Gemeente Rozendaal-Gehandicaptenparkeerplaats- Rozendaal, Akkerlaan 5
Zaaknummer HJ180058
Burgemeester en wethouders van Rozendaal;
OVERWEGEN HET VOLGENDE:
Wettelijke kader
Onze bevoegdheid tot het nemen van dit besluit ontlenen wij aan het bepaalde in de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en de artikelen 12 e.v. van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.
De maatregel, zoals bedoeld in artikel 2 Wegenverkeerswet 1994, heeft tot doel het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan.
De Akkerlaan ligt binnen de bebouwde kom ex artikel 20a van de Wegenverkeerswet 1994 van en is in beheer bij de gemeente Rozendaal.
Conform artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is er overleg geweest met de politie
Aanleiding
Op 12 september 2018 heeft de locatiemanager van de Dorpsschool gevraagd om op het schoolterrein Akkerlaan bij de gezamenlijke ingang een gehandicaptenparkeerplaats te realiseren door één van de geplande parkeerplaatsen te verbreden naar 3,50 m.
Overwegingen ten aanzien van het besluit
Op het schoolterrein van de Dorpsschool wordt één parkeerplaats ingericht voor houders van een gehandicaptenparkeerkaart. De parkeerplaats wordt gerealiseerd nabij de gezamenlijke ingang van de Dorpsschool.
Belangenafweging
Ten behoeve van de nieuwbouw Dorpsschool worden er 47 parkeerplaatsen gerealiseerd. Eén van deze parkeerplaatsen wordt verbreed tot 3,50 meter en wordt geschikt als gehandicaptenparkeerplaats. Hierdoor is het mogelijk voor houders van een gehandicaptenkaart om dichtbij de ingang van de school te parkeren. De gehandicaptenparkeerplaats zal op het terrein van de Dorpsschool worden gerealiseerd, waardoor er in de omgeving van school geen parkeerplaatsen hoeven te worden opgeheven.
EN BESLUITEN ALS VOLGT:
Het aanwijzen van 1 gehandicaptenparkeerplaats langs de rijbaan van Akkerlaan 5 in Rozendaal, waarvoor het bord E6 van bijlage I van het Reglement verkeerstekens en verkeersregels 1990 wordt geplaatst.
Rozendaal, 9 oktober 2018
Burgemeester en wethouders voornoemd,
namens hen,
H.Jacobsen,
Hoofd cluster Openbare werken
MOGELIJKHEDEN TOT BEZWAAR
U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met dit besluit. Dit recht heeft u volgens de Algemene wet bestuursrecht.
Wilt u bezwaar maken? Stuur dan binnen 6 weken een bezwaarschrift naar:
Het college van burgemeester en wethouders
postbus 9106
6880 HH Velp
In uw bezwaarschrift moet minimaal staan:
- Uw naam en adres.
- De datum waarop u de brief geschreven hebt.
- Een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent en het zaaknummer 626213.
- Stuur ook een kopie van dat besluit mee.
- De redenen waarom u het niet eens bent met dit besluit.Het bezwaarschrift moet u ondertekenen.
Goed om te weten: als u bezwaar maakt, blijft het besluit gelden
Wilt u dit voorkomen? Dat kan alleen met een voorlopige voorziening bij zeer dringende spoedeisende redenen. U kunt een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter. Een voorlopige voorziening betekent dat u vraagt om een schorsing van het besluit totdat er een besluit is genomen op uw bezwaarschrift. Dit kan via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Wilt u liever een brief sturen? Dat kan ook. Stuur dan ook een kopie mee van besluit waarvoor u een voorlopige voorziening wilt.
Het adres is:
Rechtbank Gelderland
Team Bestuursrecht
Postbus 9030
6800 EM ARNHEM
Kosten (griffierecht)
Voor het indienen van een verzoek om een voorlopige voorziening bent u griffierecht verschuldigd.
Het griffierecht is € 46,00 voor mensen in huurtoeslag- en sociale zekerheidsvoorzieningen,
€ 170,00 voor anderen en € 338,00 voor rechtspersonen (artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).