Gemeente Beekdaelen - gewijzigde vaststelling wijzigingsplan - Hoofdstraat 12, Schimmert

Logo Beekdaelen

Burgemeester en wethouders van Beekdaelen maken op basis van artikel 3.8, vijfde lid van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat het wijzigingsplan Hoofdstraat 12 te Schimmert op 3 december 2019 is vastgesteld. Het wijzigingsplan met bijbehorende stukken is digitaal in te zien op www.ruimtelijkeplannen.nl met identificatienummer NL.IMRO.0951.WPHoofdstraat12-VA01. Het plan is 14 januari tot 25 februari 2020, op afspraak, in te zien bij de afdeling Ruimte in het voormalige gemeentehuis van Onderbanken, Kloosterlaan 7 te Schinveld.

Waar gaat het wijzigingsplan over?

Het plan betreft de toepassing van een wijzigingsbevoegdheid (artikel 15.6) uit het bestemmingsplan Kern Schimmert uit 2013. Het vastgestelde gewijzigde plan voorziet in een juridisch-planologische wijziging van de bestemming van Maatschappelijk naar Wonen en enkele kleine aanpassingen die betrekking hebben op het bouwvolume en het bouwvlak.

Bent u het met dit plan niet eens?

Stuur dan binnen de genoemde termijn van 6 weken een beroepschrift naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. U moet in uw beroepschrift uw naam en adres, de datum en een omschrijving van het besluit zetten. Ook moet u zeggen waarom u het niet eens bent met het bestemmingsplan. Vergeet niet uw beroepschrift te ondertekenen. Burgers hebben de mogelijkheid om dit alles ook digitaal via https://digitaalloket.raadvanstate.nl te doen. U moet dan wel over DigiD beschikken.

Wie kan er beroep instellen?

Over het ontwerpwijzigingsplan zijn geen zienswijzen bij het college van burgemeester en wethouders ingediend. U kunt dus alleen beroep instellen als u belanghebbende bent en ook kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest een zienswijze kenbaar te maken.

Voorlopige voorziening

Soms kunt u niet wachten op de uitspraak op uw beroepschrift. U kunt dan om een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Dat kan alleen als u een beroepschrift heeft ingediend.

Voor meer informatie kunt u van maandag t/m donderdag contact opnemen met de afdeling Ruimte, te bereiken via het algemene nummer van de gemeente 088-4502000

Naar boven