Vaststelling bestemmingsplan ‘Molenstraat 27 Retranchement’

Logo Sluis

Burgemeester en wethouders van Sluis maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 30 januari 2020 het bestemmingsplan ‘Molenstraat 27 Retranchement’ gewijzigd heeft vastgesteld.

Het bestemmingsplan bevat de juridisch planologische regeling voor het perceel Molenstraat 27 te Retranchement. Het plan is gericht op het mogelijk maken van de verplaatsing en vergroting van het bouwvlak ten behoeve van één woning met een ondergeschikte bed & breakfast. Het bestemmingsplan ‘Molenstraat 27 Retranchement’ vervangt gedeeltelijk het bestemmingsplan 'Kleine Kernen gemeente Sluis'.

Tevens heeft de raad op grond van artikel 6.12, lid 2 van de Wet ruimtelijke ordening, besloten geen exploitatieplan vast te stellen omdat er geen sprake is van een aangewezen bouwplan.

Ter inzage

Het besluit van de gemeenteraad en het vastgestelde bestemmingsplan ‘Molenstraat 27 Retranchement' liggen met ingang van 12 maart 2020 voor een periode van zes weken (tot en met 22 april 2020) voor iedereen tijdens openingstijden ter inzage in het Klanten Contact Centrum (KCC), Nieuwstraat 22 te Oostburg. De stukken zijn ook in te zien via de gemeentelijke website www.gemeentesluis.nl en de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl (identificatienummer: NL.IMRO.1714.bpmolenstraat27-VG01). Op verzoek kunnen de desbetreffende stukken buiten kantooruren worden ingezien. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de heer M. den Boeft van de afdeling Externe Dienstverlening, tel. 140117.

Beroep

Met ingang van 13 maart 2020 kan gedurende een termijn van zes weken (tot en met 23 april 2020) tegen het vaststellingsbesluit van de gemeenteraad beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag door een belanghebbende die tijdig een zienswijze heeft ingediend bij de gemeenteraad tegen het ontwerpbestemmingsplan, alsmede door een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zich tijdig tot de gemeenteraad te wenden.

Het beroepschrift moet zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten: de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaar rust. Zo mogelijk dient een kopie van het bestreden besluit bijgevoegd te worden.

Oostburg, 11 maart 2020

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN SLUIS,

De secretaris, S.I. de Kievit-Minnaert

De burgemeester, mr. M.M.D. Vermue

Naar boven