Verkeersbesluit verkeersmaatregelen Dutch Grand Prix 2020

Logo Zandvoort

2020/62860

Burgemeester en wethouders van de gemeente Zandvoort

Gelet op de Wegenwet, de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) en de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: Uitvoeringsvoorschriften BABW).

Overwegende:

Aanleiding

dat het raceweekend van de Dutch Grand Prix 2020 (hierna: DGP) op het circuitpark te Zandvoort plaatsvindt van vrijdag 1 mei 2020 tot en met zondag 3 mei 2020;

dat in Zandvoort in verband met de DGP diverse side events worden georganiseerd in de periode van woensdag 29 april 2020 tot en met maandag 4 mei 2020;

dat in het kader van het waarborgen van (verkeers)veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid ten tijde van het evenement diverse verkeersmaatregelen worden getroffen in de omgeving van het circuit;

dat deze verkeersmaatregelen worden getroffen als onderdeel van het Mobiliteitsplan DGP 2020;

dat het Mobiliteitsplan DGP 2020 is opgesteld in nauwe samenwerking met de gemeente Zandvoort, haar (hulp)diensten en in overleg met onder andere de wegbeheerders van de omliggende gemeenten, provincie Noord-Holland, Recreatieschap Noord-Holland, Rijkswaterstaat, NS/ProRail, Connexxion, PWN en Waternet;

dat het Mobiliteitsplan DGP 2020 onderdeel uitmaakt van de totale planvorming voor de DGP 2020 en het bevoegd gezag op basis van deze planvorming een vergunning heeft afgegeven voor het organiseren van dit evenement met de kenmerken 2019-07960, 2019-10441, 2019-10443 en 2019-10445;

dat de verkeersmaatregelen volgend het uit Mobiliteitsplan DGP 2020 gemeentegrensoverschrijdend zijn en dan ook worden uitgevoerd op wegen van diverse wegbeheerders;

dat voorliggend verkeersbesluit de besluitplichtige verkeersmaatregelen omschrijft die worden getroffen op wegen gelegen in de gemeente Zandvoort;

dat voor verkeersmaatregelen die getroffen worden op wegen gelegen in andere beheersgebieden separate verkeersbesluiten worden vastgesteld;

dat indien van toepassing op grond van artikel 87 van het RVV 1990 onder vastgestelde voorwaarden diverse ontheffingen worden verleend op de in te stellen geslotenverklaringen;

dat naast de in voorliggend besluit beschreven verkeersmaatregelen tevens diverse borden voor omleidingsroutes en informatiepanelen langs de openbare wegen worden geplaatst ter geleiding van deelnemers aan het verkeer;

Juridisch kader

dat de wegen genoemd in voorliggend besluit wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;

dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van Zandvoort bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor de genoemde wegen;

dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Zandvoort is gemandateerd;

dat gelet op artikel 15, lid 1 van de WVW 1994 en artikel 12 van het BABW voor het plaatsen en verwijderen van de in voorliggend besluit genoemde verkeerstekens een verkeersbesluit is vereist;

dat gelet op artikel 15, lid 2 van de WVW 1994 maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer geschieden krachtens een verkeersbesluit, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken;

dat gelet op artikel 2, lid 1a, b en c en lid 2a en b, van de WVW 1994 de in voorliggend verkeersbesluit genoemde verkeersmaatregelen strekken tot:

- het verzekeren van de veiligheid op de weg;

- het beschermen van de weggebruikers en passagiers;

- het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

- het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer;

- het voorkomen of beperken van de door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden;

dat gelet op artikel 2, lid 1d, van de WVW 1994 het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding is bij het treffen van de in dit verkeersbesluit genoemde verkeersmaatregelen;

Belangenafweging

dat het in het geding zijn van het belang van het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer gedurende dit evenement ondergeschikt wordt geacht ten opzichte van de belangen die met dit verkeersbesluit worden gediend, omdat zonder het treffen van de in dit verkeersbesluit genoemde verkeersmaatregelen de (verkeers)veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid ten tijde van het evenement niet kan worden gegarandeerd;

Overleg

dat gelet op de artikelen 23 en 25 van het BABW als gevolg van de maatregelen genoemd in voorliggend besluit overleg is gevoerd met de relevante eigenaren van wegen, de bevoegde gezagen van wegen en de spoorwegbeheerder;

dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemandateerde van de politie;

dat de politie heeft ingestemd met de hierna genoemde verkeersmaatregelen.

Het besluit:

Het college van burgemeester en wethouders van Zandvoort besluit:

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden A1 (30) van bijlage 1 van het RVV 1990 een snelheidsregime van 30 kilometer per uur in te stellen op de volgende locaties:

* N201 (Zandvoortselaan), tussen de aansluiting met de N201 (Zandvoortselaan Nieuw Unicum) en een punt circa 50 meter ten oosten daarvan;

* Linnaeusstraat, tussen de aansluiting met de Van Lennepweg en een punt circa 30 meter ten oosten daarvan;

* Van Lennepweg, tussen de aansluiting met de Linneausstraat en een punt circa 30 meter ten zuiden van de aansluiting met de Nicolaas Beetslaan;

* N200 (Burgemeester Engelbertsstraat – Jacob van Heemskerckstraat), tussen de aansluitingen met de Seinpostweg en de Boulevard de Favauge;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op de volgende locaties:

* Boulevard Barnaart (inclusief parallelweg), tussen de aansluitingen met het parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 3 en het parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 4;

* Kamerlingh Onnesstraat, ten oosten van de aansluiting met de Voltastraat;

* Aansluitingen van de Curiestraat, Pasteurstraat, Van Leeuwenhoekstraat en Reinwardtstraat op de Flemingstraat;

* Thomsonstraat;

* Aansluiting van de Reinwardtstraat op de Lorentzstraat;

* Aansluiting van de Flemingstraat op de Celsiusstraat;

* Linnaeusstraat, ten zuiden van de aansluiting met de Noorderduinweg;

* Heimanstraat, ten oosten van de aansluiting op de Doctor Jacobus P. Tijsseweg;

* Jacob Catsstraat, ten westen van de aansluiting op de Doctor Jacobus P. Tijsseweg;

* Aansluitingen van het Beatrixplantsoen, de Koninginneweg en de Jan Steenstraat op de Kostverlorenstraat;

* Van Lennepweg, ten zuiden van de aansluiting met de Linnaeusstraat;

* Aansluitingen van de Hofdijkstraat en de A.J. van der Moolenstraat op de Van Lennepweg;

* Aansluitingen van de Eltzbacherstraat en de Ingenieur E.J.J. Kuindersstraat op de Zeestraat;

* Aansluitingen van de Jan Evertsenstraat en de van Speijkstraat (ter hoogte van adresnummer 98) op de van Speijkstraat;

* Aansluiting van de Seinpostweg op de N200 (Thorbeckestraat);

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘uitgezonderd aanwonenden’, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee uitgezonderd aanwonenden in te stellen op de volgende locaties:

* Burgemeester van Alphenstraat;

* Kennemerweg;

* Prins Mauritsstraat;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘uitgezonderd ontheffinghouders’, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op de volgende locaties:

* Zandvoortselaan (Nieuw Unicum), ten noorden van de aansluiting met de N201 (Zandvoortselaan)

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘uitgezonderd ontheffinghouders’ en ‘uitgezonderd (symbool bromfietsverkeer)’, al dan niet voorzien van hekwerken, een geslotenverklaring in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee uitgezonderd bromfietsers in te stellen op de N201 (Zandvoortselaan/Doctor C.A. Gerkestraat/Haarlemmerstraat/Hogeweg), tussen de aansluitingen met de N201 (Zandvoortselaan) (grens wegbeheerder) en de N200 (Thorbeckestraat);

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 met een onderbord met de tekst ‘uitgezonderd (symbool fietsverkeer en symbool bromfietsverkeer)’, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg, in westelijke richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen uitgezonderd fietsers en bromfietsers op de Flemingstraat, ten westen van de aansluiting met de Keesomstraat;

