Kennisgeving vaststelling hogere waarden geluidhinder vanwege wegverkeerslawaai, vaststelling bestemmingsplan ‘Churchillhof 2019’ en gecoördineerde afgifte van de  omgevingsvergunning

Logo Purmerend

Burgemeester en wethouders van Purmerend maken bekend dat zij op 29 oktober 2019 hogere waarden geluidhinder vanwege wegverkeerslawaai hebben vastgesteld, de gemeenteraad op 28 november 2019 het bestemmingsplan ‘Churchillhof 2019’ (ID-code NL.IMRO.0439.BPCHURCHILL2019-va01) heeft vastgesteld. Vervolgens is de omgevingsvergunning voor het oprichten van 52 appartementen met zorgvoorzieningen in de plint, het kappen van 13 houtopstanden en het aanleggen van een inrit in mandaat verleend.

Zakelijke inhoud

Het bestemmingsplan biedt een planologische regeling voor 52 appartementen met zorgvoorzieningen in de plint op het voormalig terrein van wijkcentrum ’t Noot aan de J.P. Grootstraat 1 in Purmerend. Aan de westzijde van het plangebied bevinden zich een wijkontsluitingsweg (Churchilllaan) en gallerijflats van twaalf verdiepingen (Mercuriusweg). Aan de oostzijde bevinden zich een (stedelijke) waterpartij en rijwoningen van twee lagen met een kap (Richard Holstraat). De verleende omgevingsvergunning geeft officiële toestemming om deze ontwikkeling uit te voeren.

Bovengenoemde besluiten zijn gecombineerd voorbereid op basis van de gemeentelijke coördinatieregeling (artikel 3.30 Wet ruimtelijke ordening). Daarbij is de uniforme openbare voorbereidingsprocedure ingevolge afdeling 3:4 Awb toegepast. Het bestemmingsplan bestaat uit een toelichting, planregels en een verbeelding. Bij het bestemmingsplan is geen exploitatieplan vastgesteld.

Rechtsmiddelen

De vastgestelde hogere waarden geluidhinder, het vastgestelde bestemmingplan en de verleende omgevingsvergunning liggen met ingang van vrijdag 6 december 2019 tot en met 16 januari 2020 ter inzage in de centrale hal van het stadhuis, Purmersteenweg 42 te Purmerend. Het bestemmingsplan is eveneens te raadplegen via de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.  

Gedurende bovengenoemde termijn van zes weken kan beroep ingesteld worden bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Dit is alleen mogelijk voor belanghebbenden die tijdig zienswijzen hebben ingediend, dan wel aan kunnen tonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest hun zienswijze naar voren te brengen. Daarnaast is dit mogelijk voor iedere belanghebbende, voor zover het beroep wordt ingesteld tegen wijzigingen die bij vaststelling c.q. verlening zijn aangebracht. U kunt ook digitaal beroep instellen bij genoemd beroepsorgaan via https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Daarvoor moet u beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Het instellen van beroep heeft geen schorsende werking op de besluiten. Hiervoor kunnen belanghebbenden die beroep hebben aangetekend een voorlopige voorziening vragen. Een dergelijk verzoek kunt u alleen doen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het verzoek om voorlopige voorziening kan worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook hiervoor bent u griffierecht verschuldigd.

NB. Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. In het beroepschrift dient vermeld te worden dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

 

Naar boven