Verkeersbesluit t.b.v. het instellen van diverse verkeersmaatregelen in de Eemshaven Nr. 2020/03

Logo Het Hogeland

 

 

Gelet op het bepaalde in de wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994), het Reglement Verkeers-regels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW).

 

Overwegende:

dat de Borkumkade, Borkumweg, Eemshornweg, Huibertsgatweg, Juttersweg, Klaas Wiersumsweg, Kwelderweg, Meeuwenstaartweg, Middenweg, Ontsluitingweg Noordkade, Oostereemsweg, Oost-polder, Ranselgatweg, Robbenplaatweg, Schildweg, Synergieweg, Waddenweg, Westereemsweg en Westlob gelegen zijn buiten de bebouwde kom van de gemeente Het Hogeland;

dat de Borkumkade, Borkumweg, Eemshornweg, Huibertsgatweg, Juttersweg, Klaas Wiersums-weg,Kwelderweg, Meeuwenstaartweg, Middenweg, Ontsluitingweg Noordkade, Oostereemsweg, Oost-polder, Ranselgatweg, Robbenplaatweg, Schildweg, Synergieweg, Waddenweg, Westereems-weg en Westlob in beheer en onderhoud zijn bij de Groningen Seaports;

dat de bovengenoemde wegen allen wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW1994;

dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Het Hogeland bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor de genoemde wegen;

dat de wegencategorisering van het wegennet in de gemeente Het Hogeland rapport

“Actualisatie Wegencategorisering Gemeente Eemsmond” van de voormalige gemeente Eemsmond;

dat deze categorisering aansluit op de categorisering, zoals bedoeld in het landelijk beleid DuurzaamVeilig;

dat de Borkumkade, Borkumweg, Eemshornweg, Huibertsgatweg, Juttersweg, Klaas Wiersumsweg, Kwelderweg, Meeuwenstaartweg, Middenweg, Ontsluitingweg Noordkade, Oostereemsweg, Oost-polder, Ranselgatweg, Robbenplaatweg, Schildweg, Synergieweg, Waddenweg, Westereemsweg en Westlob onderdeel uitmaken van de Eemshaven;

dat Groningen Seaports de Eemshaven beheert en exploiteert en de activiteiten aldaar zoveel mogelijk coördineert;

dat de Eemshaven een diepzeehaven is waar industriële activiteiten op het gebied van met name overslag van goederen, dataopslag en energiewinning plaats vindt;

dat het wegennet van de Eemshaven is ingericht om groot en zwaar vrachtverkeer te kunnen verwerken;

dat naast de primaire, industriële functie ook toeristische activiteiten plaatsvinden in de Eemshaven onder andere door de aanwezigheid van AG Ems dat de veerdienst tussen de Eemshaven en het Duitse Waddeneiland Borkum verzorgt;

dat gedurende de afgelopen jaren het aantal activiteiten en de omvang van de activiteiten in de Eemshaven enorm is toegenomen;

dat dit ook gevolgen heeft voor het weggennet binnen de Eemshaven en dat de afgelopen jaren meerdere verkeersmaatregelen zijn getroffen op diverse plekken in de Eemshaven;

dat Groningen Seaports en de gemeente Het Hogeland alle verkeersmaatregelen conform artikel 12 van het BABW dienen vast te leggen in een verkeersbesluit;

dat doormiddel van voorliggend verkeersbesluit alle eerder genomen verkeersbesluiten komen te vervallen aangezien alle verkeersmaatregelen op het moment van publicatie zijn opgenomen in het voorliggende besluit;

dat hieronder per type verkeersmaatregel wordt opgesomd welke verkeersmaatregelen van kracht zijn binnen de Eemshaven, op welke locatie voorgenoemde maatregelen zijn getroffen, welke doelen de maatregelen dienen en hoe de belangen daarbij zijn afgewogen;

 