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg, in noordelijke richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op de Westerparkstraat, direct ten noorden van de aansluiting met de Oosterparkstraat;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 1 t/m 3 mei 2020’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op de volgende locaties:

* Tolweg, gelegen aan de westzijde van de oostelijke rijbaan, tussen de aansluitingen met de Frans Zwaanstraat en de N201 (Doctor C.A. Gerkestraat);

* Van Lennepweg, aan de noordzijde van de rijbaan, tussen de aansluitingen met de Linnaeusstraat en de Vondellaan;

* Van Lennepweg, aan de zuidzijde van de rijbaan, tussen de aansluitingen met de Vondellaan en de A.J. van der Moolenstraat;

* Parkeerplaatsen bestemd voor autobussen, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart ter hoogte van adresnummer 6);

* Parkeerterrein gelegen aan de N200 (Jacob van Heemskerckstraat), ter hoogte van de Boulevard de Favauge;

* Parkeerterrein dat gelegen is tussen beide rijbanen met de Ingenieur F. Friedhoffplein;

* Parkeerterrein gelegen ten zuiden van het kruispunt van de N200 (Thorbeckestraat) met de N201 (Hogeweg);

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden D5 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven in te stellen op de volgende locaties:

* aansluitingen van de parkeerterreinen Boulevard Barnaart Noord 4, Boulevard Barnaart Noord 5, Boulevard Barnaart Noord 6 en Boulevard Barnaart Noord 7 (rechts) op de N200 (Boulevard Barnaart);

* aansluitingen parkeerterrein Hotel NH Zandvoort en de van Galenstraat (rechts) op de Burgemeester van Alphenstraat;

* aansluiting Rob Slotemakerstraat (links) op de Burgemeester van Alphenstraat;

* aansluiting Duindoornlaan (rechts) op de N201 (Zandvoortselaan);

* aansluiting Bentveldweg (links) op de N201 (Zandvoortselaan);

* aansluiting Keesomstraat (rechts) op de Kamerlingh Onnesstraat, voorzien van een onderbord waaruit blijkt dat fietsers en bromfietsers worden uitgezonderd;

* zuidelijke aansluiting Keesomstraat (links) op de Celsiusstraat;

* noordelijke aansluiting Keesomstraat (rechts) op de Celsiusstraat;

* aansluitingen Celsiusstraat, Professor Zeemanstraat en Heimansstraat (rechts) op de Linnaeusstraat;

* aansluiting Burgemeester Nawijnlaan (links) op de Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan;

* noordelijke aansluiting Vondellaan (rechts) op de Van Lennepweg;

* zuidelijke aansluiting Vondellaan (links) op de Van Lennepweg;

* aansluitingen van de Trompstraat en de Tjerk Hiddesstraat (rechts) op de Burgemeester van Alphenstraat;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verbod om stil te staan in te stellen op de volgende locaties:

* Kamerlingh Onnesstraat, beide zijden van de rijbaan tussen de aansluitingen met de Ampèrestraat en de Keesomstraat;

* Flemingstraat, aan de noordzijde van de rijbaan tussen de aansluitingen met de Treubstraat en de Pasteurstraat;

* Flemingstraat, aan de zuidzijde van de rijbaan tussen de aansluitingen met de Reinwardstraat en de Pasteurstraat;

* Noorderduinweg, oostzijde van de rijbaan;

* Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan, beide zijden van de rijbaan;

- door middel van het verwijderen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 de bestaande eenrichtingsweg in zuidelijke richting op de Doctor Johannus G. Mezgertstraat, tussen de aansluitingen met De Ruyterstraat, op te heffen;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in zuidelijke richting in te stellen op de Doctor Johannus G. Mezgertstraat, tussen de aansluitingen met de Van Lennepweg en de Van Kinsbergenstraat;

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord D6 (rechts) van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod tot het volgen van de rijrichting rechtdoor of rechtsaf in te stellen op de aansluiting van de Zandvoortselaan op de N201 (Zandvoortselaan);

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord D6 (links) van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod tot het volgen van de rijrichting rechtdoor of linksaf in te stellen op de aansluiting van de Westerduinweg op de N201 (Zandvoortselaan);

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C4 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg in te stellen, waarbij bestuurders die zich bevinden op de N201 (Hogeweg), ter hoogte van de aansluiting met de Cornelis Slegersstraat, ter plaatse niet kunnen keren om hun weg te vervolgen in westelijke richting;

- door middel van het verwijderen van het verkeersbord C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 de bestaande eenrichtingsweg in noordelijke richting op de Haltestraat op te heffen;

- door middel van het verwijderen van het verkeersbord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 de bestaande eenrichtingsweg in zuidelijke richting op de Doctor Johannus G. Mezgerstraat, tussen de N200 (Jacob van Heemskerckstraat) en de Doctor Smitstraat op te heffen;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van vrijdag 1 mei 2020 tot en met zondag 3 mei 2020, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

 

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 20 april t/m 8 mei 2020’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op de volgende locaties:

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 1, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van maandag 20 april 2020 tot en met vrijdag 8 mei 2020, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

 

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 27 april t/m 4 mei 2020’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op de volgende locaties:

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 2, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 3, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 4, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 5, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 6, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 7, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 8, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein gelegen ter hoogte van ‘de Duinrand’, ten zuiden van de aansluiting met de N201 (Zandvoortselaan);

* Parkeerterrein Boulevard Barnaart Noord 9, parallel gelegen aan de N200 (Boulevard Barnaart);

* Parkeerterrein ‘De Zuid’, parallel gelegen aan de Brederodestraat;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van maandag 27 april 2020 tot en met maandag 4 mei 2020, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

 

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 27 april t/m 4 mei 2020’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op de volgende locaties:

* Parkeerplaatsen Eltzbacherstraat;

* Parkeerplaatsen Stationsplein;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van maandag 27 april 2020 om 7:00 uur tot en met maandag 4 mei 2020 om 20:00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

 

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 30 april t/m 4 mei 2020’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op de volgende locaties:

* Parkeerplaatsen Van Speijkstraat;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van donderdag 30 april 2020 tot en met maandag 4 mei 2020, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

 

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden met de tekst ‘parkeren verboden op 29 april t/m 4 mei 2020’, indien van toepassing in combinatie met het verwijderen van de verkeersborden E4, E6 en E8 (al dan niet voorzien van andersluidende onderborden) van bijlage 1 van het RVV 1990, een parkeerverbod in te stellen op de volgende locaties:

* Parkeerterrein Flemingstraat ter hoogte van de adresnummers 9-55;

* Parkeerterrein ‘De Favaugeplein’, parallel gelegen aan de N200 (Burgemeester Engelbertsstraat);

* Parkeerplaatsen gelegen langs de Boulevard Paulus Loot, tussen de aansluitingen met de Doctor de Vlaaijenweg en de Seinpostweg;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van woensdag 29 april 2020 tot en met maandag 4 mei 2020, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

Verkeersmaatregelen scenario instroom

- door middel van het verwijderen van de verkeersborden G13 van bijlage 1 van het RVV 1990 en het plaatsen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg, in zuidelijke richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op het traject Blinkertweg – Visscherspad – Duinpieperpad, tussen de aansluitingen met de Voormalige Trambaan en de Kamerlingh Onnesstraat;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden D5 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven in te stellen op de volgende locaties:

* aansluiting Keesomstraat (rechts) (ter hoogte van huisnummer 34) op de Keesomstraat;

* aansluiting Boulevard Paulus Loot (rechts) op de Thorbeckestraat, voorzien van een onderbord waardoor fietsers en bromfietsers worden uitgezonderd;

* aansluiting van de Prins Mauritsstraat (rechts) op de Boulevard Paulus Loot;

* aansluiting van de Frederik Hendrikstraat (rechts) op de Boulevard Paulus Loot;

- door middel van het verwijderen van de verkeersborden D5 van bijlage 1 van het RVV 1990 het gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven op te heffen op de volgende locaties:

* aansluiting van de Prins Mauritsstraat (links) op de Boulevard Paulus Loot;

