Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht | Staatscourant 2020, 22203 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht | Staatscourant 2020, 22203 | Verkeersbesluiten |
RECTIFICATIE VERKEERSBESLUIT GEPUBLICEERD OP 3 maart 2020
Betreft: het intrekken c.q. vaststellen van diverse verkeersmaatregelen
Burgemeester en Wethouders van Utrecht;
het gewenst is de hierna volgende verkeersmaatregelen in te trekken, c.q. vast te stellen;
de hierna te noemen wegen zijn gelegen binnen de bebouwde kom van deze gemeente en bij de gemeente in beheer en onderhoud zijn;
met deze verkeersmaatregel een doelmatig of zuinig energiegebruik bevorderd wordt (art. 2 lid 3a Wegenverkeerswet);
abusievelijk in het eerder gepubliceerde verkeersbesluit een straatnaam vermeld staat die bij de Binnenstad hoort, te weten Lepelenburg ter hoogte van huisnummer 3, vermeld bij buurt Lunetten-Noord;
het verkeersbesluit waarin de Lepelenburg vermeld staat reeds gepubliceerd is op 7 januari 2020 met zaaknummer 7139406. De datum van deze publicatie blijft gehandhaafd;
abusievelijk in het eerder gepubliceerde verkeersbesluit een verkeerd huisnummer vermeld staat, te weten Duurstedelaan(ter hoogte van huisnummer 12; wegvak: tussen Wijnesteinlaan en Wijnesteinlaan), vier plekken. In plaats van ter hoogte van huisnummer 1;
met het actieplan Schoon Vervoer (2015-2020) en het strategisch plan laadinfrastructuur “Utrecht laadt op voor 2030” zet Utrecht o.a. in op een verdere uitbreiding van de openbare oplaadinfrastructuur en het stimuleren van een efficiënter gebruik van het laadnetwerk;
er per wijk in Utrecht een locatieplan voor openbare laadpalen opgesteld wordt. Het locatieplan zorgt voor voldoende openbare laadpalen voor rijders die hun elektrische auto niet op eigen terrein kunnen opladen;
de locaties van de laadpalen moeten voldoen aan criteria die opgesteld zijn in de ”Plaatsingsleidraad en inrichtingskader publieke laadinfrastructuur”;
na het opstellen van het locatieplan er een informatiebijeenkomst geweest is voor de inwoners en bedrijven uit de wijk waar een toelichting is gegeven op het voorgenomen plan. Vervolgens is gedurende een periode van twee weken de gelegenheid geboden om te reageren. De ontvangen reacties zijn meegenomen in de uitwerking van het definitieve locatieplan;
de openbare laadpalen op onderstaande genoemde locaties niet in één keer geplaatst worden. Pas op het moment dat de bestaande openbare laadpalen overbezet zijn, wordt een laadpaal bijgeplaatst op een locatie uit het vastgestelde locatieplan. De verwachting is dat we met dit locatieplan tot 2025 voldoende locaties hebben vastgelegd. In Utrecht wordt uiteindelijk ongeveer 2,5% van het totaal aantal parkeerplekken gereserveerd voor het laden van elektrische auto’s. Of en wanneer deze locaties een laadpaal krijgen, hangt af van de groei van het aantal elektrische voertuigen de komende jaren.
er per elektrische oplaadpaal twee elektrisch aangedreven voertuigen gelijktijdig geladen kunnen worden;
er per elektrische oplaadpaal twee parkeerplaatsen benodigd zijn zodat de elektrische voertuigen opgeladen kunnen worden;
met het stimuleren van elektrisch (schoon) vervoer de leefbaarheid, bereikbaarheid en luchtkwaliteit verbeterd wordt;
door het plaatsen van de laadpaal voor elektrische auto’s er een verschuiving optreedt in de beschikbaarheid van het type parkeerplaats. Het aantal parkeerplaatsen blijft ongewijzigd;
er overeenkomstig artikel 24 BABW overleg heeft plaatsgevonden met de korpschef van de politie over de hierna te noemen verkeersmaatregelen en hij akkoord is met deze verkeersmaatregel;
op het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1990);
op de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);
op het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);
met ingang van 17april 2020 in de hierna volgende locatie de aangegeven verkeersmaatregelen in te trekken c.q. vast te stellen:
De Wadden (ter hoogte van huisnummer 2; wegvak: tussen Texel en Engelsmanplaat), drie plekken
Karpaten (ter hoogte van huisnummer 3; wegvak: tussen Apennijnen en Harz), vier plekken
