Amsterdam, stadsdeel Noord, verkeersbesluit Klaprozenweg

Logo Amsterdam

N018-01249-int-270

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

 

g elet op:

 

de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam;

de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen.

 

 

Overwegende dat:

 

in Amsterdam-Noord veel plannen worden gerealiseerd die van grote invloed zijn op de verkeersintensiteiten op de S118 o.a. Mosplein, Papaverweg en Klaprozenweg;

hierdoor een capaciteitsuitbreiding van de westelijke ontsluitingsroute van Amsterdam-Noord tussen Mosplein en de A10 noodzakelijk is om de Noordelijke IJ-oever bereikbaar te houden en de geplande ruimtelijke ontwikkelingen mogelijk te maken;

de S118 deel uit maakt van het voorkeurstracé van de HOV-Zaancorridor, waarbij in het kader hiervan een busbaan wordt gerealiseerd.

de Klaprozenweg, de Papaverweg en het Mosplein zijn gerenoveerd en verbreed om plaats te maken voor een vrije busbaan in twee richtingen tussen de rijbanen voor het autoverkeer;

Brug 356 (over zijkanaal I) vernieuwd zal worden en ten noorden van de bestaande brug zal een langzaam verkeersbrug worden gebouwd;

er tevens op de Floraweg, Papaverweg, Mosplein, Ribesstraat, Mosstraat en Kamperfoelieweg aanpassingen zijn verricht om aan te sluiten op het nieuwe ontwerp;

overleg met de verkeerscommissie, waarin een gemandateerde van de regionale politie eenheid Amsterdam is vertegenwoordigd, heeft plaatsgevonden, waarbij de verkeerscommissie positief op het ontwerp heeft geadviseerd in 2012 en 2013 in de 257e ,261e, 263e 266e 276e 271e en 278e in stadsdeelverkeerscommissie van Amsterdam Noord en op 18 november 2014 in de Centrale Verkeerscommissie;

  • deze aanwijzing van verkeersmaatregelen in het algemeen verkeersbelang wenselijk c.q. noodzakelijk kan worden geacht;

  • de hierna genoemde wegen c.q. weggedeelten onder beheer zijn van en gelegen binnen de gemeente Amsterdam.

 

 

Besluit:

 

  • 1.

    Door het plaatsen van verkeersborden conform model A1 (Zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het aanbrengen van een ononderbroken gele streep, conform Artikel 24, lid 1, onderdeel e van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, te bepalen dat het op hieronder genoemde weggedeelte de maximumsnelheid 30 km per uur zal zijn en een stopverbod wordt ingesteld op het laatste gedeelte van de Ribesstraat voor de aansluiting met het fietspad van de Klaprozenweg:

 

30 km/u: de Ribesstraat, het weggedeelte gelegen tussen de Kamperfoelieweg en de Klaprozenweg.

 

  • 2.

    Door het plaatsen van verkeersborden conform model B1 en plaatsing van borden B6 op de zijwegen van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als voorrangsweg:

 

de Klaprozenweg;

  • a.

    de Papaverweg, tussen de Klaprozenweg en het Mosplein;

  • b.

    het Mosplein, de hoofdrijbaan tussen de Papaverweg en de Johan van Hasseltweg.

 

  • 3.

    Door het plaatsen van verkeersborden conform model C2 en C3 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- en trekdieren en vee:

 

  • a.

    de Heggerankweg, tussen de Akkerwindeweg en de Ribesstraat, gesloten in de richting van de Akkerwindeweg, uitgezonderd fietsers;

  • b.

    de Papaverhoek, tussen perceel 36 en de Klaprozenweg, gesloten in de richting van perceel 36, uitgezonderd fietsers.

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model D2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 in te stellen het gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, de in de rijbaan gelegen verkeersheuvels ter geleiding van het verkeer op:

 

  • a.

    de Floraweg, tussen de Kamperfoelieweg en de Klaprozenweg;

  • b.

    de Kamperfoelieweg, tussen de Ribesstraat en het Mosplein;

  • c.

    de Klaprozenweg;

  • d.

    de Papaverweg; tussen de Klaprozenweg en het Mosplein;

  • e.

    het Mosplein;

  • f.

    de Ms van Riemsdijkweg.

 

 

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model D5 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 in te stellen het gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven:

 

de Draaierweg, met de kruising van de Klaprozenweg;

de Polijsterweg, met de kruising van de Klaprozenweg;

de Hulstweg, met de kruising van de Klaprozenweg;

de Klimopweg, met de kruising van de Klaprozenweg.

