coördinatieregeling Lunterseweg 76

Logo Barneveld

Burgemeester en wethouders maken ingevolge artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat voor het project Lunterseweg 76 met toepassing van de coördinatieregeling uit de Wro, de volgende samenhangende besluiten zijn genomen: het bestemmingsplan Lunterseweg I (raadsbesluit d.d. 11 december 2019), het verlenen van twee omgevingsvergunningen voor de activiteit ‘bouwen’ (collegebesluiten d.d. 12 december 2019), het hogere waarden besluit (Wet geluidhinder, collegebesluit d.d. 25 oktober 2019) en het beeldkwaliteitsplan.

Deze besluiten voorzien in de realisatie van woningbouw (in totaal 27 nieuwe woningen) op de locatie Lunterseweg 76 in Barneveld. De bestaande (bedrijfs)woningen Lunterseweg 76 en 76 A zullen ook in het plangebied worden opgenomen.

Ter inzage

De besluiten liggen met ingang van 20 december 2019 tot en met 31 januari 2020 ter inzage bij het servicepunt Bouwen, Wonen en Leefomgeving (Raadhuisplein 2).

U vindt de officiële bekendmaking via https://www.barneveld.nl/over-barneveld/bekendmakingen/.

Daarnaast is het plan in te zien op de landelijke website:

www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0203.1469-0002

De bronbestanden van het plan zijn beschikbaar via:

http://gis.barneveld.nl/plannen/NL.IMRO.0203.1469-/NL.IMRO.0203.1469-0002

(Mochten bovenstaande links niet werken, wilt u het dan melden bij rodigitaal@barneveld.nl)?

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wro worden het bestemmingsplan, de omgevingsvergunningen en het hogere waarden besluit voor de mogelijkheid van beroep als één besluit gezien. De termijn voor het instellen van beroep bedraagt zes weken en vangt aan met ingang van de dag na die waarop de besluiten ter inzage zijn gelegd. Een belanghebbende kan volstaan met het indienen van één beroep tegen een of meer van de gecoördineerde besluiten.

Tijdens deze periode kunnen belanghebbenden die tijdig een zienswijze naar voren brachten, beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag). U kunt ook beroep instellen indien u kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat was een zienswijze naar voren te brengen. In het beroepschrift moet u gemotiveerd aangeven waarom u het niet eens bent met de beslissingen, en, indien van toepassing, waarom u destijds geen zienswijze naar voren heeft kunnen brengen.

Ook kan tijdens deze periode een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de genoemde Afdeling bestuursrechtspraak.

De Raad van State stuurt u bericht over het griffierecht dat u moet betalen voor het behandelen van uw beroepschrift en eventueel uw verzoek om voorlopige voorziening.

Tegen het beeldkwaliteitsplan kan geen beroep worden ingesteld.

Op dit besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de beroepstermijn kunnen de beroepsgronden niet meer worden aangevuld.

 

Barneveld, 19 december 2019.

Naar boven