Verkeersbesluit Voetgangersoversteekplaats Tuindorpweg Maarn

Logo Utrechtse Heuvelrug

 

Kenmerk: N19.00431

 

M. Kelhout, Themamanager Buitenruimte

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE UTRECHTSE HEUVELRUG

 

Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 zijn wij bevoegd dit verkeersbesluit te nemen. Gelet op het algemeen mandaatbesluit 2018 vastgesteld op 30 oktober 2018, is het nemen van verkeersbesluiten gemandateerd aan het hoofd van het thema Buitenruimte.

Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

 

MOTIVERING

Uit het oogpunt van het verzekeren van de veiligheid op de weg en het beschermen van de weggebruikers is het gewenst om een voetgangersoversteekplaats met zebrapadmarkering op de Tuindorpweg ter hoogte van huisnummer 41 in Maarn aan te brengen. Met het aanbrengen van een voetgangersoversteekplaats wordt de oversteekbaarheid van de Tuindorpweg verbeterd. Deze oversteekplaats maakt deel uit van de belangrijke zuid-noord verbinding van het centrum van Maarn. Veel mensen steken vanaf Maarn-Zuid/station Maarn richting het centrum de Tuindorpweg over.

 

BESLUIT

  • 1.

    Het instellen van een voetgangersoversteekplaats op de Tuindorpweg ter hoogte van huisnummer 41 door plaatsing van de L2 borden uit bijlage 1 van RVV 1990 conform de bij dit besluit behorende tekening.

  •  

Doorn, 23 juli 2019

Burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug,

namens dezen,

 

G. Medema, Themamanager Omgeving

b/a M. Kelhout, Themamanager Buitenruimte

 

 

 

SITUATIESCHETS

 

MEDEDELINGEN

Het besluit ligt na publicatiedatum gedurende zes weken ter inzage bij de bibliotheek Maarn, Trompplein 5 in Maarn enhet Publiekscentrum, Cultuurhuis Pléiade Kerkplein 2 in Doorn.

 

Bezwaar- en beroepsprocedure

Op grond van artikel 7.1 van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend binnen 6 weken na de dag waarop het besluit bekend is gemaakt. Het bezwaarschrift moet gemotiveerd zijn en te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug, Postbus 200, 3940 AE Doorn.

Het maken van bezwaar schort de werking van dit besluit niet op.

Indien een bezwaarschrift is ingediend, kan op basis van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, worden gevraagd om een voorlopige voorziening indien –gelet op het betrokken belang- onverwijlde spoed dat vereist. Dit verzoek moet worden ingediend bij de Rechtbank Midden Nederland, afdeling bestuursrecht, voorlopige voorzieningen, correspondentieadres: Postbus 16005, 3500 DA Utrecht.

 

Nadere informatie

Voor vragen en/of nadere informatie over de inhoud van dit verkeersbesluit kunt u contact opnemen met de heer R. Formenoij, bereikbaar via het klantcontactcentrum op (0343) 565 600.

 

 

Naar boven