Verkeersbesluit wijzigingen parkeerregime tweede schil centrum Kerkrade

Logo Kerkrade

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN KERKRADE,

Overwegende:

dat na afronding van het Centrumplan in het centrum van Kerkrade de behoefte is ontstaan naar een eenduidig, uniform en herkenbaar parkeerregime; dat het parkeerregime voor zowel bewoners en ondernemers als bezoekers van het centrum kenbaar dient te zijn;

dat er in de huidige situatie in het centrum van Kerkrade en de directe ring rondom het centrum verschillende parkeerregimes gelden; dat er sprake is van betaald parkeren, parkeerschijfzone, belanghebbenden-parkeren en gratis parkeren; dat er ontheffingen, vergunningen en belanghebbendenvergunningen zijn verleend; dat er sprake is van vooraf betalen, achteraf betalen, cameraparkeren, parkeerterreinen met slagbomen etc; dat het nieuwe parkeerbeleid o.a. tracht orde te scheppen in deze mengelmoes van parkeerregimes en betaalmogelijkheden;

dat middels raadsbesluit d.d. 28 november 2018 de gemeenteraad akkoord is gegaan met het aanpassen van het parkeerregime in het centrum; dat de wijzigingen in de eerste schil (direct centrum) grotendeels gerealiseerd zijn; dat onderhavig besluit ziet op de wijzigingen in de zogenoemde tweede schil (ring rondom het centrum);

dat de beoogde uniformiteit bereikt wordt door zoveel mogelijk één parkeerregime te hanteren en waar mogelijk een gelijkstelling van de tarieven en de betaalmogelijkheden te realiseren;

dat de parkeerschijfzone onder andere is ingesteld om tijdens de werkzaamheden in het centrum de ondernemers te compenseren voor de overlast die zij door de werkzaamheden konden ervaren; dat na afronding van het Centrumplan de situatie gewijzigd is en er een andere behoefte is ontstaan; dat blijkt dat in de parkeerschijzone de beschikbare parkeercapaciteit niet benut wordt doordat dubbelgebruik van parkeerplaatsen onmogelijk is; dat dubbelgebruik van parkeerplaatsen wenselijk is in het (gebied rondom het) centrum; dat in verband met de afstand naar het centrum of andere bezoekersplaatsen de doelstelling van de parkeerschijfplicht makkelijk omzeild kan worden door de tijd op de parkeerschijf te wijzigen; dat de parkeerschijfzone niet toekomstgericht is in verband met technische ontwikkelingen op het gebied van handhaven op kentekens;

dat gratis parkeren zal resulteren in een hogere parkeerdruk waardoor de bewoners veel overlast kunnen ervaren; dat derhalve het regime van “betaald parkeren” gecombineerd met “vergunninghoudersparkeren” het meest geschikt is gebleken om de beoogde doelstellingen te realiseren; dat hierbij bewoners en ondernemers worden beschermd tegen een te hoge parkeerdruk, maar dat de bezoeker geen beperking ervaart in maximale parkeerduur;

dat belanghebbenden-parkeerplaatsen in het centrum niet in overeenstemming zijn met de doelstellingen van het nieuwe parkeerbeleid; dat het handhaven van dergelijke parkeerplaatsen, tenzij door bijzondere redenen gerechtvaardigd, het bereiken van de gestelde doelen juist in de weg staat; dat specifiek gereserveerde parkeerplekken voor vergunninghouders dubbelgebruik van parkeerplaatsen in de weg staat en derhalve de parkeercapaciteit verkleinen; dat een vergunningenstelsel, gelijk aan het stelsel waarop andere bewoners van de tweede schil aanspraak kunnen maken, voldoende bescherming zal bieden;

dat derhalve de parkeerschijfzone en vrijwel alle belanghebbenden-parkeerplaatsen in het centrum niet gehandhaafd worden; dat hierbij onderscheid gemaakt wordt tussen de eerste schil (direct centrum) en de tweede schil (ring rondom centrum) voor wat betreft de gehanteerde tarieven; dat de voorwaarden voor het verkrijgen van een vergunning in de tweede schil gelijk zijn aan de voorwaarden welke momenteel gehanteerd worden bij het verlenen van een vergunning dan wel ontheffing in de gemeente Kerkrade;

dat met dit besluit wordt beoogd het verzekeren van de veiligheid op de weg, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade, zoals genoemd in artikel 2, lid 1 sub a en c en lid 2, sub b van de Wegenverkeerswet 1994;

dat op grond van artikel 18, eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994 wij bevoegd zijn dit verkeersbesluit te nemen;

dat conform artikel 7 van de Verordening op de heffing en de invordering van parkeerbelastingen 2019, wij bevoegd zijn plaatsen aan te wijzen, alsmede het tijdstip en de wijze waarop tegen betaling van de belasting bedoeld in artikel 2, onderdelen a en b, van de Verordening op de heffing en de invordering van parkeerbelastingen 2019, mag worden geparkeerd; dat dit conform voornoemde Verordening middels openbaar besluit dient te geschieden;

dat op grond van artikel 15, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994 de plaatsing of verwijdering van een verkeersteken, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, krachtens een verkeersbesluit dient te geschieden; dat voor de plaatsing van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer opgenomen verkeerstekens, evenals voor onderborden een verkeersbesluit vereist is; dat blijkens artikel 3 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) als een verkeersteken o.m. een verkeersbord wordt aangemerkt;

dat ingevolge artikel 24 van het BABW overleg heeft plaatsgevonden met de politie;

dat het voornemen om een dergelijk besluit te nemen schriftelijk kenbaar is gemaakt aan belanghebbenden; dat middels een informatiebijeenkomst voor de houders van een belanghebbendenvergunning en vervolgens een informatiebijeenkomst voor alle belanghebbenden, het ontwerp verder is toegelicht alsmede belanghebbenden de gelegenheid is gegeven tot het stellen van vragen en het maken van opmerkingen; dat alle belanghebbenden zijn gewezen op de mogelijkheid om een zienswijze in te dienen; dat op 20 maart 2019 het ontwerpbesluit gepubliceerd en ter inzage is gelegd, waarna eenieder gedurende 3 weken de mogelijkheid heeft gehad deze plannen in te zien en belanghebbenden desgewenst hun zienswijzen bekend hebben kunnen maken; dat meerdere bewoners van deze gelegenheid gebruik hebben gemaakt;

dat in de zienswijzen de volgende opmerkingen, klachten en/of belangen naar voren zijn gekomen, welke als volgt zijn gecategoriseerd en waarop inhoudelijk wordt ingegaan:

Nadelen die volgens de ingediende zienswijzen ontstaan bij implementatie parkeerbeleid:

- Er zijn te weinig parkeerplaatsen in de tweede schil.

- De prijs voor een vergunning (€113,- per jaar) en/of parkeertarieven (eerste uur gratis daarna 1€ per uur) is/zijn te hoog.

- Er is geen garantie op een parkeerplek in de buurt van de woning, ook niet als men betaalt voor een vergunning.

- De parkeerdruk zal omhoog gaan.

- Men kan geen parkeerplek meer vinden in de buurt van woning.

- Er worden meer vergunningen verleend dan dat er parkeerplaatsen beschikbaar zijn.

- In de tweede schil wonen veel ouderen welke soms slecht ter been zijn, nu kunnen zij niet meer vlakbij hun woning parkeren.

- De waarde van koopwoningen in de tweede schil zal dalen.

- Men heeft de woning gekocht met de overweging dat een bepaald parkeerregime geldt voor de deur, welke nu nadelig wijzigt.

- Mantelzorgers en andere hulpverleners moeten betalen om te parkeren.

