Kennisgeving vaststelling bestemmingsplan 'De Looiers 2018', gecoördineerde vaststelling hogere waarden geluidhinder en verlening omgevingsvergunning

Logo Purmerend

Burgemeester en wethouders van Purmerend maken bekend dat de gemeenteraad op 29 november 2018 het bestemmingsplan ‘De Looiers 2018’ (ID-code NL.IMRO.0439.BPLooiers2018-va01) heeft vastgesteld. Het college heeft op 6 november 2018 hogere waarden geluidhinder vastgesteld en heeft op 4 december 2018 de omgevingsvergunning verleend voor het oprichten van twee appartementencomplexen en een tuinmuur op het voormalig garage Zijp-terrein aan de Purmersteenweg.  

 

Zakelijke inhoud

Het bestemmingsplan biedt een planologische regeling voor twee appartementencomplexen en een tuinmuur op het voormalig garage Zijp-terrein aan de Purmersteenweg. Het plangebied ligt ten oosten van de historische binnenstad, ingeklemd tussen de Purmersteenweg en de Where. De verleende omgevingsvergunning geeft officiële toestemming om deze ontwikkeling uit te voeren.

Bovengenoemde besluiten zijn gecombineerd voorbereid op basis van de gemeentelijke coördinatieregeling (artikel 3.30 Wet ruimtelijke ordening). Daarbij is de uniforme openbare voorbereidingsprocedure ingevolge afdeling 3:4 Awb toegepast. Het bestemmingsplan bestaat uit een toelichting, planregels en een verbeelding. Bij het bestemmingsplan is geen exploitatieplan vastgesteld.

Rechtsmiddelen

De vastgestelde hogere waarden geluidhinder, het vastgestelde bestemmingplan en de verleende omgevingsvergunning liggen met ingang van vrijdag 7 december 2018 tot en met donderdag 17 januari 2019 ter inzage in de centrale hal van het stadhuis, Purmersteenweg 42 te Purmerend. Het bestemmingsplan is eveneens te raadplegen via de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.  

Gedurende bovengenoemde termijn van zes weken kan beroep ingesteld worden bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Dit is alleen mogelijk voor belanghebbenden die tijdig zienswijzen hebben ingediend, dan wel aan kunnen tonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest hun zienswijzen naar voren te brengen. Daarnaast is dit mogelijk voor iedere belanghebbende, voor zover het beroep wordt ingesteld tegen wijzigingen die het gemeentebestuur bij de besluitvorming heeft aangebracht. U kunt ook digitaal beroep instellen bij genoemd beroepsorgaan via https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Daarvoor moet u beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Het instellen van beroep heeft geen schorsende werking op de besluiten. Hiervoor kunnen belanghebbenden die beroep hebben aangetekend een voorlopige voorziening vragen. Een dergelijk verzoek kunt u alleen doen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het verzoek om voorlopige voorziening kan worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook hiervoor bent u griffierecht verschuldigd.

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit respectievelijk de besluiten. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. In het beroepschrift dient vermeld te worden dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

 

Naar boven