Wijzigingsplan ‘Landelijk gebied 2013-wijzigingsplan Oud Cromstrijensedijk 73 OZ Klaaswaal’ vastgesteld

Logo Hoeksche Waard

Het college van B&W van de gemeente Hoeksche Waard heeft op 6 oktober 2020 het wijzigingsplan ‘Landelijk gebied 2013-wijzigingsplan Oud Cromstrijensedijk 73 OZ Klaaswaal’ vastgesteld:

Inhoud en doel van het wijzigingsplan 

Dit wijzigingsplan heeft betrekking op het perceel aan de Oud Cromstrijensedijk OZ 73 in Klaaswaal. Op het perceel was een agrarisch bedrijf gevestigd met de daarbij behorende agrarische bedrijfsbebouwing in de vorm van een boerderij met agrarische bedrijfswoning. Het perceel heeft in het geldende bestemmingsplan ‘Landelijk gebied 2013’ de bestemming Agrarisch. In het bestemmingsplan is een wijzigingsbevoegdheid opgenomen om de bestemming op het perceel te wijzigen voor de vestiging van een kleinschalig loon- en aannemingsbedrijf op grond van de wijzigingsbevoegdheid, zoals opgenomen in artikel 3.6.8 van het bestemmingsplan ‘Landelijk gebied 2013’.

Het ontwerp-wijzigingsplan heeft vanaf 30 mei 2020 tot en met 10 juli 2020 ter inzage gelegen. Tijdens deze periode konden zienswijzen worden ingediend. Wij ontvingen geen zienswijzen.

Ter inzage 

Het wijzigingsbesluit, het wijzigingsplan en alle bijlagen kunt u vanaf 17 oktober 2020 bekijken via de website www.ruimtelijkeplannen.nl (NL.IMRO.1963.WPOCdijkOZ73KLW20-VG01).

Wanneer u de stukken in het gemeentehuis of bij een servicepunt wilt inzien, kunt u een afspraak maken met het team Omgeving, bereikbaar via telefoonnummer 140186.

Beroep indienen 

Tegen het besluit van het college om het wijzigingsplan vast te stellen staat rechtstreeks beroep open bij de Raad van State. De beroepstermijn loopt vanaf 17 oktober 2020 tot en met 27 november 2020. Een beroepschrift kan gedurende deze termijn van 6 weken worden ingediend door een belanghebbende die aantoont dat hij/zij redelijkerwijs niet in staat is geweest om een zienswijze tegen het ontwerpbesluit in te dienen.

In het beroepschrift moeten in ieder geval de volgende gegevens vermeld worden:

 

  • 1.

    de naam en adres van de indiener;

  • 2.

    de datum waarop u de brief verzendt (de dagtekening);

  • 3.

    een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • 4.

    een kopie van het besluit;

  • 5.

    de reden waarom u in beroep gaat;

  • 6.

    een ondertekening met naam en handtekening.

Het beroepschrift kan worden gestuurd aan:

Raad van State

Afdeling Bestuursrechtspraak

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

Mogelijkheid tot uitstellen van het in werking treden van het wijzigingsplan via een voorlopige voorziening

Het wijzigingsplan treedt in werking een dag nadat de beroepstermijn is verstreken.

Om te voorkomen dat het wijzigingsplan in werking treedt, kan een belanghebbende een voorlopige voorziening vragen bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Wanneer een belanghebbende gedurende de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indient bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, wordt de werking van het wijzigingsplan opgeschort totdat op het verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Vragen? 

Voor vragen over het wijzigingsplan kunt u terecht bij Sabine Voskamp via telefoonnummer 088 - 647 1475 of via e-mail sabine.voskamp@gemeentehw.nl.

Naar boven