Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht | Staatscourant 2019, 60727 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht | Staatscourant 2019, 60727 | Verkeersbesluiten |
Betreft: het intrekken c.q. vaststellen van diverse verkeersmaatregelen
Burgemeester en Wethouders van Utrecht;
het gewenst is de hierna volgende verkeersmaatregelen in te trekken, c.q. vast te stellen;
de hierna te noemen wegen zijn gelegen binnen de bebouwde kom van deze gemeente en bij de gemeente in beheer en onderhoud zijn;
met deze verkeersmaatregel de vrijheid van verkeer (doorstroming) zo veel mogelijk gewaarborgd wordt (art. 2 lid 1d Wegenverkeerswet);
met deze verkeersmaatregel de veiligheid op de weg en/of beschermen van de weggebruikers en passagiers verzekerd wordt (art. 2 lid 1a en/of 1b Wegenverkeerswet);
in verband met de herinrichting van de Prinses Irenelaan en Pionstraat dienen diverse verkeersmaatregelen genomen te worden, waaronder deze;
in verband met het nieuwe vervoerplan 2020 van het U-OV (= Utrechts openbaar vervoer), vastgesteld door Gedeputeerde Staten van de provincie Utrecht op 17 september 2019, in de stad er diverse bushaltes aangelegd, verplaatst of verwijderd worden. Deze aanvraag maakt hiervan deel uit;
met het nieuwe vervoerplan U-OV de lijndienst die gebruik maakt van de Prinses Irenelaan, Pionstraat en Adriaan van Bergenplein opgeheven wordt;
het instandhouden van de bushaltes op de Prinses Irenelaan en het Adriaan van Bergenplein hierdoor overbodig geworden is;
vanwege de komende herinrichting besloten is om gelijktijdig de aanwezige bushaltes te verwijderen, vooruitlopend op de inwerkingtreding van het vervoerplan op 15 december 2019;
met deze verkeersmaatregel de gemeente op het nieuwe vervoerplan anticipeert;
de belangenafweging plaatsgevonden heeft in het vervoerplanproces door de provincie als betreffende OV-autoriteit;
ten gevolge van het nieuwe vervoerplan bewoners van de Schaakbuurt verder moeten gaan lopen naar de eerstvolgende bushalte op de Prins Bernhardlaan, waar overigens wel vaker een bus rijdt;
de negatieve gevolgen van het nieuwe vervoerplan gecompenseerd worden met het bieden van een alternatieve bushalte op de Prins Bernhardlaan door de provincie en vervoerder:
door deze herinrichting de kwaliteit van de openbare ruimte, leefbaarheid van omwonenden en de verkeersveiligheid voor de weggebruikers verbetert en draagt bij aan de doelen van Slimme routes, Slim Regelen en Slim Bestemmen (SRSRSB);
om de functie van de weg als woonstraat te waarborgen de wegen ingericht worden als verblijfsgebied volgens de principes van Duurzaam Veilig;
naast de aanpassingen van de infrastructuur ook de verkeersmaatregelen aangepast dienen te worden naar de nieuwe situatie;
met deze verkeersmaatregel de juridische situatie in overeenstemming gebracht wordt met de inrichting;
met deze verkeersmaatregel de toekomstige situatie in overeenstemming gebracht wordt met de vigerende wet- en regelgeving;
er overeenkomstig artikel 24 BABW overleg heeft plaatsgevonden met de korpschef van de politie over de hierna te noemen verkeersmaatregelen;
op het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1990);
op de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);
op het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);
met ingang van 5 november2019 in de hierna volgende locatie de aangegeven verkeersmaatregelen in te trekken c.q. vast te stellen:
Prinses Irenelaan (ter hoogte van huisnummers 122 en 27 vlak voor de brug en tegenover huisnummer 101; richting stad in en stad uit; wegvak: tussen de J.M. de Muinck Keizerlaan en de Daelwijcklaan)
Burgemeester en wethouders van Utrecht,
Gildemeester/Manager Ruimtelijke Kwaliteit en Duurzaamheid
Gepubliceerd op 4 november2019in de Staatscourant.
Nadere informatie met betrekking tot de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen kan worden verkregen bij Ontwikkelorganisatie Ruimte, Gilde Ruimtelijke Kwaliteit en Duurzaamheid, Coördinator Verkeersbesluiten (mw R.H. Kottenhagen-Spin, telefoon 030 - 286 4426 of per mail r.kottenhagenspin@utrecht.nl).
Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist?
Als u vindt dat het besluit onjuist is, dan kunt u bezwaar maken. U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen. Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan het college van burgemeester en wethouders, Afdeling Juridische Zaken, Postbus 16200, 3500 CE Utrecht. In het bezwaarschrift dient u in ieder geval het volgende te vermelden: uw naam en adres, de datum, een telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren te bereiken bent, een omschrijving van het betreffende besluit en de reden van het bezwaar. Wij adviseren u zo mogelijk een kopie van het besluit bij te voegen.
Vergeet niet het bezwaarschrift te ondertekenen. De gemeente neemt bezwaarschriften per e-mail niet in behandeling.
Let op: u moet een bezwaarschrift binnen zes weken na de publicatie in de Staatscourant indienen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-60727.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.