Snelheidsregime Eemshaven

dat de wegen in de Eemshaven zijn opgenomen in de wegencategorisering van de gemeente Het Hogeland (vml. Gemeente Eemsmond);

dat de Kwelderweg gecategoriseerd is als gebiedsontsluitingsweg buiten de bebouwde kom;

dat de overige wegen in de Eemshaven allen gecategoriseerd zijn als erftoegangsweg buiten de bebouwde kom;

dat op een gebiedsontsluitingsweg buiten de bebouwde kom normaal gesproken een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur geldt;

dat op bovengenoemd deel van de Kwelderweg daar echter van wordt afgeweken en dat gekozen is voor een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur;

dat hiervoor is gekozen omdat de Kwelderweg niet voldoet aan de basiskenmerken van een gebiedsontsluitingsweg buiten de bebouwde kom bijvoorbeeld door de aanwezigheid van erfaansluitingen;

dat omwille van de veiligheid en bereikbaarheid gekozen is voor het huidige snelheidsregime;

dat op de wegen in de Eemshaven dus een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur geldt;

dat dit wordt aangegeven door middel van verkeersborden A1 (60, zone begin en einde) langs alle toegangswegen tot de Eemshaven;

 

Voorrangssituatie Eemshaven

dat binnen de Eemshaven een aantal verschillende kruispuntvormen is aangelegd;

dat op meeste kruispunten binnen de Eemshaven tussen twee of meerdere erftoegangswegen gelijkwaardige voorrang geldt conform de landelijke inrichtingsprincipes Duurzaam Veilig;

dat op een aantal kruispunten voor een andere kruispuntvorm is gekozen omwille van verkeersveiligheid en bereikbaarheid;

dat de aansluiting tussen de wegen Borkumkade en Westlob is vormgegeven middels een rotonde met de daarbij behorende verkeersmaatregelen;

dat op bovengenoemde locatie is gekozen voor een rotonde om de bereikbaarheid van bedrijven aan de Westlob en de bereikbaarheid van AG Ems te waarborgen;

dat op iedere aansluitende richting op de rotonde een middeneiland is aangebracht welke ingeleid wordt met markering;

dat de aansluiting tussen de wegen Borkumweg, Eemshavenweg en Kwelderweg tevens is vormgegeven middels een rotonde met de daarbij behorende verkeersmaatregelen;

dat op bovengenoemde locatie is gekozen voor een rotonde omwille van de verkeersveiligheid en om de bereikbaarheid en doorstroming te waarborgen;

dat op iedere aansluitende richting op de rotonde een middeneiland is aangebracht welke ingeleid wordt met markering;

dat de aansluiting tussen de wegen Kwelderweg en Schildweg is vormgegeven als voorrangskruispunt

waarbij verkeer op de Schildweg voorrang dient te verlenen aan verkeer op de Kwelderweg;

dat de aansluiting tussen de wegen Juttersweg en Kwelderweg is vormgegeven als voorrangskruispunt waarbij de verkeer op de Juttersweg voorrang dient te verlenen aan verkeer op de Kwelderweg;

dat de aansluiting tussen de wegen Oostereemsweg en Kwelderweg is vormgegeven als voor-rangskruispunt waarbij de verkeer op de Oostereemsweg voorrang dient te verlenen aan verkeer op de Kwelderweg;

dat op bovengenoemde locaties is gekozen voor een voorrangskruispunt omwille van de verkeersveiligheid en om de doorstroming op de Kwelderweg te waarborgen;

dat de aansluiting tussen de wegen Huibertsgatweg, Kwelderweg, N33 en Robbenplaatweg is vormgegeven middels een rotonde met de daarbij behorende verkeersmaatregelen;

dat op bovengenoemde locatie is gekozen voor een rotonde omwille van de verkeersveiligheid en om de bereikbaarheid en doorstroming te waarborgen;

dat op iedere aansluitende richting op de rotonde een middeneiland is aangebracht welke ingeleid wordt met markering;

dat de aansluiting tussen de Oostpolder en de toe- en afrit van de rotonde in de N33 is vormgegeven als een voorrangskruispunt waarbij verkeer komend vanaf de rotonde voorrang dient te verlenen aan verkeer op de Oostpolder;

dat iets ten noorden van de overgang van de EGD-weg naar Oostpolder een weg is aangelegd ten behoeve van het te ontwikkelen terrein Oostpolder;

dat bovengenoemde weg is aangelegd als voorrangskruispunt waarbij verkeer op de Oostpolder voorrang heeft ten opzichte van verkeer wat vanuit de richting EGD-weg komt;

dat op bovengenoemde locatie is gekozen voor een voorrangskruispunt omwille van de verkeersveiligheid;

dat op bovengenoemde kruispunten voorrang geregeld is middels bebording en dat op de andere kruispunten binnen de Eemshaven voorrang geregeld is middels gelijkwaardige voorrangsregels;

