Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Noord-Holland | Staatscourant 2018, 63715 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Noord-Holland | Staatscourant 2018, 63715 | Verkeersbesluiten |
In het kader van het Schiphol, Amsterdam-Almere - project A9 Badhoevedorp Holendrecht, wordt onder andere Rijksweg A9 verbreed. Gedurende de uitvoering van dit omvangrijke project zal de bereikbaarheid van de gemeente Amstelveen moeilijker worden. De gemeente Amstelveen heeft daarom aan de provincie Noor-Holland gevraagd om de geslotenverklaring bij de calamiteitendoorsteek op de N232 naar de rotonde op de Nieuwe Meerlaan op te heffen. Op de rotonde bij de Nieuwe Meerlaan aan het einde van de calamiteitenweg wordt het bord C2 geplaatst om te voorkomen dat verkeer gaat spookrijden en op de N232 terechtkomt.
Bij besluit van 26 juli 2012 (nr. 65378-65419) is de geslotenverklaring aan beide zijden van deze calamiteitenweg ingesteld. Voor het opheffen van de geslotenverklaring aan de zijde van de N232, het verwijderen van het daarbij behorende bord C1 en het plaatsen van bord C2 op de rotonde bij de Nieuwe Meerlaan is een verkeersbesluit nodig.
Door het opheffen van de geslotenverklaring op de N232 kan de calamiteitenweg richting de rotonde op de Nieuwe Meerlaan worden gebruikt en is er een extra toegangsweg richting Amstelveen. Hierdoor verbetert de bereikbaarheid voor Amstelveen West en het Oude Dorp en zal naar verwachting de hoeveelheid verkeer op afrit 5 op de Keizer Karel kruising (de Traverse) verminderen. Daarnaast is er gedurende het project SAA-A9 Badhoevedorp-Holendrecht een extra omleidingsroute, wat een voordeel is bij dit omvangrijke project.
De gemeente voert op de N232 en de calamiteitenweg de benodigde werkzaamheden uit om het verkeer vanaf de N232 richting de rotonde Nieuwe Meerlaan te kunnen geleiden.
Het kunnen gebruiken van de calamiteitenweg als extra toegangsmogelijkheid voor de gemeente Amstelveen levert een bijdrage aan de leefbaarheid van de omgeving en de verkeersveiligheid. Door een verbeterde bereikbaarheid zijn de overige toegangswegen en kruispunten minder zwaar belast omdat het verkeer gelijkmatiger kan worden verdeeld over de verschillende wegen. Hulpdiensten kunnen gebruik blijven maken van deze weg.
De maatregelen zullen leiden tot een vlottere en veiligere verkeersafwikkeling. Dit dient de belangen van de weggebruiker. Gelet hierop verwachten wij niet dat door de maatregelen belangen onevenredig geschaad zullen worden.
Noodzaak en doelstelling verkeersbesluit
Op grond van artikel 15, lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) moet voor het verwijderen van bord C1 en het plaatsen van bord C2 een verkeersbesluit worden genomen. De doelstelling van dit verkeersbesluit is het verzekeren van de veiligheid op de weg, het voorkomen/beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast en hinder en het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg. Deze belangen zijn genoemd in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994.
Over dit verkeersbesluit is op grond van artikel 24 van het BABW overleg gevoerd met de daartoe gemachtigde medewerker verkeersadvisering van politie.
Het weggedeelte waar deze maatregel voor wordt getroffen, is in beheer bij de provincie Noord-Holland. Daarom zijn wij (Gedeputeerde Staten van Noord-Holland) op grond van artikel 18, lid 1, sub b, van de Wegenverkeerswet 1994 het bevoegde bestuursorgaan om dit verkeersbesluit te nemen.
Gelet op het voorgaande besluiten wij:
Door het plaatsen van bord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 aan het einde van de calamiteitenweg ter hoogte van de rotonde Nieuwe Meerlaan, deze calamiteitenweg te bestemmen tot eenrichtingsweg en die in de richting van de N232 gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee;
Gedeputeerde Staten van Noord-Holland,
Sectormanager Beheerstrategie en Programmering Infrastructuur
Als u belanghebbende bent kunt u binnen zes weken na de verzending, uitreiking of publicatie van dit besluit schriftelijk bezwaar aantekenen. Het bezwaarschrift kunt u sturen aan Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, ter attentie van de secretaris van de Hoor- en adviescommissie, Postbus 3007, 2001 DA Haarlem. Wij verzoeken u om in uw bezwaarschrift het telefoonnummer te vermelden waarop u overdag bereikbaar bent. Ook kunt u voor meer informatie de provinciale website bezoeken: www.noord-holland.nl.
Indien u bezwaar heeft ingediend is het mogelijk gebruik te maken van een minder formele procedure: een gesprek tussen u en medewerkers die namens van het college van gedeputeerde staten deelnemen. Indien uw bezwaar zich hiervoor leent, wordt contact met u opgenomen, maar u kunt hier ook zelf om verzoeken, Een gesprek tast uw rechten als bezwaarmaker niet aan. Bovenstaand besluit treedt in werking, ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u –bij een spoedeisend belang- een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-63715.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.