Gemeente Den Haag, verkeersbesluit: Villapark Uithofslaan (div. verkeersmaatregelen, oa. instellen 30 km/uur-gebied) BWT-00006VKZ19

Logo 's-Gravenhage

[BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DEN HAAG,

gelezen het op 10 januari 2019 ingekomen verzoek van de heer J. Jankie van het Ingenieursbureau

Den Haag, ingediend namens DSO/Grondzaken van de gemeente Den Haag, tot het nemen van een

verkeersbesluit voor het treffen van diverse verkeersmaatregelen in het gebied omschreven als

Villapark Uithofslaan (Abdis Swaneldestaar/Abdis Eustachistraat/Abdis Johannastraat/Abdis Gijsbertastraat, Abdis Evastraat, Adriana van Roonlaan, Terleedepad, Wenpad en Abdis Immastraat);

gelezen de op 27 maart 2019  ontvangen brief van de Politie Den Haag, Dienst Regionale

Operationele Samenwerking, Afdeling Infrastructuur, Team Verkeer, kenmerk 2019/-;

overwegende,

dat in het kader van de ontwikkeling van Villapark Uithofslaan (tussen de Poeldijkseweg, de

Adriana van Roonlaan en het Ter Leedepad) inmiddels een gedeelte is gerealiseeerd, zodat

ter plaatse (Abdis Swaneldestaar/Abdis Eustachistraat/Abdis Johannastraat/Abdis Gijsbertastraat,

Abdis Evastraat, Adriana van Roonlaan, Terleedepad, Wenpad en Abdis Immastraat) nu diverse

verkeersmaatregelen moeten worden getroffen, zoals het aanwijzen van enkele weggedeelten als

een 30 km/uur-gebied en parkeerverbodszone (Adriana van Roonlaan, Ter Leedepad en Abdis

Immastraat), het aanwijzen van diverse weggedeelten als (woon-)erf, het aanwijzen van enkele

voorrangskruisingen, het instellen van twee (brom-)fietspaden en het instellen van partieel

eenrichtingsverkeer (eenrichtingsverkeer met uitzondering van fietsers en bromfietsers) op

een aantal weggedeelten;

dat gezien het gestelde in artikel 21 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het

wegverkeer juncto artikel 2 Wegenverkeerswet kan worden opgemerkt dat met het nemen

van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het volgende wordt nagestreefd:

