Gemeente Den Haag, verkeersbesluit: Scheveningen, NRR lijn 1 (diverse verkeersmaatregelen, diverse locaties) BWT-00093VKZ20

Logo 's-Gravenhage

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DEN HAAG,

gelezen het op 11 mei 2020 ingekomen verzoek van de heer B. Walraven van Ingenieursbureau

Den Haag, ingediend namens DSB/Opdrachtgeving van de gemeente Den Haag, tot het nemen

Van een verkeersbesluit voor het treffen van diverse verkeersmaatregelen in verband met NRR,

Lijn 1 in het gebied omschreven als Scheveningen, aangevuld op 16 juni 2020;

gelezen de op 23 juni 2020 ontvangen brief van de Politie Den Haag, Dienst Regionale

Operationele Samenwerking, Afdeling Infrastructuur, Team Verkeer, kenmerk 2020/-;

overwegende,

dat in verband met de aanpassing van Nieuw Randstad Rail (NRR), lijn 1 in Scheveningen, zoals

het rolstoeltoegankelijk maken, een aantal verkeersmaatregelen wordt getroffen waaronder het

verplaatsen van de bushalte/tramhalte Badhuiskade (richting Centrum) naar de Jurriaan Kokstraat,

het aanbrengen van een zebra/voetgangersoversteekplaats over de rijbaan van de Badhuiskade

ter hoogte van de Ankerstraat en het aanleggen van enkele fietspaden op de Jurriaan Kokstraat

en Gevers Deynootweg;

dat verder de voorrangsregeling op de Prins Willemstraat ter hoogte van nummer 36 en op de

Jurriaan Kokstraat bij de kruisingen met de Keizerstraat, Marcelisstraat, Korendijkstraat, Zeilstraat

en Badhuiskade wordt aangepast naar een voorrangssituatie met inritconstructie, zodat de daar nu

aanwezige voorrangsborden worden verwijderd

dat gezien het gestelde in artikel 21 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het

wegverkeer juncto artikel 2 Wegenverkeerswet kan worden opgemerkt dat met het nemen

van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het volgende wordt nagestreefd:

het verzekeren van de veiligheid op de weg;het instandhouden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;het zo veel mogelijk waarborgen van de vrijheid/doorstroming van het verkeer;het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schadevoor de woonomgeving; dat het voornemen om deze verkeersmaatregel(en) in te stellen op de voorgeschreven wijze is gepubliceerd en gedurende een periode van vier weken ter inzage heeft gelegen teneindebelanghebbenden in de gelegenheid te stellen een zienswijze daarop kenbaar te maken; dat geen reactie is ingekomen; dat ten aanzien van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het overleg als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer heeft plaatsgevonden; dat de betreffende weggedeelten in beheer zijn bij de gemeente Den Haag en zijn gelegenbinnen de bebouwde kom van die gemeente; gelet op de mandaatregeling van burgemeester en wethouders van Den Haag en het daarop gebaseerde ondermandaatbesluit; gelet op artikel 18 eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994, juncto artikel 1, artikel 4eerste lid, artikel 12 onder a en b, artikel 18, artikel 21 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (Stb. 460, 1990); BESLUITEN: door het plaatsen van borden volgens model G11 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) de onderstaande weggedeeltenaan te wijzen als verplicht fietspad, dit zoals aangegeven op de hierna genoemdesituatietekening:I.01: een weggedeelte gelegen tussen de Jurriaan Kokstraat 2 en de Badhuiskade 1a;I.02: een weggedeelte gelegen tussen de Badhuiskade 10 en de Jurriaan Kokstraat 13-17;I.03: een weggedeelte gelegen tussen de Prins Willemstraat 3-3a en de Jurriaan Kokstraat 220-224;I.04:Gevers Deynootweg, gedeeltelijk, vanaf nummer 130a tot Kurhausweg 1; door het plaatsen van borden volgens model L03 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) en het aanbrengen van eengeblokte markering op de Jurriaan Kokstraat ter hoogte van en aan de zijde vanhuisnummer 1-5 (halte Badhuiskade in de richting van centrum) een bushalte/tramhalte aan te leggen en daarmee een verbod in te stellen op het aldaar parkerenvan voertuigen, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening; in te trekken/te verwijderen de borden volgens model L03 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) en de geblokte markering op deGevers Deynootweg ter hoogte van nummer 14 en op te heffen de bushalte/tramhalte,dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening; door het over de rijbaan van de Badhuiskade ter hoogte van nummer 10/ ter hoogte vande kruising met de Ankerstraat aanbrengen van een zebra zoals bedoeld in artikel 49, lid 2,van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) en het daarbij plaatsen van borden volgens model L02, deze zebra aan te wijzen als een voetgangers-oversteekplaats, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening; door het plaatsen van een bord volgens model E07 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb 459, 1990), voorzien van een onderbord met de tekst “maandag tot en met zaterdag 07.00 – 11.00 uur”, alsmede door het aanbrengen van een kruismarkering, een weggedeelte gelegen op de Prins Willemstraatter hoogte van en aan de zijde van het perceel Prins Willemstraat 36 aan te wijzenals een laad- en losgelegenheid en wel voor wat betreft de genoemde uren, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening; door het plaatsen van een bord volgens model E07 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb 459, 1990), voorzien van een onderbord met de tekst “maandag tot en met zaterdag 07.00 – 11.00 uur”, alsmede door het aanbrengen van een kruismarkering, een weggedeelte gelegen op de Gevers Deynootwegter hoogte van en aan de zijde van Gevers Deynootplein 580-596 aan te wijzen als een laad- en losgelegenheid en wel voor wat betreft de genoemde uren, dit zoals aangegevenop de hierna genoemde situatietekening; door het plaatsen van borden volgens model B03 en B06 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) en door het overeenkomstigartikel 1, onder p, van genoemd Reglement aanbrengen van voorrangsdriehoeken(haaientanden) in of op het wegdek een voorrangsregeling te treffen op de kruising van de Gevers Deynootweg met de Scheveningseslag en de Rotterdamsestraat, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening; door het plaatsen van een bord volgens model D06 L van Bijlage 1 van het Reglement verkeers-regels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990), met een onderbord met de tekst: “vrachtwagens”,een gebod in te stellen voor vrachtwagens tot het volgen van de rijrichtingen die op het bord zijnaangegeven, te weten op de Rotterdamsestraat 2-1 voor de kruising met de Gevers Deynootweg de verplichting voor vrachtwagens om rechtdoor of linksaf te gaan, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening; door het plaatsen van een bord volgens model D05r van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) een gebod in te stellen tot hetvolgen van een van de rijrichting die op het bord is aangegeven op de Conradkade inrichting van het Centrum voor de kruising met de Groot Hertoginnelaan: de verplichting om rechtsaf te gaan voor het gemotoriseerde verkeer, dit zoals aangegevenop de hierna genoemde situatietekening; dat als gevolg van de bovenomschreven verkeersmaatregelen alle eerder genomen verkeers-maatregelen/-verkeersbesluiten die hierop betrekking hebben, worden ingetrokken (en de daarmee samenhangende verkeerstekens worden verwijderd) en wel voor zover het gestelde daarin direct betrekking heeft op hetgeen thans opnieuw wordt geregeld; dat bovengenoemde maatregel(en) gelden op de wijze als aangegeven op de bij dit besluit behorende en daar onlosmakelijk deel van uitmakende situatietekening, die kan wordeningezien bij het Haags Informatiecentrum, Spui 70, Den Haag Burgemeester en wethouders van Den Haag,namens deze: Coördinator Vergunningen, M.D. Shamlal  Afdruk aan:1* DPZ / Wegbeheer Stadsdeel Scheveningen1* DPZ / Wegbeheer Stadsdeel Centrum1* DPZ / Wegbeheer Stadsdeel Leidschenveen-Ypenburg1* Politie Haaglanden, Team Verkeer (DHG.Infra.ABC@politie.nl)1* DSB/IBDH (VOV@denhaag.nl)1* DSO Mobiliteit (secretariaatmobiliteit@denhaag.nl) BEZWAARSCHRIFTBent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen.Stuur dit uiterlijk binnen zes weken na de datum bekendmaking van het besluit in. Maakt u gebruik van internet? Dien uw bezwaarschrift dan in via www.denhaag.nl/bezwaar. U heeft hiervoor DigiD nodig. Op www.denhaag.nl/bezwaar vindt u meer informatie. E-mailen kan niet. Beschikt u niet over internet, dan kunt u het bezwaarschrift ook opsturen naar het volgende adres: Burgemeester en wethouders van Den Haag, AWB / bezwaar.Postbus 12 600 2500 DJ DEN HAAG Vermeld in uw bezwaarschrift:naam, adres, telefoonnummer (waar wij u overdag kunnen bereiken) en e-mailadres;de datum en handtekening;een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt. Stuur een kopie van het besluit mee en noem het kenmerk;de argumenten voor bezwaar. Dient u namens iemand anders het bezwaar in? Stuur dan een schriftelijke en ondertekende verklaring (volmacht) mee waaruit blijkt dat u namens die persoon het bezwaar mag indienen. Bij een spoedeisend belang kunt u na het indienen van een bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij Rechtbank Den Haag.

Naar boven