Brennerbaan (ter hoogte van huisnummer 150; wegvak: tussen De Wadden en Furkaplateau), zes plekken
Karpaten (ter hoogte van huisnummer 126; wegvak: tussen Stelviobaan en Karawanken), zeven plekken
Twente (ter hoogte van huisnummer 186; wegvak: tussen Salland en Hondsrug), vier plekken
Zevenwouden (ter hoogte van huisnummer 72; wegvak: tussen Reiderland en Fivelingo), vier plekken
Ameland (ter hoogte van huisnummer 71; wegvak: tussen Terschelling en Texel), vier plekken
Texel (ter hoogte van huisnummer 2; wegvak: tussen Ameland en Vlieland), drie plekken
Vaalserberg (ter hoogte van huisnummer 7; wegvak: tussen Amerongseberg en Wageningseberg), twee plekken
Wageningseberg (ter hoogte van huisnummer 94; wegvak: tussen Lemelerberg en Vaalserberg), vier plekken
Zevenwouden (ter hoogte van huisnummer 115; wegvak: tussen Reiderland en Opsterland), vier plekken
Betuwe (ter hoogte van huisnummer 133; wegvak: tussen Furkabaan en Liemers), vier plekken
Catalonië (ter hoogte van huisnummer 3; wegvak: tussen Furkabaan en Koppeldijk), vier plekken
St.- Gotthard (ter hoogte van huisnummer 39; wegvak: tussen Dolomieten en Oeral), vier plekken
Henegouwen (ter hoogte van huisnummer 122; wegvak: tussen Lotharingen en Furkabaan), acht plekken
Elzas (ter hoogte van huisnummer 38; wegvak: tussen Lotharingen en Bretagne), vier plekken
Filipijnen (ter hoogte van huisnummer 28; wegvak: tussen Seychellen en Simplonbaan), twee plekken
Simplonbaan (ter hoogte van huisnummer 559; wegvak: tussen Filipijnen en Tongas), vier plekken
Himalaya (ter hoogte van huisnummer 1; wegvak: tussen Simplonbaan en Rocky Mountains), drie plekken
Eifel (ter hoogte van huisnummer 70; wegvak: tussen Jura en Taunus, vier plekken
Lofoten (ter hoogte van huisnummer 62; wegvak: tussen Azoren en Antillen), vier plekken
Lunettenbaan (ter hoogte van huisnummer 51; wegvak: tussen Gravelpad en Olympus), vier plekken
Olympus (ter hoogte van huisnummer 7; wegvak: tussen Etna en Vesuvius), zes plekken
Orkaden (ter hoogte van huisnummer 1; wegvak: tussen Hebriden en Shetlands), twee plekken
Zwarte Woud (ter hoogte van huisnummer 238, voorbij zijstraat Alpenpad), vier plekken
Pyreneeën (ter hoogte van huisnummer 25; wegvak: tussen Vogezen en Simplonbaan), vier plekken
Kent (ter hoogte van huisnummer 46; wegvak: tussen Sleeswijk en Furkabaan), vier plekken
Tirol (ter hoogte van huisnummer 11; wegvak: tussen Salzburg en Sleeswijk), vier plekken
Vesuvius (ter hoogte van huisnummer 52; wegvak: tussen Stromboli en Olympus), vier plekken
Walcheren (ter hoogte van huisnummer 104; wegvak: tussen Goeree en Baronie), vier plekken
Walcheren (ter hoogte van huisnummer 38; wegvak: tussen Tholen en Betuwe), vier plekken
Aquamarijnlaan (ter hoogte van huisnummer 178; wegvak: tussen W.A. Vultostraat en Jan van Arkelstraat), acht plekken
Helling (ter hoogte van huisnummer 14; wegvak: tussen Briljantlaan en Baden Powellweg), drie plekken
Kariboestraat (ter hoogte van huisnummer 95; wegvak: tussen Lamstraat en Baden Powellweg), een plek
Kornalijnlaan (ter hoogte van huisnummer 7; wegvak: tussen Toermalijnlaan en Topaaslaan), zes plekken
Looplantsoen (ter hoogte van huisnummer 108; wegvak: tussen Slotlaan en Turkooislaan), acht plekken
Smaragdplein (ter hoogte van huisnummer 63; wegvak: tussen Barnsteenlaan en Smaragdhof), acht plekken
Aquamarijnlaan (ter hoogte van huisnummer 17; wegvak: tussen W.A. Vultostraat en Julianaweg), vier plekken
Jan van Arkelstraat (ter hoogte van huisnummer 36; wegvak: tussen Oranje-Nassaulaan en Van Lippe Biesterfeldstraat), twee plekken
Julianaweg (ter hoogte van huisnummer 306; wegvak: tussen W.A. Vultostraat en Burgemeester Smitsstraat), drie plekken
W.A. Vultostraat (ter hoogte van huisnummer 114; wegvak: tussen Van Lippe Biesterfeldstraat en Aquamarijnlaan), twee plekken
Verlengde Hoogravenseweg (ter hoogte van huisnummer 216; wegvak: tussen ’t Goylaan en Burgemeester Smitsstraat), vier plekken
Verlengde Hoogravenseweg (ter hoogte van huisnummer 205; wegvak: tussen ’t Goylaan en Burgemeester Smitsstraat), vier plekken
Verlengde Hoogravenseweg (ter hoogte van huisnummer 69; wegvak: tussen Liesbosweg en Draadnagelweg), vier plekken