het verzekeren van de veiligheid op de weg;het instandhouden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; dat het voornemen om deze verkeersmaatregel(en) in te stellen op de voorgeschreven wijze is gepubliceerd en gedurende een periode van vier weken ter inzage heeft gelegen teneindebelanghebbenden in de gelegenheid te stellen een zienswijze daarop kenbaar te maken; dat geen reactie is ingekomen; dat ten aanzien van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het overleg als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer heeft plaatsgevonden; dat de betreffende weggedeelten in beheer zijn bij de gemeente Den Haag en zijn gelegenbinnen de bebouwde kom van die gemeente; gelet op de mandaatregeling van burgemeester en wethouders van Den Haag en het daarop gebaseerde ondermandaatbesluit; gelet op artikel 18 eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994, juncto artikel 1, artikel 4eerste lid, artikel 12 onder a en b, artikel 18, artikel 21 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (Stb. 460, 1990); BESLUITEN:  door het plaatsen van borden volgens model A0130 zb en A0230 ze, waarop aangegeven het getal 30, van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) op de onderstaande weggedeelten een 30 km/uur-gebied in te stellen zodat daar een maximumsnelheid van 30 km/uur geldt, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:I.01: Adriana van Roonlaan;I.02: Ter Leedepad;I.03: Abdis Immastraat;  door het plaatsen van borden volgens model E01zb/E01ze van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459/1990) op de onderstaande weggedeeltenhet parkeren van voertuigen te verbieden, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:II.1: Adriana van Roonlaan;II.2: Ter Leedepad;II.3: Abdis Immastraat; door het plaatsen van borden volgens model G05 en G06 van Bijlage1 van het Reglementverkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459/1990) de onderstaande weggedeelten aan te wijzen als (woon-)erf, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:III.1: de Abdis Swaneldestraat, tussen de Adriana van Roonlaan (noord) en deAdriana van Roonlaan (zuid);III.2: de Abdis Eustachistraat, tussen Abdis Johannastraat en Abdis Fredericastraat, te weten: 2.a:  gedeeltelijk, in de richting van de kruising van de Abdis Fredericatraat en het Ter Leedepad 2.b: gedeeltelijk, in de richting van de Abdis Fredericastraat;III.3: deAbdis Johannastraat, tussen de Adriana van Roonlaan en het Ter Leedepad;III.4: deAbdis Gijsbertastraat, tussen het Ter Leedepad en de Adriana van Roonlaan;III.5: deAbdis Evastraat, tussen de Adriana van Roonlaan en het Ter Leedepad;  door het plaatsen van borden volgens model C02 en C03 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990), met onderborden volgens model OB 54, op de onderstaande weggedeelten (partieel) eenrichtingsverkeer in te stellen, ditzoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:IV.1: de Abdis Swaneldestraat, tussen de Adriana van Roonlaan (noord) en deAdriana van Roonlaan (zuid), in de richting van de Adriana van Roonlaan (zuid), inrijden toegestaan vanaf de Adriana van Roonlaan (noord);IV.2: de Abdis Eustachistraat, tussen Abdis Johannastraat en Abdis Fredericastraat, te weten: 2.a:   gedeeltelijk, in de richting van de kruising van de Abdis Fredericatraat en het Ter Leedepad, in de richting van de Abdis Fredericastraat/het Ter Leedepad, inrijden toegestaan vanaf de Abdis Johannastraat; 2.b: gedeeltelijk, in de richting van de Abdis Fredericastraat, in de richting van de Abdis Fredericastraat, inrijden toegestaan vanaf de Abdis Johannastraat;IV.3: deAbdis Johannastraat, tussen de Adriana van Roonlaan en het Ter Leedepad;, in de richting van het Ter Leedepad, inrijden toegestaan vanaf de Adriana van Roonlaan;IV.4: deAbdis Gijsbertastraat, tussen het Ter Leedepad en de Adriana van Roonlaan, in de richting van de Adriana van Roonlaan (zuid), inrijden toegestaan vanaf het Ter Leedepad;IV.5: deAbdis Evastraat, tussen de Adriana van Roonlaan en het Ter Leedepad, in de richting van het Ter Leedepad, inrijden toegestaan vanaf de Adriana van Roonlaan;  door het plaatsen van borden volgens model G12a van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990), met onderborden volgensmodel OB505, de onderstaande weggedeelten aan te wijzen als verplicht (brom-)fietspadin twee richtingen, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:V.1: Adriana van Roonlaan, voor de kruising met de Poeldijkseweg, tweerichtingen(brom-)fietspad aan de westzijde met een lengte van ongeveer 60 meter;V.2: brugverbinding tussen het Ter Leedepad en het Wenpad, tweerichtingen(brom-)fietspad met een lengte van ongeveer 23 meter;  door het plaatsen van een bord volgens model B06 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990) en door het overeenkomstigartikel 1, onder p, van genoemd Reglement aanbrengen van voorrangsdriehoeken(haaientanden) in of op het wegdek op de onderstaande weggedeelten een voorrangs-regeling te treffen, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:VI.1: kruising van de Adriana van Roonlaan en de Poeldijkseweg: het autoverkeer komende vanaf de Adriana van Roonlaan dient voorrang te verlenen aan het verkeer op de Poeldijkseweg;VI.2: tweerichtingen(brom-)fietspad op de Adriana van Roonlaan: het (brom-)fiets- verkeer dient voorrang te verlenen aan het autoverkeer op de Adriana van Roonlaan en de Poeldijkseweg;VI.3: tweerichtingen(brom-)fietspad tussen het Ter Leedepad en het Wenpad: het (brom-)fietsverkeer dient voorrang te verlenen aan het autoverkeer op het Wenpad;  dat als gevolg van de bovenomschreven verkeersmaatregelen alle eerder genomen verkeers- maatregelen/-verkeersbesluiten die hierop betrekking hebben, worden ingetrokken (en de daarmee samenhangende verkeerstekens worden verwijderd) en wel voor zover het gestelde daarin direct betrekking heeft op hetgeen thans opnieuw wordt geregeld;  dat bovengenoemde maatregel(en) gelden op de wijze als aangegeven op de bij dit besluit behorende en daar onlosmakelijk deel van uitmakende situatietekening, die kan worden ingezien bij het Haags Informatiecentrum, Spui 70, Den Haag Burgemeester en wethouders van Den Haag,namens deze: Senior medewerker Vergunningen, M.D. Shamlal    Afdruk aan:1* DPZ / Wegbeheer Stadsdeel Loosduinen1* DPZ / Wegbeheer Stadsdeel Escamp1* Politie Haaglanden, Team Verkeer (DHG.Infra.ABC@politie.nl)1* DSB/IBDH (VOV@denhaag.nl)1* DSO Mobiliteit1* jai.jankie@denhaag.nl   BEZWAARSCHRIFTBent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen.Stuur dit uiterlijk binnen zes weken na de datum bekendmaking van het besluit in. Maakt u gebruik van internet? Dien uw bezwaarschrift dan in via www.denhaag.nl/bezwaar. U heeft hiervoor DigiD nodig. Op www.denhaag.nl/bezwaar vindt u meer informatie. E-mailen kan niet. Beschikt u niet over internet, dan kunt u het bezwaarschrift ook opsturen naar het volgende adres: Burgemeester en wethouders van Den Haag, AWB / bezwaar.Postbus 12 600 2500 DJ DEN HAAG Vermeld in uw bezwaarschrift:naam, adres, telefoonnummer (waar wij u overdag kunnen bereiken) en e-mailadres;de datum en handtekening;een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt. Stuur een kopie van het besluit mee en noem het kenmerk;de argumenten voor bezwaar. Dient u namens iemand anders het bezwaar in? Stuur dan een schriftelijke en ondertekende verklaring (volmacht) mee waaruit blijkt dat u namens die persoon het bezwaar mag indienen. Bij een spoedeisend belang kunt u na het indienen van een bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij Rechtbank Den Haag.  

Naar boven