Besluit van de inspecteur-generaal Leefomgeving en Transport van 6 november 2019, nr. ILT-2019/55015, tot wijziging van het Organisatie- en mandaatbesluit Tijdelijke werkorganisatie Inspectie Leefomgeving en Transport in verband met de benoeming van enkele functionarissen

De inspecteur-generaal Leefomgeving en Transport,

Gelet op artikel 1, vierde lid, van het Instellingbesluit Inspectie Leefomgeving en Transport;

BESLUIT:

ARTIKEL I

Het Organisatie- en mandaatbesluit Tijdelijke werkorganisatie Inspectie Leefomgeving en Transport wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 2 wordt als volgt gewijzigd:

1. In het tweede lid, wordt ‘directieteam’ vervangen door ‘IG-team’.

2. In zevende lid wordt ’De bijlage’ vervangen door ‘Bijlage 1’.

B

Na artikel 2 wordt een artikel ingevoegd, luidende:

Artikel 2a.

In de periode van 1 augustus 2019 tot 1 januari 2020 gelden in plaats van de in bijlage 1 opgenomen benamingen van de portefeuilles met de daarbij behorende verantwoordelijkheden de in bijlage 2 bij dit besluit opgenomen benamingen van de portefeuilles met daarbij behorende verantwoordelijkheden.

C

In artikel 3, eerste lid, wordt ‘directeur Omgeving en Bestuur’ vervangen door ‘directeur Omgeving en dienstverlening’.

D

In het opschrift van de bijlage bij dit besluit wordt ‘Bijlage’ vervangen door ‘Bijlage 1,’ en vervalt ‘2018’.

ARTIKEL II

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 augustus 2019.

Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

DE INSPECTEUR-GENERAAL LEEFOMGEVING EN TRANSPORT, J.A. van den Bos

BIJLAGE 1, BEHOREND BIJ ARTIKEL I, ONDERDEEL B, VAN HET VAN DE INSPECTEUR-GENERAAL LEEFOMGEVING EN TRANSPORT VAN 6 NOVEMBER 2019, NR. ILT-2019/55015, TOT WIJZIGING VAN HET ORGANISATIE- EN MANDAATBESLUIT TIJDELIJKE WERKORGANISATIE INSPECTIE LEEFOMGEVING EN TRANSPORT IN VERBAND MET DE BENOEMING VAN ENKELE FUNCTIONARISSEN

BIJLAGE 2, BEDOELD IN ARTIKEL 2A VAN HET ORGANISATIE- EN MANDAATBESLUIT TIJDELIJKE WERKORGANISATIE INSPECTIE LEEFOMGEVING EN TRANSPORT

Benaming portefeuille

Verantwoordelijkheden

Informatiepositie en programmamanagement

– Afdeling Strategische producten en kennis

– Afdeling Programmaontwikkeling en -advies

– Afdeling Bronnen

– Afdeling Analyse 1

– Afdeling Analyse 2

– Afdeling Innovatie- en data lab

– Afdeling Informatievoorziening

Omgeving en dienstverlening

– Afdeling Netwerken leefomgeving en wonen

– Afdeling Netwerken transport

– Afdeling Communicatie, media en dienstverlening

– Afdeling Intake en afhandeling

– Afdeling Marktvenster rail en luchtvaart

– Afdeling Marktvenster leefomgeving en scheepvaart

Toezicht en opsporing

– Afdeling Inlichtingen- en Opsporingsdienst ILT

– Afdeling Milieu

– Afdeling Marktordening

– Afdeling Keten gevaarlijke stoffen en organismen

– Afdeling Veilige mobiliteit

Publieke instituties en control

– Afdeling Publieke instellingen

– Afdeling Juridische zaken

– Afdeling Control en advies

– Afdeling Services en ondersteuning

Autoriteit woningcorporaties (Aw)

– Afdeling Informatie en programmering

– Afdeling Vergunningverlening

– Afdeling Toezicht

TOELICHTING

In verband met het reorganisatieproces, dat binnen de Inspectie Leefomgeving en Transport gaande is, is sinds 31 mei 2018 het Organisatie- en mandaatbesluit Tijdelijke werkorganisatie Inspectie Leefomgeving en Transport van kracht. Inmiddels heeft, vooruitlopend op de afronding van het reorganisatieproces en de start van de definitieve organisatie op 1 januari 2020, de benoeming van een aantal functionarissen op sleutelposities binnen de Inspectie Leefomgeving en Transport plaatsgevonden. Ook heeft in verband met deze benoemingen een beperkte verschuiving van taken tussen de verschillende portefeuilles plaatsgevonden. Ook deze verschuiving van taken loopt vooruit op de start van definitieve organisatie op 1 januari 2020.

Met de onderhavige wijziging van genoemd besluit worden in verband daarmee de benamingen van de portefeuilles, zoals opgenomen in de bijlage bij dat besluit en de daarbij behorende verantwoordelijkheden, aangepast. In samenhang met deze aanpassing wordt eveneens artikel 2, tweede lid, van genoemd besluit gewijzigd in die zin dat de inspecteur-generaal en de directeuren niet langer het directieteam, maar het IG-team vormen.

Het besluit treedt met terugwerkende kracht in werking tot en met 1 augustus 2019. Dit is noodzakelijk in verband met de ingang van de benoeming van een aantal van genoemde functionarissen en het van start gaan van het IG-team op die datum.

DE INSPECTEUR-GENERAAL LEEFOMGEVING EN TRANSPORT, J.A. van den Bos

Naar boven