Mededeling in het kader van de uitvoering van het project A1 Apeldoorn – Azelo, Rijkswaterstaat

Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat de volgende besluiten zijn genomen.

Welke besluiten zijn genomen en liggen ter inzage?

Voor de uitvoering van het tracébesluit ‘Tracébesluit A1 Apeldoorn – Azelo’ zijn onderstaande besluiten genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht:

  • het besluit van het college van burgemeester en Wethouders van de gemeente Deventer (kenmerk: Z20202-00003092) tot het verlenen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een geluidsscherm ter hoogte van de Marsdijk, noordzijde hectometerpaal 112.835 – 113.360 voor Rijksweg A1, kadastraal bekend, gemeente Bathmen, sectie K, nummer 224;

  • het besluit van het college van burgemeester en Wethouders van de gemeente Deventer (kenmerk: Z20202-00003094) tot het verlenen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een geluidsscherm ter hoogte van de Gorsselseweg, noordzijde hectometerpaal 111.315 – 112.035 voor Rijksweg A1 (inclusief aanpassing viaduct Biddemanskolk), kadastraal bekend, gemeente Bathmen, sectie K, nummer 297 en 333.

De besluiten zijn niet gewijzigd ten opzichte de ontwerpbesluiten en zijn op 15 juli 2020 aan de aanvrager bekendgemaakt.

Waar en wanneer kunt u de stukken inzien?

De besluiten en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 16 juli 2020 gedurende zes weken ter inzage bij de gemeente Deventer, Publiekszaken op Grote Kerkhof 1 te Deventer. Gelet op de op het moment van publiceren van deze kennisgeving nog van kracht zijnde maatregelen met betrekking tot het coronavirus, dient voor het fysiek komen inzien van de stukken een afspraak te worden gemaakt via telefoonnummer 140 570.

Hoe kunnen belanghebbenden beroep indienen?

Van 16 juli 2020 tot en met 26 augustus 2020 staat voor belanghebbenden beroep open bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift kan door burgers tevens digitaal worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State middels deze website: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.

Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.

Op het besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke zijn beroepsgronden zijn. Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. In het beroepschrift dient tevens te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of (door burgers) digitaal middels deze website: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.

Het verzoek dient te zijn ondertekend en dient ten minste het volgende te bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;

  • de gronden van het verzoek (motivering).

Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

De Minister van Infrastructuur en Waterstaat, namens deze, het wnd. afdelingshoofd BJV-Projectadvisering bij Rijkswaterstaat Corporate Dienst, W. Warmerdam

Naar boven