Overwegingen die aan de ze nadelen ten grondslag liggen:

- Men heeft weinig tot geen plek om te parkeren op eigen terrein.

- In de parkeerschijfzone kan men met een gehandicaptenkaart 3 uur gratis parkeren, dit geldt niet bij betaald parkeren.

- Na veel beleidswijzigingen werkt het parkeerschijfregime eindelijk prima.

Suggesties t.b.v. parkeerbeleid opgenomen in zienswijzen:

- Maak in het gehele centrum of tweede schil parkeerschijfzone.

- Creëer meer parkeerplaatsen, meerdere suggesties waar dit mogelijk zou zijn.

- De huidige vakmarkering handhaven.

- Maak parkeren gratis.

- Voer 24u per dag betaald parkeren in.

- Het betaald parkeren gebied uitbreiden, groter dan de aangeduide tweede schil.

- Creëer parkeergelegenheid voor ambtenaren.

- Betrek de bewoners bij de plekken waar parkeerautomaten komen te staan.

Opmerkingen en/of klachten specifi ek gericht op het wijzigen van b elanghebbenden - parkeren:

- Vrees dat men geen parkeerplaats in de buurt van de woning kan vinden en dan ver moeten lopen.

- Eindelijk goed lopend beleid.

- Men heeft slechte ervaring met parkeren op andere terreinen, waar men nu misschien naar uit moet wijken.

- Uit eigen ervaring altijd restcapaciteit in de straat (Stationsstraat).

- Vrees voor schade aan woningen in verband met de smalle parkeerstrook (Marktstraat).

- Verbreed de parkeerstrook in de Markstraat.

Opmerkingen en/of klachten specifi ek gericht op het wijzigen van gratis naar betaald parkeren:

- Creëer meer parkeerplaatsen, meerdere suggesties waar dit mogelijk zou zijn.

- Geen plek voor bewoners en/of cliënten om te parkeren

- De waarde van koopwoningen zal dalen.

Reactie op n adelen implementatie parkee rbeleid en overwegingen die hieraan ten grondslag liggen

Momenteel geldt in het grootste deel van de tweede schil het parkeerschijfregime. Hierbij mag men maximaal twee uur lang gratis parkeren, mits men de parkeerschijf legt. Bewoners kunnen onder het huidige parkeerregime een ontheffing aanvragen voor €46,35 per kalenderjaar. In de gehele tweede schil zijn 75 ontheffingen uitgegeven op een totaal aantal van 336 parkeerplaatsen. De houders van deze ontheffing hebben geen garantie op een parkeerplek.

Diegene die een parkeervergunning aanschaffen na implementatie van onderhavig parkeerbeleid, hebben evenmin garantie op een parkeerplek. Dit is geen wijziging ten opzichte van het parkeerschijfregime of gratis parkeren. Er wijzigt derhalve niets inzake de garantie op een parkeerplek, behalve dat het tarief voor een vergunning hoger is dan het tarief voor een ontheffing én betaald parkeren ook op zaterdag en koopavonden geldt. Het tarief van €113,- per kalenderjaar, omgerekend €9,42 per maand, is hoger dan het tarief van een ontheffing. Hiermee geniet men als vergunninghouder meer voordeel aangezien men ook op zaterdag en op koopavonden kan parkeren in het gebied waar betaald parkeren en vergunninghoudersparkeren geldt. Parkeerplaatsen voor de deur of in de straat garanderen voor vergunninghouders leidt als het ware tot het aan de openbaarheid onttrekken van meerdere parkeerplaatsen wat om vanzelfsprekende redenen zeer onwenselijk is.

