Gemeente Haarlem - kennisgeving beschikking - ernstige bodemverontreiniging - Noorwegenstraat 97, Haarlem

Logo Haarlem

Het college van burgemeester en wethouders heeft voor de locatie Noorwegenstraat 97, ketelhuis een actualiserend bodemonderzoek ontvangen.

De ontwerpbeschikking heeft van 7 mei tot 19 juni 2020 ter inzage gelegen. Binnen deze termijn zijn geen zienswijzen naar voren gebracht. De definitieve beschikking is niet gewijzigd ten opzichte van de ontwerpbeschikking.

Wij hebben voor genoemde locatie conform de artikelen 29 en 37 van de Wbb het volgende besluit genomen:

Op de locatie is sprake van een geval van ernstige bodemverontreiniging, waarvan de sanering geen spoed heeft.

Rond voormalige brandstoftanks is een verontreiniging met minerale olie ontstaan. Er is voldoende vast komen te staan dat er geen risico’s zijn voor de volksgezondheid, ecologie of verspreiding. Sinds 2002 werd dit gecontroleerd. De monitoring van de verontreiniging kan worden beëindigd.

Op de voorbereiding van het besluit is afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing.

Informatie beschikking

Voor meer inhoudelijke informatie over de beschikking en de bijbehorende stukken kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar, via mail aan meldpuntbodem@haarlem.nl of via telefoonnummer 14 023 en vragen naar de afdeling Omgevingsbeleid/team Milieu.

Beroep

De volgende personen kunnen beroep instellen tegen bovengenoemde beschikking:

  • -

    degenen die zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking;

  • -

    degenen die het niet eens zijn met eventuele wijzigingen die t.o.v. de ontwerpbeschikking zijn gemaakt;

  • -

    belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten, dat ze geen zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking.

Als u het niet eens bent met de beschikking en u behoort tot de hierboven genoemde beroepsgerechtigden, dan kunt u vanaf 3 juli 2020 tot 15 augustus 2020 in beroep gaan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. U kunt uw beroepschrift richten aan de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. Het beroepschrift moet ten minste de volgende gegevens bevatten:

  • -

    uw naam en adres;

  • -

    de datum waarop u het beroepschrift schrijft;

  • -

    een omschrijving van de beschikking waartegen u in beroep gaat;

  • -

    de redenen van uw beroep;

  • -

    uw ondertekening.

De beschikking wordt van kracht na afloop van de beroepstermijn, tenzij voor dit tijdstip beroep is ingesteld en tevens een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan. Het besluit wordt in dat geval niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist. Het verzoek om een voorlopige voorziening dient te worden gedaan bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Voor het instellen van beroep en een verzoek om een voorlopige voorziening zijn griffiekosten verschuldigd. Informatie over betaling van griffiekosten wordt u verstrekt door de griffier van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven