Intrekken Verkeersbesluit Prunusstraat, Den Helder

Logo Den Helder

Burgemeester en Wethouders van Den Helder;

daartoe bevoegd ingevolge artikel 18, lid 1d, van de Wegenverkeerswet;

hun mandaatbesluit d.d. 15 november 2018 waarbij de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten aangaande gehandicaptenparkeerplaatsen is gemandateerd aan de teamleider van Beheer Openbare Ruimte / Ingenieursbureau;

Overwegen ten aanzien van het besluit

Aangezien de bewoner van Prunusstraat 28 zijn aanvraag voor een gehandicaptenparkeerplaats aanpast, wordt het verkeersbesluit opgeheven;

Vereiste van het besluit

Op grond van artikel 15, eerst lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

Advies Politie

Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer is overleg gepleegd met de door de korpschef van de nationale politie gemachtigde verkeersadviseur. Deze heeft positief geadviseerd.

De genoemde wegen en weggedeelten in beheer zijn bij de gemeente Den Helder.

Besluit

  • I.

    de gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats voor de Prunusstraat 26 ten behoeve van de bewoner Prunusstraat 28 te Den Helder op te heffen waarmee het oude verkeersbesluit met kenmerk 2019-000645 wordt teruggedraaid;

  • II.

    dit besluit ter openbare kennis te brengen;

  • III.

    belanghebbenden, voor zoveel nodig, te wijzen op de mogelijkheid tot het indienen van een bezwaarschrift tegen dit besluit. Dit bezwaarschrift dient binnen de daarvoor gestelde termijn van 6 weken na de dag van openbare kennisgeving van dit besluit bij hen te zijn ingediend.

 

Den Helder, 11 februari 2019.

 

Hoogachtend,

Burgemeester en Wethouders van Den Helder,

namens dezen,

de teamleider van Beheer Openbare Ruimte / Ingenieursbureau,

 

J. Hulzebos

 

Bent u het niet eens met het besluit in deze brief?

Wanneer u naar aanleiding van het hierboven vermelde besluit vragen mocht hebben, dan kunt u ons altijd voor een verdere toelichting bellen. Het telefoonnummer staat bovenaan deze brief.Bezwaar maken gaat als volgt. U kunt als belanghebbende tegen dit besluit binnen zes weken na de bovenaan deze brief vermelde dag waarop het besluit is verzonden met een brief (niet per e-mail) een bezwaarschrift indienen bij het College van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, ter attentie van het secretariaat van de Commissie voor de bezwaarschriften, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. In het bezwaarschrift moet het volgende staan:

• uw contactgegevens zoals uw naam en adres (en telefoonnummer);

• de dagtekening;

• het kenmerk van het besluit en een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (u kunt een kopie van het besluit (deze brief) meesturen);

• de reden(en) waarom u bezwaar indient en wat het besluit volgens u moet zijn;

• uw handtekening.

Het indienen van een bezwaarschrift of tussentijds bellen schort niet de werking van het hierboven vermelde besluit op. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Kunt u vanwege de spoedeisendheid van de betrokken belangen een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten? Dan kunt u gelijktijdig met of na de indiening van uw bezwaarschrift de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem, vragen een voorlopige voorziening te treffen om de werking van het besluit voor de duur van uw bezwaarschriftprocedure te schorsen. Houdt u er rekening mee dat de rechtbank hiervoor kosten in rekening brengt. Zie ook: www.rechtspraak.nl.

 

  Locatie Gehandicaptenparkeerplaats

Naar boven