De verwachting is niet dat de parkeerdruk een significante stijging zal vertonen. Uit metingen van de parkeerdruk uit 2018 blijkt dat de bezettingsgraad in de desbetreffende straten van onderhavig verkeersbesluit, met de huidige vigerende parkeerregimes, tussen 24% en 84% ligt. Het gemiddelde ligt op 55,24%. Voor langparkeerders, zoals werknemers, wordt het parkeren in de tweede schil minder aantrekkelijk aangezien er betaald dient te worden voor het parkeren en de mogelijkheid om de tijd op de parkeerschijf steeds te verzetten vervalt. Daarentegen worden bezoekers van het centrum niet meer beperkt in hun parkeertijd en kunnen juist langer blijven tegen een goedkoop tarief. De stijging van bezoekers zal slechts beperkt merkbaar zijn, aangezien er verschillende parkeermogelijkheden zijn in zowel de eerste als de tweede schil. Er is derhalve geen reden om aan te nemen dat de parkeerdruk beduidend gaat stijgen ten opzichte van de situatie vóór implementatie van het beleid.

De verwachting is, ook al zal de bezettingsgraad en de parkeerdruk enigszins toenemen, dat er voldoende parkeerplekken zijn en blijven voor de bewoners. Dit kan zo nu en dan betekenen dat er in een naburige straat geparkeerd dient te worden. Dit is echter in een stedelijk gebied, nabij het centrum, niet als onaanvaardbaar aan te merken.

Het is niet reëel dat er meer vergunningen uitgegeven worden dan dat er parkeerplaatsen zijn. Ook al wordt een stijging van het aantal uitgegeven vergunningen verwacht, het is zéér onwaarschijnlijk dat dit het aantal parkeerplaatsen zal overschrijden. De vergunning geldt niet alleen voor de eigen straat, maar ook voor omliggende straten, waardoor de kans op een parkeerplaats in de buurt van woning het grootst is.

Gemeentelijk beleid is altijd onderhevig aan veranderingen. Of onderhavige wijzigingen effect hebben op de waarde van een woning en wat voor effect dit is kan in dit besluit niet bepaald te worden.

Inzake oudere bewoners of andere bewoners welke slecht ter been zijn en daardoor zo dicht mogelijk bij hun woning willen parkeren, kan het volgende opgemerkt worden. Ook deze situatie wijzigt ten opzichte van het huidige vigerende parkeerregime niet. Bovendien is er een wettelijke regeling die hierin voorziet, diegene die in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders kan een invalidenparkeerplaats op kenteken nabij de woning aanvragen.

In menig zienswijze, voornamelijk van de bewoners van de Giessenstraat, wordt gewag gemaakt van hulpverleners en mantelzorgers welke na implementatie van het parkeerbeleid dienen te betalen voor hun bezoek aan bewoners. In de huidige situatie kunnen zij middels de parkeerschijf twee uur gratis parkeren en door de tijd op de parkeerschijf te verzetten (ook al is dit niet de bedoeling) soms langer kosteloos parkeren indien dit nodig is of meerdere cliënten in dezelfde omgeving bezocht dienen te worden.

De gemeente erkent het belang van mantelzorgers. In het kader van dit besluit betekent dat het belang van bewoners om mantelzorg met zo min mogelijk belemmeringen te ontvangen alsmede het belang van mantelzorgers om dergelijke zorg te leveren zonder hierbij relatief hoge kosten te maken. Tijdens de belangenafweging aangaande dit besluit werd dit belang als zwaarwegend aangemerkt en is er naar een oplossing gezocht. Deze is gevonden in een reeds bestaande regeling, het zogenoemde “parkeervignet”. Middels deze regeling kunnen Kerkraadse houders van een gehandicaptenparkeerkaart momenteel tegen een zeer gereduceerd tarief (elk jaar door de gemeenteraad vast te stellen) een vergunning krijgen waarmee in het betaald parkeren gebied in Kerkrade onbeperkt geparkeerd kan worden. Derhalve zal dezelfde regeling gaan gelden voor mantelzorgers, welke aan de voorwaarden van het Mantelzorgcompliment voldoen. Voor hen bestaat dan de mogelijkheid om onbeperkt te parkeren in het betaald parkeren gebied ten behoeve van het verlenen van mantelzorg. Dit geldt nu al voor houders van een gehandicaptenparkeerkaart. Derhalve is dit eveneens een oplossing voor de in een zienswijze naar voren gebrachte overweging “dat in de parkeerschijfzone met een gehandicaptenparkeerkaart 3 uur gratis geparkeerd kan worden, maar dat dit niet geldt in het betaald parkeren gebied”. De details van deze regeling worden nog nader uitgewerkt.

