Publicatie ex artikel 3.30 Wro – toepassing coördinatieregeling project uitbreiding melkveebedrijf Anjum, Skânserwei 22 - oer de Dyk.

Logo Noardeast-Fryslân

Burgemeester en wethouders van de gemeente Noardeast-Fryslân geven op grond van artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) kennis van het feit dat de gemeenteraad van de gemeente Noardeast-Fryslân op 17 januari 2019 heeft besloten om de coördinatieregeling toe te passen voor het project uitbreiding melkveebedrijf aan de Skânserwei 22 te Anjum, deels gelegen ‘oer de dyk’.

Het besluit van de gemeenteraad tot het toepassen van de coördinatieregeling is een procedureel besluit. Met de coördinatieregeling is het mogelijk dat diverse procedures gezamenlijk en gelijktijdig worden doorlopen. De voor het project benodigde besluiten worden als gevolg hiervan gecoördineerd behandeld, voorbereid en ter inzage gelegd. De gemeenteraad is het bevoegd gezag voor het vaststellen van het bestemmingsplan en het college van burgemeester en wethouders omtrent de benodigde (omgevings)vergunningen.

De coördinatieregeling heeft betrekking op de volgende (ontwerp)besluiten voor dit project:

 

  • 1.

    bestemmingsplanherziening op grond van artikel 3.1 Wro;

  • 2.

    omgevingsvergunning voor de activiteiten bouwen, milieu, aanleggen, verband houdende met de bouw van een nieuwe stal voor het houden van in totaal 411 melk- en kalfkoeien, een loods voor opslag van materieel en vaste stromest en sleufsilo’s voor de opslag van veevoer;

  • 3.

    sloopmelding 1e fase van de bestaande ligboxenstal en een viertal gebouwtjes aan noordzijde erf;

  • 4.

    Waterwetvergunning.

 

Tegen de gecoördineerd voor te bereiden besluiten kan te zijner tijd – door een ieder – een zienswijze worden ingediend. Tegen de besluiten kan vervolgens in één keer beroep bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingesteld. Het toepassen van de coördinatieregeling heeft daarmee tot gevolg dat er slechts één gecombineerde procedure doorlopen wordt in plaats van verschillende afzonderlijke procedures.

Het raadsbesluit inzien

U kunt het raadsbesluit met ingang van 7 februari 2019 zonder afspraak bekijken tijdens de openingstijden in het gemeentehuis in Dokkum aan de Koningsstraat 13 te Dokkum. Kunt u niet tijdens de openingstijden? Dan kunt u telefonisch een afspraak maken voor een ander tijdstip.

Tegen het nu bekendgemaakte raadsbesluit tot het van toepassing verklaren van de coördinatieregeling kan geen bezwaar of beroep worden ingediend.

De gemeente is bezig met de voorbereiding van het bestemmingsplan. De ontwerpbesluiten van het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning zullen op een later moment worden gepubliceerd. Wij maken dan ook bekend wanneer en op welke manier u kunt reageren.

Vragen?

Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met het team Romte, telefoon: 0519-298888

Naar boven