Montfoort, 1 februari 2018
Burgemeester en wethouders van Montfoort,
Hebben besloten:
1.Tot het aanwijzen van één parkeerplaats voor laden en lossen aan het Hofplein in Montfoort, door het plaatsen bord E07 van Bijlage 1 van het RVV 1990.
Bevoegdheid
De beleidsmedewerker Verkeer is bevoegd dit verkeersbesluit te nemen op grond van artikel 18, lid 1, sub d, van de Wegenverkeerswet 1994 en het door het dagelijks bestuur van de UW Samenwerking op d.d. 24 november 2014 vastgestelde mandatenregister UW Samenwerking.
Wetgeving
De wettelijke grondslag voor dit verkeersbesluit wordt gevormd door:
- •
Wegenverkeerswet 1994 (hierna WVW 1994);
- •
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (hierna RVV 1990);
- •
Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb);
- •
(Uitvoeringvoorschriften) Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (hierna BABW).
De maatregelen uit dit verkeersbesluit strekken op basis van artikel 2 van de WVW 1994 derhalve tot:
- het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
- het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.
Overwegingen ten aanzien van het besluit
Aanleiding
Om de bruikbaarheid van de laad- en losplaats te kunnen garanderen voor de organisaties in het Stadskantoor is het nodig om de parkeerhaven te reserveren voor laden en lossen.
Vereiste van besluit
Op grond van artikel 15, eerste lid van de WVW 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het BABW genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
Motivering
- •
Door de verbouwing van het Stadskantoor zijn er per 1 januari nieuwe functies gevestigd in het gebouw.
- •
Eén van de functies zal zijn het aanleveren en rondbrengen van maaltijden voor mensen die zelf niet (meer) kunnen koken. Deze worden ’s ochtends per vracht aangeleverd en worden later op de dag verspreid.
Advies
Overeenkomstig artikel 24 van het BABW is overleg gepleegd met de Politie Eenheid Midden-Nederland, district West Utrecht.
Belangenafweging
De maatregel leidt tot geen beperking van de parkeergelegenheid voor omwonenden op het moment dat de parkeerdruk het hoogst is. Dit is een hiervoor speciaal aangelegde parkeerhaven en geeft dus geen druk op het parkeren.