 

Parkeermaatregelen Eemshaven

dat de Eemshaven onder andere wordt bezocht door toeristen die het waddeneiland Borkum willen bezoeken of die in de Waddenzee bij de Eemshaven willen recreëren;

dat de Eemshaven veel wordt bezocht door automobilisten en vrachtwagenchauffeurs met als doel om in de Eemshaven te werken;

dat bovengenoemde bezoekers van de Eemshaven in veel gevallen kunnen parkeren op daartoe bestemd terrein bij de bestemming;

dat in sommige gevallen dit niet mogelijk is of hiervoor niet gekozen wordt en in dat geval auto’s of vrachtauto’s geparkeerd worden langs de openbare weg;

dat bovengenoemde op een aantal locaties binnen de Eemshaven onwenselijk is omdat op betreffende locaties de rijbaan beschikbaar dient te blijven als vluchtroute en route voor hulpdiensten;

dat om de bereikbaarheid te waarborgen een aantal parkeerverboden worden ingesteld;

dat om voldoende parkeergelegenheid te bieden op een aantal locaties parkeerplaatsen zijn ingericht;

dat de Borkumkade de enige weg is waarlangs het treinstation Eemshaven en de rederij AG Ems bereikt kunnen worden;

dat ter hoogte van het treinstation Eemshaven een parkeergelegenheid met in 10 parkeerplaatsen wordt gerealiseerd;

dat voor deze parkeerplaatsen een parkeerschijfzone wordt gerealiseerd waarbinnen een maximale parkeerduur van 4 uur geldt;

dat door maximale parkeerduur van 4 uur wordt voorkomen dat bezoekers van Borkum de auto de gehele dag parkeren bij het treinstation en daarmee de parkeerplekken aldaar bezetten;

dat bovengenoemde ter hoogte van de aansluiting naar het parkeerterrein van AG Ems wordt aangegeven en daarmee wordt dat men langs de rijbaan parkeert aangezien bij het instellen van een parkeerschijfzone enkel in de daartoe aangewezen parkeervakken mag worden geparkeerd;

dat naast de 10 reguliere parkeerplekken tevens twee gehandicaptenparkeerplaatsen gerealiseerd worden om de toegankelijkheid van het treinstation voor minder validen te waarborgen;

dat AG Ems een groot en bewaakt parkeerterrein beheert waar tegen betaling gebruik van kan worden gemaakt;

dat om toch kosteloos te kunnen parkeren automobilisten hun voertuig langs de Borkumkade parkeren;

dat het wenselijk is om de Borkumkade vrij te houden en de bereikbaarheid van het treinstations en AG Ems te waarborgen aangezien de Borkumkade de enige weg is waarlangs beide bereikt kunnen worden;

dat om bovengenoemde reden een parkeerverbodszone is ingesteld op de Borkumkade vanaf de toegang tot het parkeerterrein van AG Ems in westelijke richting over een afstand van circa 300 meter;

dat langs de Borkumkade een traverse is gerealiseerd waardoor voetganger de spoorbaan kunnen oversteken;

dat momenteel echter geen parkeergelegenheid is gerealiseerd nabij deze traverse en automobilisten daarom parkeren langs de rijbaan of op privéterreinen behorende bij windmolens;

dat beide situaties niet wenselijk zijn en daarom is besloten om parkeergelegenheid te realiseren ter hoogte van de traverse;

dat voor de 10 te realiseren parkeerplaatsen tevens een parkeerschijfzone wordt ingesteld onder dezelfde voorwaarden als de parkeerschijfzone nabij het treinstation;

