Verkeersbesluit wijziging 4 vergunninghoudersparkeerplaatsen aan het Ambtsplein in Leerdam

Logo Leerdam

Burgemeester en wethouders van Leerdam,

gelet op:

  • -

    de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994;

  • -

    de bepalingen van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;

  • -

    de bepalingen van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

  • -

    de Algemene Wet Bestuursrecht;

  • -

    het Mandaat- en volmachtregister, behorende bij de Mandaat- en volmachtregeling Bedrijfsvoeringsorganisatie Vijfheerenlanden van 23 januari 2018, waarbij het college de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten heeft gemandateerd aan de verantwoordelijk medewerker team Ruimtelijke Ontwikkeling;

  • -

    gelet op artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) voor het plaatsen van deze verkeerstekens een verkeersbesluit vereist is;

  • -

    gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 het nemen van dit besluit strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid ervan;

  • -

    gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 bij het nemen van dit besluit de vrijheid van het verkeer niet in geding komt, aangezien het wegvak bereikbaar blijft voor hulpdiensten;

overwegende dat:

  • -

    De bedoelde vergunninghoudersparkeerplaatsen gelegen zijn binnen de bebouwde kom van de kern Leerdam en in beheer zijn bij de gemeente Leerdam en vanaf januari 2019 in beheer van Gemeente Vijfheerenlanden;

  • -

    gelet op dit artikel het college van Burgemeester en Wethouders van Leerdam bevoegd is tot het nemen van verkeersbesluiten voor de genoemde wegen;

  • -

    Per 1-1-2019 de politiecapaciteit in Leerdam wordt uitgebreid;

  • -

    Er door uitbreiding politiecapaciteit meer behoefte is aan specifieke parkeerplaatsen waar de politie haar voertuig kan plaatsen om snel te acteren in geval van noodzaak;

  • -

    Op dit moment er een tweetal parkeerplaatsen zijn ingericht voor politie op basis van de huidige situatie;

  • -

    Met het vertrek van Burgemeester en Wethouders vanwege de gemeentelijke fusie tot Vijfheerenlanden er een viertal plaatsen vrijkomen;

  • -

    De vrijgekomen vier parkeerplaatsen op verzoek van Burgemeester en Politie ingedeeld mogen en moeten worden omgezet voor de politie;

  • -

    op grond van artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de politie;

  • -

    de politie een positief advies geeft op het verkeersbesluit;

besluiten:

 

  • 1.

    tot het inrichten van een 4-tal extra vergunninghoudersparkeerplaatsen E09 parkeergelegenheid alleen bestemd voor vergunninghouder, parkeerverbod voor alle andere voertuigen aan het Ambtsplein in Leerdam conform bijgaande tekening;

    •       

Bezwaar

 

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij een besluit is betrokken, hiertegen een met redenen omkleed bezwaarschrift indienen. Dit moet dan gebeuren binnen zes weken na de dag waarop het besluit in de Staatscourant is geplaatst. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van B&W van Leerdam, postbus 15, 4140 AA Leerdam. Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en moet ten minste bevatten:

  • 1.

    naam en adres van de indiener;

  • 2.

    datum bezwaarschrift;

  • 3.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt;

  • 4.

    de gronden van het bezwaar.

 

Bij de president van de Arrondissementsrechtbank, binnen het rechtsgebied waarin de indiener van het bezwaarschrift zijn woonplaats heeft, kan een verzoek om voorlopige voorziening (waaronder schorsing) worden ingediend. Een dergelijk verzoek kan pas worden gedaan als het bezwaarschrift is ingediend en onverwijlde spoed, gelet op het betrokken belang, dat vereist. Voor de behandeling het verzoek wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

 

U kunt ook digitaal om een voorlopige voorziening verzoeken via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Aan het indienen van een verzoekschrift zijn kosten verbonden (griffierechten). Voor de hoogte van deze griffierechten kunt u contact opnemen met de griffie van de afdeling bestuursrecht van de rechtbank

  

Leerdam, 30 november 2018

 

Namens burgemeester en wethouders van Leerdam

   

S.E. Schrijvers

Verkeerskundige

 

 

Naar boven