 

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model E1 (Zone) van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een parkeerverbod in een zone in te stellen:

 

de Klaprozenweg, de ventweg gelegen ter hoogte van de percelen 57-69.

 

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model E2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 in te stellen het verbod stil te staan:

 

de Mosstraat, aan de onevenzijde.

 

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model E6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats:

 

de Mosstraat, de twee eerste parkeerplaatsen vanaf de Kamperfoelieweg.

 

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model F13 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens aan te wijzen als rijbaan uitsluitend ten behoeve lijnbussen:

 

de Klaprozenweg, de speciaal daartoe aangelegde rijbaan;

de Papaverweg ,de speciaal daartoe aangelegde rijbaan gelegen tussen het Mosplein en de Klaprozenweg;

het Mosplein, de speciaal daartoe aangelegde rijbaan gelegen tussen de Kamperfoelieweg en de Johan van Hasseltweg;

de Cornelis Douwesweg, de speciaal daartoe aangelegde rijbaan, gelegen ter hoogte van de kruising met de Stenendokweg.

 

 

 

 

Door het plaatsen van verkeersborden conform model G11 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens aan te wijzen als verplicht fietspad:

 

de Klaprozenweg , het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte:

tussen de Papaverweg en de Draaierweg, ter weerszijden van de hoofdrijbaan;

tussen de Draaierweg en de Stenendokweg, aan de noordzijde, in beide richtingen;

tussen de Draaierwegen de ventweg ter hoogte van perceel 63, aan de zuidzijde;

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte welke de verbinding vormt tussen de Strekkerweg en de Klaprozenweg, in beide richtingen;

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte welke de verbinding vormt tussen het Koppelingpaden de Klaprozenweg, in beide richtingen;

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte welke de verbinding vormt tussen de Vuurwerkerwegen de Floraweg, in beide richtingen;

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte welke de verbinding vormt tussen de Vlierweg en de Klaprozenweg, in beide richtingen;

de Papaverweg:

  • a.

    het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte gelegen aan de oostzijde, tussen de Ribesstraat en de Kamperfoelieweg;

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte gelegen aan de oostzijde, tussen de Ribesstraat en de Klaprozenweg, in beide richtingen;

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte gelegen aan de westzijde, tussen de Klaprozenweg en de Papaverhoek, in beide richtingen;

het Mosplein,:

het speciaal daartoe aangelegde weggedeelte gelegen aan de westzijde, tussen de Papaverweg en de Distelkade, in beide richtingen;

het fietspad wat de verbinding vormt tussen het Mosplein, Kamperfoelieweg en de Klaprozenweg, in beide richtingen.

 

 

Tot het aanbrengen van een voetgangersoversteekplaatsen zoals bedoeld in artikel 49 lid 2 van het Regelement verkeersregels en verkeerstekens 1990:

 

op de kruising van de Klaprozenweg, Stenendokweg, Cornelis Douwesweg en de MT Lincolnweg;

op de kruising van de Klaprozenweg en de Ms. van Riemsdijkweg;

Ataturk, ter hoogte van de kruising met de Klaprozenweg;

op de kruising van de Klaprozenweg, Floraweg en de Ridderspoorweg;

de Vuurwerkerweg, ter hoogte van de kruising met de Floraweg;

de Floraweg ter hoogte van de kruising met de Kamperfoelieweg;

op de kruising van de Klaprozenweg en de Papaverweg;

op de kruising van de Papaverweg en de Kamperfoelieweg;

de Kamperfoelieweg, ter hoogte van de kruising met de Ribesstraat;

 

 

Tot het aanbrengen van een busstrook: door doorgetrokken of onderbroken strepen gemarkeerde gedeelte van de rijbaan waarop het woord "LIJNBUS" is aangebracht, als genoemd in artikel 1 onder k van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990:

 

de Kamperfoelieweg, het speciaal daartoe aangelegde busstrook tussen de Ribesstraat en het Mosplein;

Brug 356, gelegen over zijkanaal I, de speciaal daartoe aangelegde busstrook, in beide richtingen;

Johan van Hasseltweg, ter hoogte van de kruising met het Mosplein;

 

 

Zoals aangegeven op bijgevoegde tekening.

 

 

Amsterdam,

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

 

 

 

Annelies Lelijveld

Teammanager Expertisecentrum, Operationele Ondersteuning, Stadswerken

 

 

 

Niet mee eens ?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

Stuur uw bezwaarschrift naar:

 

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

  • uw naam, adres en telefoonnummer

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

  • het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

  • waarom u bezwaar maakt.

 

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

 

Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie

Naar boven