dat verspreid door de Eemshaven een aantal parkeerplaatsen is ingericht om het parkeren ten behoeve van de bedrijvigheid aldaar te reguleren;

dat van bovengenoemde sprake is langs de Borkumweg nabij het KNRM reddingstation Eemshaven;

dat via de Schildweg en Juttersweg een drijvende steiger bereikt kan worden waaraan diverse schepen aanmeren;

dat het van belang is om de routes naar deze steiger bereikbaar te houden voor hulpdiensten en als vluchtroute;

dat om bovengenoemde reden het parkeren aldaar gereguleerd wordt doormiddel van het beschikbaar stellen van parkeerplaatsen in combinatie met het instellen van een parkeerverbodszone;

dat via de Huibertgatweg de energiecentrale van RWE bereikt kan worden vanaf de rotonde met de Kwelderweg;

dat de Huibertgatweg veel gebruikt wordt door (vracht)verkeer wat de RWE energiecentrale bezoekt;

dat de Huibertgatweg haaks over een dijk is gelegen en daarom het verticaal alignement van de weg stijgt en daalt;

dat door bovengenoemde het zicht op het achterliggende deel van de Huibertgatweg verminderd is;

dat het voor de beschikbaarheid van een vluchtroute en route voor hulpdiensten van belang is dat bovengenoemde weg bereikbaar en beschikbaar blijft;

dat om bovengenoemde redenen een verbod tot stilstaan is ingesteld voor beide zijden van de Huibergatweg tussen de rotonde met de Kwelderweg tot en met de aansluiting op de Synergieweg;

 

Fietsverkeer Eemshaven

dat door de Eemshaven een aantal fietspaden lopen en dat een aantal daarvan onderdeel zijn van een recreatief fietsnetwerk;

dat parallel aan de Middenweg, Kwelderweg en een deel van de Oostpolder een vrij liggend fietspad is gelegen wat in twee richtingen wordt bereden;

dat ter hoogte van iedere fietsoversteek in het traject de voorrang op dezelfde wijze geregeld is namelijk dat fietsers voorrang dienen te verlenen aan bestuurders op de kruisende weg;

dat is gekozen voor eenduidigheid in het verlenen van voorrang door fietsers omwille van de verkeersveiligheid;

dat het hierbij gaat om de fietsoversteken ter hoogte van de Emmapolder, Klaas Wiersumsweg, Westereemsweg, Borkumweg, Schildweg, Juttersweg, de inrit van Theo Pouw, Oostereemsweg, Huibertgatweg, Robbenplaatweg, Oostpolder, Oostpolder ter hoogte van inrit Google, Oostpolder ter hoogte van de rotonde, Oostpolder ter hoogte van de aansluiting EGD-weg;

dat daarnaast op een aantal locaties wordt aangegeven dat het om een verplicht (brom)fietspad gaat wat in twee richtingen wordt bereden;

dat bovengenoemde wordt aangegeven ter hoogte van de Middenweg, de spoorweg-overgang in de Middenweg, Emmapolder, Klaas Wiersumsweg, Westereemsweg, Borkumweg, Schildweg, Juttersweg, inrit van Theo Pouw, Oostereemsweg, Huibertgatweg, Robbenplaatweg, aansluiting Oostpolder op Robbenplaatweg, Oostpolder, Oostpolder ter hoogte van inrit Google, Oostpolder ter hoogte van de rotonde, Oostpolder ter hoogte van de aansluiting EGD-weg;

 