Karperstraat (ter hoogte van huisnummer 19; wegvak: tussen Julianaweg en Hooft Graaflandstraat), vier plekken
Verlengde Hoogravenseweg (ter hoogte van huisnummer 151; wegvak: tussen Brasemstraat en Brasemstraat), vier plekken
Verlengde Hoogravenseweg (ter hoogte van huisnummer 2; wegvak: tussen Liesbosweg en Draadnagelweg), drie plekken
Zeeltstraat (ter hoogte van huisnummer 10; wegvak: tussen Forelstraat en Brasemstraat), vier plekken
Impalastraat (ter hoogte van huisnummer 115; wegvak: tussen Laan van Kovelswade en Houtensepad), vier plekken
Kariboestraat (ter hoogte van huisnummer 1; wegvak: tussen Baden Powellweg en Lamstraat), vier plekken
Oud-Wulvenlaan (ter hoogte van huisnummer 6, tussen Rijnhuizenbrug en Plettenburgplantsoen), acht plekken
Oranje-Nassaulaan (ter hoogte van huisnummer 47; wegvak: tussen Soestdijkstraat en Detmoldstraat), twee plekken
Heemstedelaan (ter hoogte van huisnummer 2; wegvak: tussen Oud-Wulvenplantsoen en Constant Erzeijstraat), vier plekken
Huize de Geerlaan (ter hoogte van huisnummer 22; wegvak: tussen Stormdijklaan en Scherpenburglaan), vier plekken
Ridderplantsoen (ter hoogte van huisnummer 24; wegvak: tussen Detmoldstraat en Ridderlaan), twee plekken
Duurstedelaan (ter hoogte van huisnummer 12; wegvak: tussen Wijnesteinlaan en Wijnesteinlaan), vier plekken
Duurstedelaan (ter hoogte van huisnummer 158; wegvak: tussen Kastelenplantsoen en Montfoortlaan), drie plekken
Karperstraat (ter hoogte van huisnummer 38; wegvak: tussen Duurstedelaan en Rijnenburglaan), twee plekken
Duurstedelaan (ter hoogte van huisnummer 45; wegvak: tussen Rijnenburglaan en Wijnesteinlaan), twee plekken
Musketierlaan (ter hoogte van huisnummer 43; wegvak: tussen Hofnarlaan en Minstreellaan), twee plekken
Hofnarlaan (ter hoogte van huisnummer 34; wegvak: tussen Herautsingel en Musketierlaan), twee plekken
Klaroenlaan (ter hoogte van huisnummer 20; wegvak: tussen Herautsingel en Harnaslaan), twee plekken
Nijeveldsingel (ter hoogte van huisnummer 43; wegvak: tussen Kastelenplantsoen en Bazuinhof), twee plekken
Verlengde Hoogravenseweg (ter hoogte van huisnummer 37; wegvak: tussen Liesbosweg en Liesbospad), twee plekken
Vronesteinlaan (ter hoogte van huisnummer 7; wegvak: tussen Houdringelaaan en Linschotensingel), drie plekken
Vaststellen: aantal parkeerplaatsen die als specifiek doel hebben het opladen van elektrische voertuigen (E4), volgens bijlage I van het RVV 1990 met onderbord "Opladen elektrische voertuigen" alsmede met onderbord OB504
Met dit rectificatiebesluit komt het op 3 maart 2020 gepubliceerde verkeersbesluit voor de eerder genoemde locaties te vervallen.
Burgemeester en wethouders van Utrecht,
Gildemeester/Manager Stedenbouw en Mobiliteit
Gepubliceerd op 16april2020 in de Staatscourant.
Nadere informatie met betrekking tot de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen kan worden verkregen bij Ontwikkelorganisatie Ruimte, Gilde Stedenbouw en Mobiliteit, Coördinator Verkeersbesluiten (mw R.H. Kottenhagen-Spin, telefoon 030 - 286 4426 of per mail r.kottenhagenspin@utrecht.nl).
Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist?
Als u vindt dat het besluit onjuist is, dan kunt u bezwaar maken. U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen. Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan het college van burgemeester en wethouders, Afdeling Juridische Zaken, Postbus 16200, 3500 CE Utrecht. In het bezwaarschrift dient u in ieder geval het volgende te vermelden: uw naam en adres, de datum, een telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren te bereiken bent, een omschrijving van het betreffende besluit en de reden van het bezwaar. Wij adviseren u zo mogelijk een kopie van het besluit bij te voegen.
Vergeet niet het bezwaarschrift te ondertekenen. De gemeente neemt bezwaarschriften per e-mail niet in behandeling.
Let op: u moet een bezwaarschrift binnen zes weken na de publicatie in de Staatscourant indienen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-22203.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.