* aansluiting van de Frederik Hendrikstraat (links) op de Boulevard Paulus Loot;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg in te stellen op de volgende locaties:

* Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan (in noordelijke richting);

* Kostverlorenstraat, tussen de aansluitingen met de Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan en de Sophiaweg (in noordelijke richting);

* Traject Kostverlorenstraat – Zeestraat, tussen de aansluitingen met de Sophiaweg en de N200 (Burgemeester Engelbertsstraat) (in westelijke richting);

* Brederodestraat (in zuidelijke richting);

- door middel van het verwijderen van de verkeersborden C2, C3 en C4 van bijlage 1 van het RVV 1990 de bestaande eenrichtingsweg op de volgende locaties op te heffen:

* Boulevard Paulus Loot;

* Brederodestraat;

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg, in zuidwestelijke richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op de aansluiting van de Thorbeckestraat met de Boulevard Paulus Loot;

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg, in oostelijke richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op de aansluiting van het Visserspad met de Sophiaweg;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van vrijdag 1 mei 2020 tot en met zondag 3 mei 2020, tijdens het scenario instroom, dagelijks tussen 7.00 uur en 13.00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

Verkeersmaatregelen scenario uitstroom

- door middel van het verwijderen van de verkeersborden G13 van bijlage 1 van het RVV 1990 en het plaatsen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg, in noordelijke richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee in te stellen op het traject Blinkertweg – Visscherspad – Duinpieperpad, tussen de aansluitingen met de Voormalige Trambaan en de Kamerlingh Onnesstraat;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden D5 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven in te stellen op de volgende locaties:

* aansluiting Keesomstraat (links) (ter hoogte van huisnummer 34) op de Keesomstraat;

* aansluiting Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan (links) op de Kostverlorenstraat;

* aansluiting Visscherspad (rechts) op de Blinkertweg;

- door middel van het plaatsen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg in te stellen op de volgende locaties:

* Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan (in zuidelijke richting);

* Kostverlorenstraat, tussen de aansluitingen met de Jonkheer P.N. Quarles van Uffordlaan en de Sophiaweg (in zuidelijke richting);

* Traject Kostverlorenstraat – Zeestraat, tussen de aansluitingen met de Sophiaweg en de N200 (Burgemeester Engelbertsstraat) (in oostelijke richting);

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C3 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg in zuidwestelijke richting in te stellen op de aansluiting van de Thorbeckestraat met de Boulevard Paulus Loot;

- door middel van het plaatsen van het verkeersbord C3 van bijlage 1 van het RVV 1990, al dan niet voorzien van hekwerken, een eenrichtingsweg in oostelijke richting in te stellen op de aansluiting van het Visserspad met de Sophiaweg;

- de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen van kracht te verklaren van vrijdag 1 mei 2020 tot en met zondag 3 mei 2020, tijdens het scenario uitstroom, dagelijks tussen 13.00 uur en 23.00 uur, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

Aldus vastgesteld te Zandvoort

Namens het college van burgemeester en wethouders van Zandvoort,

de algemeen directeur van de gemeente Haarlem,

J. Scholten,

Voor deze,

Afdelingsmanager BBOR

S. van Egmond

Bezwaar en beroep

Dit besluit treedt in werking na bekendmaking in de Staatscourant. Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na publicatie van dit besluit in de Staatscourant bezwaar maken bij burgemeester en wethouders van Zandvoort, Postbus 2, 2040 AA te Zandvoort. Het bezwaarschrift moet de naam en het adres vermelden van degene die bezwaar maakt, zijn ondertekend en de datum vermelden waarop het is opgesteld. In het bezwaarschrift moet ook worden aangegeven tegen welk besluit bezwaar wordt gemaakt en waarom het bezwaar wordt gemaakt. Door het indienen van het bezwaarschrift wordt dit besluit niet opgeschort. Bij een spoedeisend belang kan degene die een bezwaarschrift heeft ingediend een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank, sector bestuursrecht, postbus 1621, 2003 BR te Haarlem. Bij het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening moeten griffierechten worden betaald.

Naar boven