Overige verkeersmaatregelen

dat in de Oostpolder ter hoogte van de kanalen Groote Tjariet en de Binnenbermsloot een brug is gerealiseerd;

dat deze brug niet breed genoeg is om (vracht)verkeer in twee richtingen tegelijk te laten passeren;

dat om te voorkomen dat conflicten ontstaan tussen verkeersstromen in beide richtingen ter hoogte van de brug een doorgangsregeling is ingesteld;

dat verkeer wat komt uit zuidelijke richting voorrang dient te verlenen aan verkeer wat vanuit noordelijke richting komt;

dat de Klaas Wiersumsweg tussen de Eemshaven en Roodeschool gelegen is en daarbij door een doorgang in de dijk gaat;

dat deze doorgang niet breed genoeg is om (vracht)verkeer in twee richtingen tegelijk te laten passeren;

dat om te voorkomen dat conflicten ontstaan tussen verkeersstromen in beide richtingen ter hoogte van de dijk een doorgangsregeling is ingesteld;

dat verkeer wat komt uit zuidelijke richting voorrang dient te verlenen aan verkeer wat vanuit noordelijke richting komt;

dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen van het verkeersbord A1 (60, zone begin en einde), B4, B5, B6, D1, D2, E1 (zone, begin en einde), E2, F5, F6 en G12 van bijlage 1 van het RVV 1990 en haaientanden als verkeersteken op de weg een verkeersbesluit noodzakelijk is;

dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregel strekt tot verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

dat het in artikel 2 van de WVW 1994 genoemde belang van het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding is bij het realiseren van deze maatregel maar dat dit belang gelet op de voorgaande overwegingen in dit besluit als minder zwaarwegend wordt geacht dan de hiervoor genoemde belangen;

dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met en advies is gevraagd aan de korpschef van politie;

dat namens de korpschef, de politiechef Noord Nederland en voor hem de Teamchef Ommelanden Noord, bij brief van 12 februari 2020, kenmerk 20190131000889, een positief advies heeft afgegeven voor het nemen van dit besluit.

dat daarmee is voldaan aan het voorgeschreven overleg als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW);

gelet op het bepaalde ter zake in het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en de Wegenverkeerswet 1994;

tevens gelet op het Algemeen Mandaatbesluit van 3 januari 2019, Gemeenteblad 2019-9142 en het Ondermandaatbesluit van 3 januari 2019, Gemeenteblad 2019-7496;

 

b e s l u i t e n :

1. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden A1 (60, zone begin en einde) van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximale snelheid van 60 kilometer per uur in te stellen op de volgendelocaties:

• op de Middenweg vanaf 5 meter ten westen van de aansluiting op de Meeuwenstaartweg in oostelijke richting;

• op de Klaas Wiersumsweg vanaf 25 meter ten noorden van de dijk in noordelijke richting;

• op de Eemshavenweg vanaf 50 meter ten zuiden van de rotonde met de Kwelderweg in noordelijke richting;

• op de Polderweg vanaf 10 met ten oosten van de aansluiting op de EGD-weg in westelijke richting;

• op de EGD-weg vanaf 5 meter ten zuiden van de aansluiting op de Polderweg in noordelijke richting;

• op de Borkumkade vanaf de aansluiting naar het parkeerterrein van AG Ems in westelijke richting;

 

2. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV1990 en haaientanden als verkeerstekens op de weg op de volgende locaties een voorrangsregeling in te stellen:

• aansluiting Schildweg op de Kwelderweg;

• aansluiting Juttersweg op de Kwelderweg;

• aansluiting inrit van het bedrijf “Theo Pouw” op de Kwelderweg;

• aansluiting Oostereemsweg op de Kwelderweg;

• aansluiting Oostpolder op rotonde N33;

• aansluiting Oostpolder op EGD-weg;

3. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden D1, D2 en B6 van bijlage 1 van het RVV1990 en haaientanden als verkeerstekens op de weg op de volgende locaties een rotonde in testellen:

• kruising tussen de Eemshavenweg, Middenweg, Borkumweg en Kwelderweg;

• kruising tussen de Kwelderweg, Huibertgatweg, Robbenplaatweg en de N33;

4. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden F5 en F6 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de brug in de Oostpolder over de Grote Tjariet een doorgangsregeling in te stellen waarbij verkeer vanuit zuidelijke richting voorrang dient te verlenen aan verkeer uit noordelijke richting;

5. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden F5 en F6 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de doorgang in de dijk in de Klaas Wiersumsweg een doorgangsregeling in te stellen waarbij verkeer vanuit zuidelijke richting voorrang dient te verlenen aan verkeer uit noordelijke richting;

6. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden E1 (zone, begin en einde) van bijlage 1 van het RVV 1990 op de volgende locaties een parkeerverbodszone in te stellen:

• op de Borkumkade vanaf de aansluiting op het parkeerterrein AG Ems circa 300 meter in westelijke richting;

• op de Schildweg en de Juttersweg beide vanaf de aansluiting op de Kwelderweg;

 

7. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden E2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verbod tot stilstaan in te stellen aan beide zijden van de Huibertgatweg vanaf de rotonde met de Kwelderweg tot de aansluiting op de Synergieweg;

8. - door middel van het plaatsen van de verkeersborden E10 en E11 van bijlage 1 van het RVV 1990 een parkeerschijfzone in te stellen met een maximale parkeerduur van 4 uur op de volgende locaties:

• ter hoogte van het treinstation Eemshaven aan de Borkumkade, waar 10 parkeerplekken worden aangewezen;

• ter hoogte van de traverse over het spoor aan de Borkumkade, waar 10 parkeerplekken worden aangewezen;

9. - door middel van het plaatsen van verkeersbord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990, inclusief onderbord OB504 “twee pijlen” ter hoogte van het treinstation Eemshaven aan de Borkumkade twee gehandicaptenparkeerplaatsen aan te wijzen;

10.- door middel van het plaatsen van de verkeersborden B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en haaientanden op de weg ter hoogte van de volgende fietsoversteken een voorrangsregeling in te stellen waarbij (brom)fietsers voorrang dienen ter verlenen aan bestuurders op de kruisende weg:

• ter hoogte van de oversteek van de Emmapolder;

• ter hoogte van de oversteek van de Klaas Wiersumsweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Westereemsweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Borkumweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Schildweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Juttersweg;

• ter hoogte van de oversteek bij de inrit van het bedrijf “Theo Pouw”;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostereemsweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Huibertgatweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Robbenplaatweg;

• ter hoogte van de aansluiting van het (brom)fietspad op de Oostpolder;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostpolder bij de inrit van Google;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostpolder bij de rotonde N33;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostpolder bij de aansluiting op de EGD-weg;

11.- door middel van het plaatsen van de verkeersborden G12a van bijlage 1 van het RVV 1990 inclusief onderbord ‘pijlen in twee richting’ op de volgende locaties een (brom)fietspad aan te geven:

• ter hoogte van de kruising van de Middenweg en de Meeuwenstaartweg;

• ter hoogte van de spoorwegovergang in de Middenweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Emmapolder;

• ter hoogte van de oversteek van de Klaas Wiersumsweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Westereemsweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Borkumweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Schildweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Juttersweg;

• ter hoogte van de oversteek bij de inrit van het bedrijf “Theo Pouw”;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostereemsweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Huibertgatweg;

• ter hoogte van de oversteek van de Robbenplaatweg;

• ter hoogte van de aansluiting van het (brom)fietspad op de Oostpolder;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostpolder bij de inrit van Google;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostpolder bij de rotonde N33;

• ter hoogte van de oversteek van de Oostpolder bij de aansluiting op de EGD-weg;

 

Situatietekening

Alle hiervoor genoemde en voorgestane verkeersmaatregelen onder 1. t/m 11. zijn weergegeven op de bij dit besluit behorende tekening met nummer: 180138001/301.

Winsum, 17 februari 2020

 

Burgemeester en wethouders voornoemd,

namens hen,

de teamcoach van het team Ruimte - Infra

 

 

wg. J. Koomans van den Dries.

 

 

 

Ter inzage

Bekendmaking van dit besluit geschiedt door plaatsing van het besluit in de Staatscourant. Het besluit ligt tevens ter inzage in het gemeentehuis van de gemeente Het Hogeland, locatie Uithuizen, Hoofdstraat-West 1, 9961 AA, Uithuizen.

 

Datum publicatie Nl. Staatscourant: 24 februari 2020

 

 

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit daartegen een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Het Hogeland, Postbus 26, 9980 AA Uithuizen.

 

 

 

 

 

Naar boven