Gemeente Grave – Vaststelling bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan “Wonen aan de Vesting” – Vaststelling hogere grenswaarde – Verlening omgevingsvergunning –Baronesstraat 17 t/m 37 (oneven), Industriestraat 1 t/m 17 (oneven), Handelstraat 1 t/m 37 (oneven), Koninginnedijk 302 t/m 308 (even) te Grave

Logo Grave

 

De coördinatieregeling in van toepassing verklaard voor het oprichten van 51 woningen aan de Handelstraat te Grave.

 

• Vaststelling bestemmingsplan/beeldkwaliteitsplan

 

• Vaststelling hogere grenswaarde

 

• Verlening omgevingsvergunning

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Grave maken bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 23 juni 2020 het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan “Wonen aan de vesting” heeft vastgesteld. Tevens is de omgevingsvergunning voor de 51 woningen verleend en het besluit Hogere Grenswaarde vastgesteld

 

Coördinatie

 

Bovengenoemde besluiten worden overeenkomstig het besluit van de gemeenteraad van 10 december 2019 op grond van artikel 3.30 Wet Ruimtelijke ordening gecoördineerd voorbereid en bekend gemaakt

 

Ter inzage

 

Met ingang van 15 juli 2020 ligt gedurende zes weken voor eenieder ter inzage:

 

• het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan “Wonen aan de vesting”

 

• het besluit hogere grenswaarde

 

• de omgevingsvergunning voor het oprichten van 51 woningen aan de Handelstraat te Grave

 

 

Locatie: Baronesstraat 17 t/m 37 (oneven), Industriestraat 1 t/m 17 (oneven), Handelstraat 1 t/m 37 (oneven), Koninginnedijk 302 t/m 308 (even) te Grave

 

Bovengenoemde documenten kunnen tijdens openingstijden op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.30 uur, op dinsdag van 16.00 uur tot 20.00 uur en op afspraak worden ingezien bij de publieksbalie. Het bestemmingsplan kunt u ook raadplegen op www.ruimtelijkeplannen.nl.

 

Link: https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/view?planidn=NL.IMRO.0786.BPGrwonenvesting-VA01

 

Op grond van artikel 8.3 lid 1 Wet ruimtelijke ordening worden voornoemde besluiten voor de mogelijkheid van beroep als één besluit aangemerkt. Gedurende de ter inzagetermijn kan bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag beroep worden ingesteld door belanghebbenden:

• die tijdig hun zienswijzen naar voren hebben gebracht;

 

• aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze naar voren hebben gebracht.

Het beroepschrift moet worden ondertekend en bevat in elk geval de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, een kopie van het besluit en de gronden van het beroep (waarom gaat u in beroep). U moet er rekening mee houden dat u griffierecht moet betalen als u een beroepschrift indient.

Voorlopige voorziening

Een beroep heeft geen schorsende werking. De indiener van een beroepschrift kan tegelijkertijd ook de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State verzoeken, een voorlopige voorziening te treffen. De voorzitter kan dit doen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op het verzoek is beslist. Een dergelijk verzoek dient te worden gestuurd naar Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Een verzoek om voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Ook als u een verzoek om voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.

Inwerkingtreding

Op grond van de Wet ruimtelijke ordening treden de besluiten tot vaststelling in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Indien binnen de beroepstermijn ook een verzoek om voorlopige voorziening wordt gedaan, wordt de werking van het betreffende besluit opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

 

 

 

 

 

Naar boven