Verkeersbesluit gehandicaptenparkeerplaats Hof van Blom 30
Het college;
Beschikkende op het verzoek van de heer G.H. Viering, wonende Hof van Blom 30, 8051 JS te Hattem, om in de nabijheid van zijn woning een gehandicaptenparkeerplaats te reserveren;
overwegende;
-
dat in verband met mobiliteitsproblemen van de heer G.H. Viering het gewenst is dat in de nabijheid van haar woning een gehandicaptenparkeerplaats aanwezig is;
-
dat de heer G.H. Viering in het bezit is van een gehandicaptenparkeerkaart;
-
dat gebleken is dat de aangewezen plaats de meest geschikte locatie is;
-
dat gelet op artikel 24 van Besluit Administratieve Bepalingen Wegverkeer ( BABW) is er overleg gevoerd met de gemandateerde verkeersadviseur van de Politie. Eenheid Oost Nederland. District Noord en Oost Gelderland, de heer R. Heuvelink;
-
dat door de politie een positief advies is uitgebracht;
-
dat de betrokken weg in beheer is bij de gemeente Hattem;
gelet op het bepaalde terzake in de Wegenverkeerswet 1994, in het Reglement verkeersregels en verkeertekens 1990 en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer alsmede het besluit van 27 januari 2003 van de raad van deze gemeente, waarbij aan hun college de bevoegdheid is gedelegeerd tot het nemen van besluiten als deze;
Besluit:
Nabij de woning van de heer G.H. Viering (zie voor locatie bijgevoegde situatiefoto) een gehandicaptenparkeerplaats te realiseren door plaatsing van het bord E6 van bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, met een onderbord waarop het kenteken staat vermeld van het motorvoertuig dat bij de aanvrager in gebruik is. Deze parkeerplaats aan te duiden met behulp van een markering op het wegdek.
Dit besluit treedt op 10 mei 2018 in werking.
Hattem, 2 mei 2018
Hoogachtend,
namens het college van burgemeester en wethouders van Hattem,
, beleidsmedewerker.
Parkeerplaats naast container.
NB.
Als u het niet eens bent met dit besluit kunt u, binnen zes weken na de verzenddatum van dit besluit, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders
Postbus 93, 8050 AB HATTEM
Het bezwaarschrift moet u schriftelijk indienen en dient ten minste te bevatten:
a. uw naam en adres;
b. de dagtekening (datum);
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht;
d. de gronden van het bezwaar (motivering);
e. uw handtekening.
Het bezwaarschrift
Wanneer de gemeente een besluit bekend maakt (per brief, op de gemeentepagina, of op https://zoek.officielebekendmakingen.nl/zoeken/gemeenteblad), staat er bij of u een bezwaarschrift kunt indienen en bij wie.
U moet een bezwaarschrift binnen zes weken na de bekendmaking van het besluit indienen. In het bezwaarschrift staan ten minste de datum, uw naam en adres, uw handtekening en met welk besluit u het niet eens bent en waarom.
De wettelijke beslistermijn is twaalf weken. De gemeente kan dit met zes weken verlengen. Soms wordt de wettelijke termijn opgeschort, bijvoorbeeld als u nog bepaalde gegevens moet opsturen. Wanneer het bezwaarschrift niet compleet is, krijgt u de kans om dit voor een bepaalde, aangegeven tijd te herstellen.
Wat gebeurt er met uw bezwaar?
Meestal neemt de gemeente kort nadat u het bezwaarschrift heeft ingediend contact met u op, bij voorkeur telefonisch. We bekijken dan samen hoe uw bezwaarschrift moet worden behandeld en of we gezamenlijk al meteen tot een oplossing kunnen komen.
Hoorzitting
De gemeente vraagt advies aan de onafhankelijke commissie bezwaarschriften. De commissie nodigt u uit om de bezwaren mondeling toe te lichten in een hoorzitting. Bij de uitnodiging krijgt u de schriftelijke reactie van de gemeente op uw bezwaarschrift met de bijbehorende stukken. Deze stukken krijgt u ongeveer 14 dagen voor de hoorzitting. Tot 10 dagen voor de hoorzitting kunt u aanvullende stukken indienen. U kunt zelf naar de hoorzitting komen of iemand hiervoor machtigen.
Na de hoorzitting brengt de commissie een advies uit aan de gemeente, meestal binnen vier weken. Tegelijkertijd krijgen de betrokkenen een kopie van het advies en een verslag van de hoorzitting.
De beslissing
De gemeente informeert u schriftelijk bericht over haar beslissing op het bezwaarschrift. Hiertegen kunt u beroep instellen, waarover u informatie ontvangt samen met de beslissing.
Voorlopige voorziening
De werking van het oorspronkelijke besluit wordt meestal niet tegengehouden door uw bezwaar. Wanneer dit nadelige effecten voor u heeft of u wilt de gevolgen van het besluit (tijdelijk) voorkomen, kunt u een voorlopige voorziening aanvragen bij Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland. Voordat u een voorlopige voorziening vraagt, moet u uw bezwaarschrift bij de gemeente hebben ingediend.
Kosten
Het indienen van een bezwaarschrift bij de gemeente is kosteloos. Voor het instellen van beroep of het vragen van een voorlopige voorziening moet griffierecht worden betaald, zie www.justitie.nl.
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.