Onderwerp: Intrekken verkeersbesluit instellen van een oplaadpunt voor elektrische voertuigen aan de Reudinkstraat te Enschede.

Logo Enschede

 

 

Datum : 17 juli 2019

Ons kenmerk : V-2019-4140 1900071167

 

 

Burgemeester en Wethouders van Enschede

 

Besluit

  • Het verkeersbesluit ‘instellen van een oplaadpunt voor elektrische auto’s in de Reudinkstraat’ genomen op 26 juni 2019 in te trekken waardoor de huidige twee parkeerplaatsen openbaar blijven.

 

Belangenafweging en motivering

Dit besluit wordt genomen uit oogpunt van het/de genoemde doel(en) in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994:

  • het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer

Bij de afweging van de diverse belangen is deze doelstelling zwaarder bevonden dan andere met dit besluit betrokken doelstellingen en belangen.

 

Er is overleg gevoerd met de verkeersadviseur (gemandateerd vertegenwoordiger) van Politie Oost-Nederland, district Twente, die kan instemmen met deze maatregel.

 

Overwegingen

Op 26 juni 2019 is het besluit genomen om 2 parkeerplaatsen in de Reudinkstraat aan te wijzen als parkeerplaatsen die het opladen van elektrische voertuigen als specifiek doel hebben. De voorgenomen locatie blijkt tot veel weerstand te lijden waardoor is besloten de laadpaal niet direct te plaatsen. Er wordt gezocht naar een passende locatie. Het is hierdoor wenselijk het reeds genomen verkeersbesluit (d.d. 26 juni 2019) in te trekken. De huidige situatie zoals deze nu bestaat kan blijven bestaan.

 

Wettelijk kader

Het nemen van een verkeersbesluit is volgens artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 vereist indien:

  • door plaatsing of verwijdering van verkeerstekens, en onderborden, een gebod of verbod wordt ingesteld of aangepast,

 

Burgemeester en Wethouders zijn volgens artikel 18, lid 1d, van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW)

bevoegd om verkeersbesluiten te nemen, te wijzigen en in te trekken.

 

Verkeersbesluiten worden genomen na overleg met de (gemandateerd vertegenwoordiger van) de korpschef conform artikel 24 van het BABW.

 

Situatieschets

 

Bezwaar

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedereen van wie het belang rechtstreeks bij een besluit is betrokken, hiertegen een bezwaarschrift indienen. Dit moet gebeuren binnen zes weken na de dag waarop burgemeester en wethouders het besluit hebben verzonden.

 

Het bezwaarschrift moet worden gericht aan Burgemeester en Wethouders, Commissie Bezwaarschriften, Postbus 20, 7500 AA te Enschede. In het bezwaarschift moeten in ieder geval de volgende onderwerpen opgenomen zijn:

  • uw naam en adres;

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;

  • de datum van vermelding in de digitale Staatscourant;

  • tegen welk besluit u bezwaar maakt (met vermelding van besluitnummer);

  • de reden waarom u het er niet mee eens bent;

  • uw handtekening;

 

Het maken van bezwaar schorst niet de werking van dit besluit.

 

Aldus vastgesteld op datum 18 juli 2019.

Burgemeester en Wethouders van Enschede,

namens dezen,

G.E.S. Walgemoet,

hoofd afdeling Vergunnen

Naar boven