Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Voorschoten | Staatscourant 2020, 21224 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Voorschoten | Staatscourant 2020, 21224 | Verkeersbesluiten |
artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994) (een verkeersbesluit moet worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd);
de Gemeente Voorschoten wil de luchtkwaliteit in de gemeente verbeteren. Elektrisch rijden is schoner, stiller en zuiniger, dan de reguliere vormen van mobiliteit. Elektrische voertuigen stoten geen of minder CO2, NO2 en fijnstof (PM10) uit dan voertuigen met een verbrandingsmotor en zijn daarmee minder schadelijk voor de gezondheid, het milieu en het klimaat.
er is in de nabije omgeving van de beoogde laadpaallocatie een aanvraag ingediend voor een elektrische oplaadpaal. de aanvrager komt hiervoor in aanmerking omdat:
er is binnen 250 meter loopafstand van de woning/bedrijfsruimte van de aanvrager geen elektrische oplaadpaal aanwezig, of er is binnen 250m loopafstand een laadpaal aanwezig, waarvan verwacht wordt dat aan deze reeds bestaande oplaadpaal meer dan 450 KWh per maand of meer dan 4.000 KWh per jaar wordt opgeladen;
de standaardwerkwijze is om in beginsel te verwijzen naar beschikbare elektrische oplaadpalen binnen 250 meter van de woning van de aanvrager. Als deze er niet zijn of als deze onvoldoende beschikbaar zijn kan alsnog op basis van het verbruik van de reeds aanwezige oplaadpalen een extra oplaadpaal worden geplaatst.
het streven is om op termijn beide punten te gebruiken en per oplaadpaal dus twee plaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen te kunnen reserveren. De oplaadpaal wordt daarom zodanig geplaatst dat in de toekomst (bij vraag naar een tweede oplaadpunt) het tweede vak eenvoudig gereserveerd kan worden. Het tweede parkeervak wordt echter pas ingericht als daar voldoende vraag voor blijkt. De reden daarvoor is dat als het afgekruiste vak leeg blijft, dit als overlast gevend wordt ervaren in buurten met een hoge parkeerdruk;
de tweede parkeerplaats wordt in de volgende gevallen gereserveerd:
indien er geen aanvraag ingediend wordt, maar er structureel 3 of meer gebruikers gebruik maken van een laadpaal waar één van de twee parkeerplaatsen is gereserveerd, dan kan op basis van het gebruik ook de tweede parkeerplaats worden gereserveerd. Dit geldt bij een (verwacht) gemiddeld maandgebruik van meer van 450-500 kwh of een (verwacht) jaargebruik van meer dan 4.000 kwh per jaar.
Overeenkomstig artikel 24 van het BABW heeft overleg plaatsgevonden met politie eenheid Den Haag, afdeling infrastructuur en heeft de politie laten weten geen bezwaar tegen dit besluit te hebben;
Op grond van vorenstaande overwegingen besluiten Burgemeester en Wethouders van Voorschoten om:
door het plaatsen van bord model E4 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 met onderbord voorzien van de tekst ‘Opladen elektrische voertuigen’ (OB20) en met het onderbord (OB504) die met twee pijlen aangeeft op welke vakken het betrekking heeft, twee parkeervakken in de Joke Smitlaan, ter hoogte van huisnummer 26, aan te wijzen als parkeerplaatsen die het opladen van elektrische voertuigen als specifiek doel hebben.
Z/19/039002
Vastgesteld,
namens het college van burgemeester en wethouders op 23 december 2019,
Dhr, ing. I. Eenink Romanenkova
Adviseur verkeer en mobiliteit
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de dag van verzending van dit besluit een brief sturen naar het college van burgemeester en wethouders, postbus 393, 2250 AJ Voorschoten. Vermeld daarin uw naam en adres, het zaaknummer, de datum van uw brief en de reden waarom u het niet eens bent en onderteken vervolgens de brief.
U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via internet op www.voorschoten.nl/bezwaar m.b.v. het webformulier (zie “direct online regelen”). Hiervoor is nodig een DigiD-code, of voor bedrijven een Eherkenning, die kan worden aangevraagd via digid.nl, resp. eherkenning.nl. U kunt het bezwaarschrift niet op een andere digitale wijze, bijvoorbeeld per e-mail, indienen.
Een bezwaarschrift heeft geen opschortende werking. Het verkeersbesluit blijft gelden totdat op het bezwaarschrift is beslist. Als de beslissing op het bezwaarschrift niet kan worden afgewacht, kan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Den Haag (Sector Bestuursrecht) een voorlopige voorziening treffen op verzoek van een belanghebbende die op tijd bezwaar heeft gemaakt. Het adres van de rechtbank is Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-21224.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.