Definitief Verkeersbesluit Aanpassen bebording Kromstraat Sittard

Logo Sittard-Geleen

Registratienummer 2020/2533231

 

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen:

1. Besluiten:

Voor het aanpassen van de bebording in de Kromstraat in Sittard de onderstaande verkeersmaatregelen te nemen:

  • 1.

    Verwijderen van de twee borden ‘Parkeerverbod’ (bord E1) met onderborden “maandag t/m vrijdag 08.00 t/m 16.00 u” en onderborden “ook in de vakken” aan weerszijden van de vier aanwezige parkeervakken.

  • 2.

    Het plaatsen van drie borden ‘Parkeergelegenheid’ (bord E4) met onderborden ‘16-8 h’ en daaronder, afhankelijk van de locatie onderborden met een of twee pijlen (borden OB501l, OB501r, OB502)

Zoals aangegeven op de bij het besluit behorende foto’s en borden.

 

2. Overwegingen

Momenteel is binnen de parkeerverbodszone aan de Kromstraat over beperkte lengte een afwijkend parkeerregime van toepassing. Voor vier vakken ter hoogte van de school geldt dat van maandag t/m vrijdag tussen 8 uur en 16 uur niet geparkeerd mag worden.

Vanuit handhaving heeft de gemeente signalen ontvangen dat er onduidelijkheid ontstaat door de combinatie van parkeervakken en parkeerverboden. In de bijeenkomst van de ambtelijke werkgroep verkeer op 7 januari is daarom voorgesteld een wijziging door te voeren in de aanduiding van het parkeerregime. De strekking van de verkeersmaatregel blijft echter ongewijzigd. De parkeervoorziening kan op schooldagen tijdens schooltijden niet gebruikt worden voor parkeren van voertuigen maar wel voor in- en uit laten stappen van passagiers. Buiten deze tijden zijn het reguliere parkeervoorzieningen.

Uit het oogpunt van de verkeersveiligheid, de bescherming van weggebruikers en passagiers, de waarborging van de bereikbaarheid, de doorstroming en de bruikbaarheid van de weg, alsmede de voorkoming van door het verkeer veroorzaakte overlast c.q. hinder wordt het noodzakelijk geacht de verkeersmaatregelen te nemen. Van toepassing zijn hier artikel 2, lid 1, sub a tot en met c en artikel 2, lid 2, sub a van de Wegenverkeerswet 1994.

3. Wettelijke grondslag

Verkeersbesluiten worden genomen op basis van de Wegenverkeerswet 1994, artikel 15, lid 1 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer lid 12.

De Kromstraat is in beheer en onderhoud bij de gemeente Sittard-Geleen en ligt binnen de bebouwde kom, zoals bedoeld in de Wegenverkeerswet 1994.

4. Advies en inspraak

De Ambtelijke Werkgroep Verkeer, waarin onder meer verkeerskundigen en de regiopolitie zitting hebben, heeft op 07-01-2020 positief geadviseerd over de voorgestelde verkeersmaatregel.

Van donderdag 06-02-2020 tot en met woensdag 19-02-2020 heeft het voornemenbesluit ter inzage gelegen. Hierop is geen reactie binnen gekomen.

5. Ondertekening

Sittard-Geleen, 02-03-2020

 

Namens Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen,

Teammanager Beheer en Ontwerp

 

 

 

Plv. Ing. J.T.A.M. Malik

 

6. Publicatie, inzage en bezwaar

Na besluitvorming wordt dit verkeersbesluit gepubliceerd in de digitale Staatscourant. Er wordt een mail verzonden aan de abonnees van overheid.nl met bericht van publicatie en koppeling naar de digitale Staatscourant.

Het verkeersbesluit met de bijbehorende stukken kan worden ingezien van donderdag05-03-2020 tot en met woensdag 15-04-2020. Bij de receptie van de Stadswinkel, Markt 1 in Geleen. Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur en donderdag tot 20.00 uur.

Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u gedurende de termijn van zes weken dat het besluit ter inzage ligt een bezwaarschrift indienen. Dat kan op verschillende manieren:

 

Elektronisch (met DigiD)

Op www.sittard-geleen.nl (trefwoord bezwaar / bezwaarschrift) staat hoe u dit doet.

Tip: zorg dat u de documenten die u eventueel wilt toevoegen aan uw bezwaarschrift digitaal beschikbaar heeft (pdf, Word of Excel).

Een bezwaarschrift, gestuurd via e-mail, sms, Twitter e.d. kunnen wij niet in behandeling nemen.

 

Schriftelijk

Stuur uw bezwaarschrift naar:

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen

Postbus 18

6130 AA Sittard

 

 

In uw bezwaarschrift vermeldt u:

• uw naam en adres;

• de datum;

• de beslissing waartegen u bezwaar maakt;

• de reden(en) van uw bezwaar;

• uw handtekening.

 

Zet op de linkerbovenhoek van de envelop ‘bezwaarschrift’.

 

Fax

U kunt uw bezwaarschrift faxen naar nummer 046-400 00 39.

Let er wel op dat het begin van de fax vóór twaalf uur ’s avonds op de laatste dag van de termijn binnen moet zijn.

 

Persoonlijk

U kunt uw bezwaarschrift persoonlijk afgeven bij de Stadswinkel, Markt 1, Geleen.

U krijgt hierbij een officieel ontvangstbewijs.

 

Meer informatie

Wilt u meer informatie over wat u kunt doen als u het niet eens bent met een beslissing van de gemeente? Lees dan de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’. Daarin staat hoe u bezwaar kunt maken of beroep kunt instellen tegen een gemeentelijke beslissing. Deze brochure kunt downloaden via rijksoverheid.nl > documenten > brochures, afhalen bij de infobalie van het gemeentehuis of telefonisch aanvragen via 1400 (lokaal tarief).

Het besluit zal op zijn vroegst zes weken nadat het besluit is bekendgemaakt, worden uitgevoerd.

Een bezwaar heeft geen schorsende werking.

Indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist, kan –nadat bezwaar is gemaakt bij het College van Burgemeester en Wethouders- aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Limburg (bestuursrecht): Postbus 950; 6040 AZ ROERMOND, worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen. Hieraan zijn griffierechten verbonden.

 

Naar boven