Verkeersbesluit instelling totaallastbeperking 3,5 ton Nieuwe Herengracht tussen Rapenburg en Anne Frankstraat

Logo Amsterdam

Nummer CE 18- 04101 d.d. 11 december 2018

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam;

Overwegingen ten aanzien van het besluit

  • de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

  • de bepalingen van de Wegenverkeerswet, de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam,

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen;

  • de bepalingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994),

  • het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW),

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

overwegende:

  • dat er in verband met een instabiele kademuur aan de Nieuwe Herengracht tussen Rapenburg en de Anne Frankstraat maatregelen genomen moeten worden;

  • dat ter voorkoming van instorting van of extra schade aan deze kademuur een 3,5 tons voertuigbeperking moet worden ingesteld;

  • dat het instellen van een totaallastbeperking voor verkeer zwaarder dan 3,5 ton ongeveer een jaar zal duren;

  • dat deze tijdelijke maatregel langer dan 4 maanden zal duren en dat hiervoor een verkeersbesluit genomen dient te worden op grond van artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

  • dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer, overleg is gepleegd met de gemandateerde van de politie, eenheid Amsterdam;

  • dat het hierna genoemde weggedeelte onder beheer is van en gelegen is binnen de grenzen van stadsdeel Centrum.

BESLUIT :

  • 1.

    door het tijdelijk plaatsen van het bord C21(3,5 t) als bedoeld in bijlage 1 van het RVV 1990, een totaallastbeperking van maximaal 3,5 ton in te stellen aan de Nieuwe Herengracht tussen Rapenburg en de Anne Frankstraat;

  • 2.

    zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening.

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

Annelies Lelijveld

Teammanager Expertisecentrum Operationele Ondersteuning Stadswerken

 

Niet mee eens?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

Stuur uw bezwaarschrift naar:

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL AMSTERDAM

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

uw naam, adres en telefoonnummer

de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

waarom u bezwaar maakt

 

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AMSTERDAM

 

Dat kan ook via http:/loket.rechtspraak/nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een Digid nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie.

 

Naar boven