Burgemeester en wethouders voornoemd,
namens dezen,
het hoofd van de afdeling Zorg en Welzijn,
S. Steenaart
Bijlage: tekening
Publicatie
Dit verkeersbesluit is bekendgemaakt door publicatie in de Staatscourant van 10 december 2020. Een vermelding van het besluit is tevens geplaatst op de gemeentepagina in de Goudse Post. Het besluit ligt na de publicatiedatum gedurende zes weken ter inzage in het Huis van de Stad.
Bezwaar
maken
Als u het niet eens bent met dit besluit, dan kunt u eerst bellen voor meer informatie of om vragen te stellen. Nadere inlichtingen over dit besluit kunt u verkrijgen via telefoonnummer 0182-588208. Uit de praktijk blijkt dat veel met een telefoontje kan worden opgelost. Bezwaar maken is dan misschien niet meer nodig.
Meteen een brief sturen om bezwaar te maken mag natuurlijk ook. U kunt op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het College van burgemeester en wethouders van Gouda. Het indienen van een bezwaarschrift is overigens geen uitstel van de werking van dit besluit.
In het bezwaarschrift zet u de datum, uw naam en adres en omschrijft u het besluit waartegen u bezwaar maakt en de gronden van het bezwaar. Zet onder het bezwaarschrift uw handtekening. Verder verzoeken wij u een afschrift van het bestreden besluit mee te sturen en aan te geven op welk telefoonnummer en e-mailadres wij u kunnen bereiken. Uw bezwaarschrift kunt u sturen naar het College van burgemeester en wethouders, Centraal Juridische Afdeling, Postbus 1086, 2800 BB te Gouda.
Indien u op korte termijn wilt voorkomen dat wij uitvoering geven aan het besluit, dan kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, vragen een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening kunt u alleen indienen als u ook bezwaar hebt gemaakt. Bovendien moet er sprake zijn van een spoedeisend belang.