Inzake andere hulpverleners, in dienst bij een organisatie, zal middels overleg met deze organisaties tot een plausibele oplossing gekomen worden, waarbij in ieder geval de hulpontvangers niet in hun belangen geschaad worden. In het vigerende parkeerregime is hier eveneens in voorzien, zo zijn er afspraken gemaakt met Meander Groep inzake ontheffingen voor hun medewerkers.

Reactie op s uggesties opgenomen in zienswijzen:

In meerdere zienswijzen worden suggesties gedaan om het parkeerbeleid en/of andere parkeeromstandigheden te wijzigen. De suggesties om meer parkeerplaatsen te creëren zijn in beraad genomen en hier is nog geen uitsluitsel over. Markeringen voor parkeervakindelingen worden behouden of juist aangebracht. Overige suggesties zijn serieus overwogen en worden waar mogelijk in aanmerking genomen bij de feitelijke implementatie, maar hebben niet geleid tot wijzigingen aan het ontwerpbesluit, tenzij in dit besluit anders is aangegeven.

Overwegingen naar aanleiding van zienswijzen inzake b elanghebbenden-parkeren

Belanghebbenden-parkeerplekken, zijnde parkeerplaatsen specifiek gereserveerd voor vergunninghouders, zijn niet in overeenstemming met de doelstellingen van het parkeerbeleid. Er wordt gestreefd naar het creëren van een eenduidig, uniform en herkenbaar parkeerregime voor bewoners, ondernemers en bezoekers van het centrum van Kerkrade. De desbetreffende parkeerplaatsen zijn als het ware onttrokken aan de openbaarheid. Hierdoor is dubbelgebruik door verschillende doelgroepen niet mogelijk en wordt de parkeercapaciteit rondom het centrum verkleind.

Zowel tijdens de bijeenkomst(en) als middels schriftelijke zienswijzen hebben bewoners die momenteel gebruik maken van belanghebbenden-parkeren in de Markstraat en de Stationsstraat hun belangen kenbaar gemaakt. Tijdens de belangenafweging is niet gebleken van een zodanig uitzonderlijke situatie van de belanghebbenden-parkeerplaatsen in de Stationsstraat alsmede in de Marktstraat, welke het continueren hiervan rechtvaardigt. De belangen, welke zowel mondeling als schriftelijk kenbaar zijn gemaakt, verschillen feitelijk niet van de belangen van andere Kerkraadse bewoners. Er is een ruim aantal woningen in de tweede schil aan te wijzen zonder parkeergelegenheid op eigen terrein. Deze bewoners van alle leeftijden zijn evenwel aangewezen op openbare parkeergelegenheden. De verhouding tussen deze bewoners en de houders van een belanghebbendenvergunning is in het kader van gelijkheid als onbillijk aan te merken. Er is niet gebleken van bijzondere belangen welke deze bevoordeelde positie rechtvaardigen.

Stationsstraat

Tijdens de bijeenkomst bleek dat de bewoners in de Stationsstraat hoofdzakelijk vrezen dat er, voornamelijk in de avonduren, voor hen geen parkeerplek meer zal zijn in directe nabijheid van hun woning, door de aanwezigheid van o.a. D’r Pool dat s ’avonds bezoekers trekt.

