Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat volgens het Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit Roosendaal 2011, het nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 (verder WVW) is gemandateerd aan de teamleider van het team Beheer;
dat in artikel 21 Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (verder BABW) is bepaald dat de motivering van het verkeersbesluit in ieder geval vermeldt welke doelstelling of doelstellingen met het verkeersbesluit worden beoogd. Daarbij wordt aangegeven welke van de in artikel 2, eerste en tweede lid, WVW genoemde belangen ten grondslag liggen aan het verkeersbesluit;
dat artikel 2 Wegenverkeerswet 1994 luidt als volgt:
De krachtens deze wet vastgestelde regels kunnen strekken tot:
a. het verzekeren van de veiligheid op de weg
b. het beschermen van weggebruikers en passagiers
c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan
d. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer
de krachtens deze wet vastgestelde regels kunnen voorts strekken tot
a. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet Milieubeheer
b. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden
gelet op de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;
dat de Lage Zegstraat een weg is in het buitengebied met een erftoegangsfunctie en dat deze vanuit Zegge aansluit op de ontsluitingsweg Nelson Mandelaweg in Roosendaal;
dat sinds de openstelling van de Nelson Mandelaweg in 2016 de Lage Zegstraat veelvuldig gebruikt wordt door sluipverkeer;
dat in dit kader in goed overleg met de gemeente Zegge, de dorpsraad Zegge en de gemeente Roosendaal hiervoor een (verkeers)onderzoek heeft plaatsgevonden waarbij is vastgesteld dat het negatieve effect van het hoeveelheid sluipverkeer vraagt om maatregelen;
dat hiervoor een aantal bijeenkomsten is georganiseerd waarbij ook bewoners en belanghebbenden inspraak hebben gehad in de te nemen maatregelen;
dat uit alle gespreken en overleggen uiteindelijk gekozen is voor de aanleg van een landbouwsluis in de Lage Zegstraat net voor de aansluiting op de Nelson Mandelaweg en in de Vaartkant net voor de Lage Zegstraat;
dat dit tevens vraagt om een fysieke aanpassing van de Nelson Mandelaweg waarbij het niet meer mogelijk is om, komende vanuit noordelijke richting, op de Nelson Mandelaweg linksaf te slaan richting de Lage Zegstraat;
dat het hierom ook, komende vanuit zuidelijke richting, op de Nelson Mandelaweg niet is toegestaan om rechtsaf te slaan richting de Lage Zegstraat (uitgezonderd landbouwverkeer);
dat het tevens noodzakelijk is om de oostelijke parallelweg naast de Nelson Mandelaweg tussen de Lage Zegstraat en de Spiekestraat af te sluiten voor doorgaand verkeer;
dat om bovenstaande redenen is gekozen om de Lage Zegstraat en de Vaartkant in Roosendaal fysiek af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer (uitgezonderd landbouwverkeer en langzaam verkeer) zodat hier voor gemotoriseerd verkeer (uitgezonderd landbouwverkeer en langzaam verkeer) een doodlopende straat ontstaat;
gelet op de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;