Gemeente Stichtse Vecht - gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan Harmonieplein Kindcentrum 0-12 jaar en besluit hogere waarde Wet geluidshinder - Harmonieplein Maarssen-dorp

Logo Stichtse Vecht

Burgemeester en wethouders maken bekend dat het bestemmingsplan “Harmonieplein Kindcentrum 0-12 jaar” en het besluit hogere waarde Wet geluidhinder ter inzage liggen vanaf vrijdag 16 oktober tot en met donderdag 26 november 2020.

Het gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan

Het gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan “Harmonieplein Kindcentrum 0-12 jaar” is een van de bestemmingsplannen voor de gebiedsontwikkeling van het Harmonieplein, gelegen in het hart van Maarssen-dorp. De twee bestaande basisscholen, de gymzaal, de buitenschoolse opvang, de peuterspeelzaal en het kinderdagverblijf worden samengevoegd in één gebouw dat voldoet aan alle wensen en (wettelijke) eisen van deze tijd. Daarnaast is er sprake van kostenbesparing door een efficiënter gebruik waarmee deze voorzieningen voor het centrum van Maarssen-dorp behouden kunnen blijven. Het gebouw is een markant onderdeel in het stedenbouwkundig ontwerp. Het vormt de afronding van het nieuwe Harmonieplein aan de westkant.

Het besluit hogere waarde Wet geluidhinder

Het bestemmingsplan ‘Harmonieplein Kindcentrum 0-12 jaar’ is getoetst aan de Wet geluidhinder. Door akoestisch onderzoek is vastgesteld dat het geluidsniveau op de gevels van het kindcentrum, vanwege het wegverkeer op de Straatweg, hoger is dan de wettelijke voorkeurswaarde die genoemd is in de Wet geluidhinder. De Wet geluidhinder biedt de mogelijkheid om, onder voorwaarden, ontheffing te verlenen van deze voorkeurswaarde. Het college heeft voor het plan gebruik gemaakt van deze mogelijkheid. Het besluit hogere waarde Wet geluidhinder is overeenkomstig het ontwerpbesluit vastgesteld.

Inzien

Het bestemmingsplan met alle bijbehorende stukken kunt u digitaal raadplegen op www.ruimtelijkeplannen.nl met identificatienummer (NL.IMRO.1904.BPHarmplKindcenMRS-VG01). U kunt het bestemmingsplan en het besluit hogere waarde Wet geluidhinder ook inzien op het gemeentekantoor, Endelhovenlaan1 te Maarssen. Hiervoor moet u wel een afspraak maken via info@stichtsevecht.nl of bel 14 0346. De pdf-bestanden van het bestemmingsplan en het besluit hogere waarde Wetgeluidhinder kunt u downloaden van www.harmonieplein.info.

Beroep aantekenen

Als u het niet eens bent met het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan en/of het besluit hogere waarde Wet geluidhinder kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht beroep aantekenen. Dit moet schriftelijk binnen zes weken na het moment van het ter inzage leggen van de besluiten. Het beroepschrift moet de volgende gegevens bevatten:

• de dagtekening;

• uw volledige naam- en adresgegevens;

• uw handtekening;

• een aanduiding van het besluit waarmee u het niet eens bent;

• een kopie van het besluit waarmee u het niet eens bent;

• de reden(en) waarom u het hiermee niet eens bent (beroepsgronden en motivering);

• eventueel een kopie van stukken die relevant zijn om uw beroepschrift te verduidelijken;

• dat de crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het beroepschrift moet worden ingediend bij de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Aan deze procedure zijn kosten verbonden.

De crisis- en herstelwet is van toepassing

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat u in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden u aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Inwerkingtreden bestemmingsplan

Het bestemmingsplan treedt de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt in werking. Tenzij voor deze datum, naast beroep, ook een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend.

Voorlopige voorziening

Het indienen van een beroepschrift schort het in werking treden van het bestemmingsplan niet op. Als u een beroepschrift hebt ingediend, kunt u vooruitlopend op de beslissing hierover om een voorlopige voorziening vragen. Dit verzoek om voorlopige voorziening moet schriftelijk binnen de termijn van de ter inzagelegging en bevat de volgende gegevens:

• de dagtekening;

• uw volledige naam- en adresgegevens;

• uw handtekening;

• een kopie van het besluit waarmee u het niet eens bent;

• een kopie van uw beroepschrift;

• de reden(en) waarom het voor u belangrijk is dat het bestemmingsplan niet in werking treedt voordat er een uitspraak is gedaan over uw beroepschrift (spoedeisend belang);

• dat de crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het verzoek om voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag.

Naar boven