De gemeente heeft derhalve parkeertellingen laten uitvoeren in dit specifieke gebied. Hieruit blijkt dat te allen tijde in de Stationsstraat (zowel de parkeerschijfzone als de belanghebbenden-parkeerplekken) parkeerplaatsen vrij zijn. Dit wordt ook in de zienswijze van een belanghebbendenvergunninghouder bevestigd. Dit geldt evenwel voor omliggende straten zoals de Kapellaan en de Deken Quodbachlaan. De bezoekersaantallen van D’r Pool en/of andere etablissementen in deze omgeving zullen niet toenemen door het wijzigen van het parkeerbeleid.

Dit betekent dat het zeer aannemelijk is dat de bewoners van de Stationsstraat dichtbij hun woning een parkeerplaats zullen vinden. Is dat niet het geval dan is op enkele meters afstand (in het uiterst ongunstige geval 350 meter), naar alle waarschijnlijkheid wél een parkeerplaats beschikbaar, zo blijkt uit de tellingen. Bovendien hebben vrijwel alle bewoners van de belanghebbende-parkeerplekken een (hellende) oprit en/of garage. Dit biedt mogelijkheden voor (kort) parkeren, eventueel ten behoeve van het uitladen van boodschappen of andere soortgelijke activiteiten.

Marktstraat

De bewoners van de Marktstraat, welke gebruik maken van de belanghebbenden-parkeerplaatsen, hebben tijdens de informatiebijeenkomst voornamelijk aangegeven dat de parkeerstrook bij hen voor de deur erg smal is. De houders van de belanghebbendenvergunningen houden rekening met elkaar alsmede met de aldaar liggende woningen, zodat schade hieraan wordt voorkomen. Tevens hebben zij slechte ervaringen met het parkeren op parkeerplaatsen elders dan voor hun deur.

De bewoners aan de Markstraat kunnen tegemoet gekomen worden door markeringen aan te brengen, waarbij de parkeerplaatsen ruim worden ingericht. Tevens wordt er onderzocht of middels markeringen de vakken op een veilige manier verbreed kunnen worden. Het verbreden van het trottoir is eveneens onderzocht maar blijkt, vanwege de hoge kosten, economisch niet verantwoord te zijn.

Gratis parkeren wijzigen in betaald parkeren

De Prins Bernhardstraat is de enige straat waar momenteel gratis parkeren geldt, waar na implementatie van het nieuwe parkeerbeleid, het parkeerregime van betaald parkeren gaat gelden. De bewoners van deze straat hebben zowel tijdens de bijeenkomst als middels schriftelijke zienswijzen hun belangen kenbaar gemaakt. De zienswijzen vermelden veelal de overlast welke ervaren wordt door zogenoemde langparkeerders, welke overdag de parkeerplekken bezet houden. Tevens wordt er verzocht om meer parkeerplaatsen aan te leggen in de straat. Sommige bewoners vrezen dat er geen parkeerplek overblijft voor henzelf, bezoek of cliënten van de aldaar gelegen fysiopraktijk en tandartspraktijk. Sommige bewoners vrezen voor de waarde van hun woning.

De voornaamste reden om de Prins Bernhardstraat op te nemen in het gebied van de tweede schil is om de bewoners te beschermen. Indien de Prins Bernhardstraat gratis parkeren zou behouden, dan zal naar alle waarschijnlijkheid de parkeerdruk hier onevenredig hoog toenemen. Uit de Parkeermonitor 2018 blijkt dat de parkeerdruk hier al vrij hoog is, in ieder geval hoger dan de omliggende straten waar momenteel het parkeerschijfregime geldt. Het huidige regime handhaven is derhalve geen reële mogelijkheid.

De overlast waarvan de zienswijzen gewag maken, zullen vermoedelijk door het nieuwe parkeerbeleid juist afnemen. Langparkeren wordt immers ontmoedigd. Derhalve zijn er meer vrije parkeerplaatsen voor bewoners, bezoekers en cliënten. De laatstgenoemden kunnen het eerste uur gratis parkeren en vervolgens (bijvoorbeeld door gebruik te maken van mobiel parkeren) betalen voor de resterende tijd dat ze langer dan een uur parkeren.

