Verkeersbesluit gemeente Huizen - Intocht Sinterklaas 2018

Logo Huizen

 

HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE HUIZEN

Vaststellen bevoegdheid

Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten op alle wegen, behalve wegen onder beheer van het Rijk, van een provincie, of van een waterschap.

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Op zaterdag 17 november 2018 tussen 08.00 uur en 16.00 uur heeft het evenement ‘Intocht Sinterklaas’ plaats in Huizen.

Krachtens artikel 15, lid 1, van de Wegenverkeerswet 1994 dient er een verkeersbesluit te worden genomen voor de plaatsing van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer opgenomen verkeerstekens, evenals voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

Uit het oogpunt van het verzekeren van de veiligheid op de weg, zoals bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a., van de Wegenverkeerswet 1994, is het gewenst om gedurende het evenement de Bestevaer tussen de Baanbergenweg en de Ambachtsweg en het parkeerterrein aan de IJsselmeerstraat/Havenstraat (gedeeltelijk) af te sluiten door het tijdelijk plaatsen van de borden C1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (1990) alsmede afzettingen gedurende de voorbereiding, de intocht van Sinterklaas en de afwikkeling ter plaatse.

Het is dan ook gewenst om om gedurende het evenement meerdere straten (gedeeltelijk) af te sluiten door het instellen van een geslotenverklaring (bord C01 van de bijlage 1 van het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens).

De afsluitingen worden tijdig aangekondigd door het plaatsen van vooraankondigingsborden en de routes voor de hulpdiensten blijven bereikbaar.

Conform artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is er overleg geweest met de korpschef van de regionale politie, vertegenwoordigd door de verkeersadviseur.

Besluit

Op grond van de hierboven genoemde overwegingen besluiten burgemeester en wethouders tot het (gedeeltelijk) afsluiten van de Bestevaer tussen de Baanbergenweg en de Ambachtsweg en het parkeerterrein aan de IJsselmeerstraat/Havenstraat (gedeeltelijk) af te sluiten door het tijdelijk plaatsen van de borden C1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (1990) alsmede afzettingen gedurende de voorbereiding, de intocht van Sinterklaas en de afwikkeling ter plaatse, zoals weergegeven op de bij dit besluit horende tekening met nummer 1816C13.

 

Huizen, 4 oktober 2018

Het college van burgemeester en wethouders

Namens deze,

R.J.W. Zethof

Afdelingshoofd openbare werken

Mededelingen

Bezwaar- of beroepsclausule

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u een bezwaarschrift sturen aan het college van burgemeester en wethouders. Het adres is: Postbus 5, 1270 AA Huizen.

Dient u het bezwaarschrift in binnen zes weken na de dag waarop deze brief aan u is gezonden. Zorgt u ervoor dat het bezwaarschrift ten minste de volgende gegevens bevat:

  • 1.

    uw naam, adres, en handtekening;

  • 2.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht (u kunt bijvoorbeeld de datum en het kenmerk van de brief vermelden of een kopie van deze brief meesturen);

  • 3.

    de reden(den) waarom u bezwaar maakt.

Als u een bezwaarschrift indient, kunt u ook een verzoek indienen tot het treffen van een voorlopige voorziening. Dat doet u bij de voorzieningenrechter van de rechtbank. Het adres is: Postbus 16005, 3500 DA Utrecht.

Naar boven