Burgemeester en wethouders hebben op 22 juli 2019 besloten om:
Overwegingen ten aanzien van het besluit
• dat de Jan Ligthartstraat een voor het openbaar verkeer openstaande weg is die bij de gemeente in beheer is;• dat een bewoner van de Jan Ligthartstraat te Heemskerk, bij ons een aanvraag heeft ingediend voor een gehandicaptenparkeerplaats;
• dat wij op 12 februari 2002 beleidsregels hebben vastgesteld die van toepassing zijn op aanvragen voor een gehandicaptenparkeerplaats en dat deze beleidsregels op 12 februari 2002 in nieuwsblad “De Kennemer” zijn gepubliceerd;
• dat wij voor de exacte inhoud van deze beleidsregels dan ook naar ons bovenvermeld besluit verwijzen;
• dat in ons besluit van 12 februari 2002 is bepaald dat iemand voor een gehandicaptenparkeerplaats als bestuurder in aanmerking komt als de aanvrager in het bezit is van een geldige gehandicaptenparkeerkaart als bestuurder die voor een termijn van vijf jaar is verleend;
• dat deze bewoner in het bezit is van een geldige gehandicaptenparkeerkaart als bestuurder die voor een termijn van vijf jaar is verleend zodat voor deze bewoner een gehandicaptenparkeerplaats kan worden gereserveerd;
• dat aanwijzing van de betreffende gehandicaptenparkeerplaats is geschied in overleg met de aanvrager;
• Over dit besluit is overleg gevoerd met de door de korpschef van de Nationale Politie daartoe gemandateerde van de politie;
• dat de parkeerplaats wordt voorzien van een symbooltegel in het parkeervak;
• gelet op de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990(RVV 1990) en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;