Hetgeen bovenstaand wordt vernoemd inzake de waarde van woningen alsmede het realiseren van aanvullende parkeerplaatsen, geldt onverminderd voor de Prins Bernhardstraat.

Dat de zienswijzen voor het overige niet hebben geleid tot wijzigingen aan het ontwerpbesluit, tenzij bovenstaand anders weergegeven;

BESLUITEN:

- over te gaan tot het intrekken van het d.d. 26 februari 2016 genomen verkeersbesluit, geregistreerd onder nr.16it00291, voor wat betreft het instellen van een parkeerschijfzone in het centrum van Kerkrade;

- over te gaan tot aanwijzing van de navolgende straten, waar tot op heden de parkeerschijfplicht geldt, als plaatsen waar men tegen het betalen van belasting als bedoeld in artikel 2 van de Verordening op de heffing en de invordering van parkeerbelastingen 2019 mag parkeren, kenbaar middels het plaatsen van één of meer varianten van bord BW-111:

Giessenstraat;

Kosterbeemden;

Pater Kreitenstraat;

Kapellaan, tussen de Stationsstraat en de Caspar Sprokelstraat / Putgang;

Stationsstraat, tussen de Kapellaan en de Putgang;

Deken Quodbachlaan, tussen de Mücherveldstraat en de Einderstraat;

Marktstraat, tussen de Grupellostraat en Eldorado;

Hoofdstraat, tussen de Grupellostraat en de Kruisstraat / OL. Vrouwestraat;

Oranjestraat;

Kloosterraderstraat, vanaf de Oranjestraat tot ongeveer ter hoogte van het parkeerterrein gelegen tussen de huisnummers 80 en 84;

Rolduckerstraat, tussen de Oranjestraat en de O.L. Vrouwestraat tot aan huisnummer 36;

Koninginnestraat;

J.S. Bachstraat;

Van Beethovenstraat, vanaf de Mozartstraat tot aan de Schubertstraat;

- over te gaan tot aanwijzing van de navolgende straten, waar tot op heden belanghebbenden-parkeren geldt, als plaatsen waar men tegen het betalen van belasting als bedoeld in artikel 2 van de Verordening op de heffing en de invordering van parkeerbelastingen 2019 mag parkeren, kenbaar middels het plaatsen van één of meer varianten van bord BW-111:

Marktstraat, vanaf de Eldorado tot en met huisnummer 88;

Stationsstraat, tussen de Einderstraat en de Putgang;

- over te gaan tot aanwijzing van de navolgende straat, waar voorheen gratis geparkeerd kon worden, als plaats waar men tegen het betalen van belasting als bedoeld in artikel 2 van de Verordening op de heffing en de invordering van parkeerbelastingen 2019 mag parkeren, kenbaar middels het plaatsen van één of meer varianten van bord BW-111:

Prins Bernhardstraat, tussen de Koninginnestraat en de Wilhelminastraat;

- het parkeerregime ‘betaald parkeren’ respectievelijk ‘parkeren vergunninghouders’ voor alle voornoemde locaties te laten gelden van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 18:00 uur en op koopavonden tot 21:00 uur, waarbij het eerste uur gratis geparkeerd kan worden en daarna een tarief geldt van € 1,- per uur met een maximaal dagtarief van € 5,- respectievelijk € 113,- per jaar voor een parkeervergunning.

 

Kerkrade, 17 juni 2019

Namens het college,

Het hoofd van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling,

Ir. A.M.G.L. Passau

Belanghebbenden kunnen binnen 6 weken na publicatie van deze bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift tegen dit besluit indienen. Het bezwaarschrift dient schriftelijk bij het college van burgemeester en wethouders van Kerkrade, postbus 600, 6460 AP Kerkrade te worden ingediend.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en tenminste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar bevatten.

Naar boven