VERKEERSBESLUIT KERMIS HUIZEN

Logo Huizen

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE HUIZEN,

VASTSTELLEN BEVOEGDHEID

Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten op alle wegen, behalve wegen onder beheer van het Rijk, van een provincie, of van een waterschap.

OVERWEGINGEN TEN AANZIEN VAN HET BESLUIT

Van maandag 9 september tot en met zondag 15 september 2019 op de Naarderstraat, inclusief het parkeerterrein, in Huizen kermisactiviteiten zullen plaatsvinden.

Op grond van artikel 15 lid, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

Motivatie

Uit het oogpunt van het verzekeren van de veiligheid op de weg, zoals bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a., van de Wegenverkeerswet 1994, is het gewenst om gedurende het evenement de Naarderstraat inclusief het parkeerterrein af te sluiten door het tijdelijk plaatsen van de borden C01.

De afsluitingen worden tijdig aangekondigd door het plaatsen van vooraankondigingsborden en de routes voor de hulpdiensten blijven bereikbaar.

Er is overleg gepleegd met de verkeersadviseur van de regiopolitie, welke positief heeft geadviseerd.

BESLUITEN

Op grond van de hierboven genoemde overwegingen besluiten burgemeester en wethouders tot het (gedeeltelijk) afsluiten van de Naarderstraat inclusief het parkeergedeelte door het plaatsen van het verkeersteken C01 van de bijlage 1 van het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens, zoals weergegeven op de bij dit besluit horende tekening met nummer 1926C02.

BEZWAAR

Op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij het besluit is betrokken, hiertegen een bezwaarschrift indienen. U stuurt uw bezwaarschrift aan: het college van burgemeester en wethouders, postbus 5, 1270 AA Huizen. Zorgt u ervoor dat u uw bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd.

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en het volgende te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • de gronden van het bezwaar.

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wilt zeggen dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Bij de voorzieningsrechter van de Rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht, kan een verzoek om een voorlopige voorziening (waaronder schorsing) worden ingediend. Het indienen van een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen als u binnen de termijn van zes weken een bezwaarschrift heeft ingediend. Houdt u er rekening mee dat u voor het aanvragen van een voorlopige voorziening griffierecht verschuldigd bent.

Huizen, 16 juli 2019

Namens burgemeester en wethouders,

J.W. Butterman

Afdelingshoofd Openbare Werken

Naar boven