Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Den Helder | Staatscourant 2019, 48752 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Den Helder | Staatscourant 2019, 48752 | Verkeersbesluiten |
Burgemeester en Wethouders van Den Helder;
daartoe bevoegd ingevolge artikel 18, lid 1d, van de Wegenverkeerswet;
hun mandaatbesluit d.d. 1 april 2019 waarbij de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten aangaande gehandicaptenparkeerplaatsen is gemandateerd aan de Medewerker Team Openbare Ruimte;
Overwegingen ten aanzien van het besluit
In juni 2019 heeft de wijkcommissie Julianadorp de gemeente verzocht om de situatie van algemene gehandicaptenparkeerplaatsen op de Landbouwstraat te bekijken. De wijkcommissie heeft aangegeven dat de parkeerplaatsen het grootste deel van de tijd in gebruik zijn. Hierdoor kunnen sommige bezoekers met een beperking niet binnen een redelijke afstand parkeren.
De gemeente heeft naar aanleiding van gesprekken en observaties de volgende zaken geconcludeerd:
De gehandicaptenparkeerplaatsen zijn tijdens alle observaties bezet. De parkeerplaatsen worden veelvuldig door de dezelfde bestuurders bezet. Waarschijnlijk zijn dit bewoners van Omringlocatie Buitenveld. Op één parkeerplaats staat de afgelopen vijf jaar steeds dezelfde bestuurder. De meest noordelijke algemene gehandicaptenparkeerplaats zit bij een zij-ingang van het gebouw. Bij deze ingang kunnen alleen bewoners het gebouw betreden. Bezoekers kunnen alleen via de hoofdingang naar binnen. Een algemene gehandicaptenparkeerplaats heeft op deze locatie geen nut. Voor beide parkeerplaatsen bestaat geen verkeersbesluit. Naar aanleiding van het bovenstaande is het wenselijk om parkeerplaatsen beter bij de behoefte te laten aansluiten. Wij denken dat een tweetal algemene gehandicaptenparkeerplaatsen voldoende in de behoefte kan voorzien. Om te voorkomen dat bewoners de parkeerplaatsen bezet houden, wordt er een maximale tijdsduur van 3 uur ingesteld. Bewoners kunnen een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen.
Op grond van artikel 15, eerst lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
- het verzekeren van de veiligheid op de weg;
- het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;
zoals bedoeld in artikel 2 van de Wegenverkeerswet, is het gewenst om een algemene parkeerplaats voor gehandicapten te doen aanbrengen op het wegdek van: de Landbouwstraat, op het parkeerterrein voor de ingang van het gebouw met de nummers 70 t/m 388, het 4e en 5e vak vanuit het noordwesten gezien.
Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het wegverkeer is overleg gepleegd met de door de korpschef van de nationale politie gemachtigde verkeersadviseur. Deze heeft positief geadviseerd. De genoemde wegen en weggedeelten in beheer zijn bij de gemeente Den Helder.
Hoogachtend,
Burgemeester en Wethouders van Den Helder,
Namens dezen,
Medewerker Team Openbare Ruimte,
S. Sritharan
Bent u het niet eens met het besluit in deze brief?
Wanneer u naar aanleiding van het hierboven vermelde besluit vragen mocht hebben, dan kunt u ons altijd voor een verdere toelichting bellen. Het telefoonnummer staat bovenaan deze brief. Bezwaar maken gaat als volgt. U kunt als belanghebbende tegen dit besluit binnen zes weken na de bovenaan deze brief vermelde dag waarop het besluit is verzonden met een brief (niet per e-mail) een bezwaarschrift indienen bij het College van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, ter attentie van het secretariaat van de Commissie voor de bezwaarschriften, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. In het bezwaarschrift moet het volgende staan:
• uw contactgegevens zoals uw naam en adres (en telefoonnummer);
• het kenmerk van het besluit en een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (u kunt een kopie van het besluit (deze brief) meesturen);
• de reden(en) waarom u bezwaar indient en wat het besluit volgens u moet zijn;
Het indienen van een bezwaarschrift of tussentijds bellen schort niet de werking van het hierboven vermelde besluit op. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Kunt u vanwege de spoedeisendheid van de betrokken belangen een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten? Dan kunt u gelijktijdig met of na de indiening van uw bezwaarschrift de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem, vragen een voorlopige voorziening te treffen om de werking van het besluit voor de duur van uw bezwaarschriftprocedure te schorsen. Houdt u er rekening mee dat de rechtbank hiervoor kosten in rekening brengt. Zie ook: www.rechtspraak.nl.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-48752.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.